Hallo meiden, Ik ben me nu al een beetje aan het orienteren op een nieuwe wandelwagen. Ik wil graag een onderstel waarop ik makkelijk een maci-cosi kan bevestigen, want deze heb ik nog. En hoe zit dat eigenlijk met een kiddyboard en/of buggybaord? En wat is daarin eigenlijk het verschil? Lijkt me ook wel handig als ik een onderstel heb, wat daar ook handig voor is. Alvast bedankt voor jullie antwoord Liefs Minya.
Ik kan je alleen adviseren over het onderstel met de maxicosi. Bij de meeste merken onderstellen, heb je adapters die je erop kunt doen, zodat je daarop weer de maxicosi kunt klikken. En soms past de maxi cosi er direct op. Dit verschilt per merk. Wij hebben een firstwheels en adapters erbij.
Wij hebben een Quinny Speedi, daar zitten adapter bij zodat de kinderwagenbak erop zit en de Maxi cosi kan er dan ook zo op. Alleen als je 'm ombouwt naar wandelwagen, kan de Maxi Cosi er helaas niet meer op...
Ik heb de bugaboo cameleon. Je hebt adapters die je onder je maxi cosi bevestigt zo klik je heel makkelijk de maxi cosi erop. Je kunt ook kiddyboards kopen met een zadel erop zodat je kindje kan zittem achter de wagen. Oh ja ook al gebruik je de wagen als wandelwagen, je kunt dan nog gewoon de maxi cosi op het onderstel klikken.
Bedankt voor de antwoorden tot nu toe Het onderstel moet ook een beetje klein op te vouwen zijn. We hebben niet zo'n hele ruime kofferbak (we hebben een daihatsu YRV). Iemand daar ook ervaringen mee?
even een tipje: Er zijn diverse wagens waar een maxicosi op kan, maar soms hangt het af van de leeftijd van je maxicosi. Ik heb hier 2 maxicosi's, eentje gekregen (past niet op de wagen) en eentje die later bij de wagen bij zat (ook van maxicosi zelf) en die past (uiteraard) wel. Dus altijd eventjes checken!
Wij hebben een peugeot 206 en voor ons was klein opvouwbaar de belangrijkste eis voor de kinderwagen. Ons werd toen de Bugaboo en de Quinny Buzz geadviseerd. Ik vond de Quinny er mooier uitzien, maar vond deze niet prettig lopen. Ook had ik wat negatieve ervaringen over deze Quinny gelezen. De Bugaboo liep veel lichter en dit is dus onze keuze geworden. Als ik ergens geen spijt van heb gekregen, dan is het wel van deze wagen. Ik kan hem met 1 hand besturen als ik in de winkel loop, hij is super makkelijk te bedienen en loopt hartstikke licht. Het enige nadeel is dat het bakje voor de boodschappen moeilijk te bereiken is, maar dat los ik op door de reiswieg van de wagen af te tillen (dat gaat echt heel makkelijk). Ik ben nu echt aan het uiterlijk gewend en vindt hem juist leuk om te zien, maar dat is natuurlijk iets persoonlijks. Net wat Linda zegt, heb je adapters voor de bugaboo - maxicosi en die werken prima. Liefs, Marla
De bugaboo is heel klein op te vouwen. Nog een voordeel vind ik (wij zijn klein behuist) is dat als je de wagenbak ombouwd naar wandelwagen je geen grote bak in huis hebt staan omdat et frame hetzelfde is. Ik vond de quinny eerst ook mooier maar schrok van alle negatieve revieuws op kieskeurig.nl . Nu ben ik helemaal gewent aan de wagen en zou hem voor geen goud meer kwijt willen !
Bedankt voior julliie adviezen meiden! Ik heb zojuist een hele mooie bugaboo op de kop getikt voor 100 euro! WAUW!
Als je daarvoor speciale adapters koopt, kan het naar mijn weten wel. Ik heb nog wel een X-adventure in de aanbieding als je er nog één zoekt... O