Ik las vandaag in een Flair een artikel over het boek van Mieke Kosters (Het geheim van slanke mensen). Het hele idee spreekt me erg aan en ze benoemt veel problemen waar ik ook altijd tegenaan loop (niet maar 1 koekje kunnen eten bijvoorbeeld :x ). Het zou zomaar de stok achter de deur kunnen zijn die ik nodig heb want op eigen houtje houd ik het gewoon niet langer dan een week vol. Maar voordat ik 20 euro ga uitgeven zou ik graag horen of er mensen zijn die er ervaring mee hebben en of het dus echt de moeite waard is?
Ga eens naar een gewichtsconsulent. Word vergoed door de verzekering. Heb ik veel hulp bij, en je hebt een stok achter de deur. Lijkt mij beter dan een boek.
Wordt niet altijd meer vergoedt hoor. Meestal alleen als je het uitgebreidste aanvullende verzekering hebt. Maar ik ken het ook niet, ik ga nu naar een dietiste, voor motivatie en tips. Ik gebruik zelf het boek van sonja bakker als stok achter de deur. Ik heb echt een voorgeschreven dagmenu nodig. Bij sonja moet ik zelf wel iets extra's toevoegen anders eet ik te weinig.
Nou dat vergoed mijn basisverzekering niet hoor, helaas. Bovendien weet ik exact wat wel en niet goed is, dus dat advies heb ik niet nodig - het zit allemaal in mijn hoofd maar ik krijg het niet voor elkaar :x . Dit boek gaat juist op de psyche van afvallen in.