Neus dicht, niezen en tranende ogen... hooikoorts??

Discussie in 'De lounge' gestart door Jufaman81, 24 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Beste dames,

Vanmorgen wakker geworden met mijn neus helemaal dicht. In de loop van de dag kreeg ik tranende ogen. En geregeld flinke niesbuien gehad.

Is dit hooikoorts?? Ik heb hier nog nooit last van gehad. Of is het gewoon een verkoudheidje of iets dergelijks?? Ik ben niet zo iemand die vaak naar de dokter stapt voor dit soort dingen.

Wat kan ik hier tegen doen? Wie heeft handige huis-, tuin- en keukentips?

Bedankt voor het antwoorden,

Groetjes jufaman81

2. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    Ja klinkt als hooikoorts.

Heb zelf ook hooikoorts en heb ook die kenmerken.
    Voornamelijk voel je een irritatie in je neus en ogen, met traanogen, verkoudheid, niezen.

Zover ik weet is er niks tegen behalve hooikoortspilletjes ( cetrizine )
    Kun je bij de drogist halen of in de supermarkt.

3. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    citrizine idd, nog wel een tip! Bij de Aldi en Lidl kosten ze maar €1,-!;) Voor precies hetzelfde medecijn ben je bij de apotheek en drogist zo 3,- of meer kwijt!! Zoals bijv. reactine €5,- en precies hetzelfde!;):(

Dan weet je trouwens gelijk of het echt hooikoorts is, want met een half uurtje na inname ben je al wat beter te pas..:)

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik heb die klachten ook ineens.. heb nog nooit eerder hooikoortsklachten gehad! Dus die pilletjes kun je gewoon zonder recept halen? Ook maar eens proberen dan...

5. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    Ik haal ze inderdaad ook bij de Lidl voor hooguit een euro.
    Bij de c1000 betaal je zo 4/5 euro.

6. n1986

n1986 Actief lid

30 jul 2012
    455
    0
    16
    Werken in de kinderopvang
    Gelderland
    Ik denk ook dat het hooikoorts is! Kun je zo ineens last van hebben.
    Hier is het hooikoorts seizoen vandaag ook weer begonnen helaas..

7. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Hier ook een klein jongetje wat de hele dag hoest, niest en snottert. Zo sneu! Hij heeft het nog nooit zo erg gehad als nu!

8. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    nou zeg! hier precies hetzelfde, ook voorheen nooit last van gehad. is echt heel heftig! ook zoontje van vier heeft al een paar dagen heel veel last van zijn oogjes.
    had voor hem bij de apotheek advies gevraagd, die verwezen toch door naar de huisarts, die zou dan ws oogdruppels voorschrijven (oei dat lijkt me nog best lastig bij die van mij, iets in zn ogen..)

maar van mezelf ken ik het ook helemaal niet, apart dat er hier dus meerdere meiden zijn die het voor het eerst hebben.
    rot hoor!

9. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38

Vandaag ook voor het eerst oogdruppels bij mijn zoon gedaan. Was echt hilarisch! Pas na 6 x proberen was er een druppel raak! Hij deed echt zijn best om zijn ogen open te houden, maar zodra de druppel er aan kwam gingen zijn oogjes gelijk dicht! ;)

10. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    wat stoer dat jij dat hilarisch noemt haha ;) liet hij het wel redelijk toe dan? die van mij gaat van een hapje anti biotica in een hapje vla al redelijk panieken, sommige dingen moeten in een halve houdgreep. bij oogdruppels zullen we m vast met twee man vast moeten houden vrees ik..
    een echte vent zullen we maar zeggen...
    hielp het wel bij je zoontje?

11. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    @ juut26, ja hij merkte gelijk verschil. Ik weet niet hoe oud jouw zoontje is? De mijne is al acht, dus die snapt best dat het goed voor hem is. Hij vond het alleen wel eng in zijn ogen,dus uit reflex ging telkens zijn oog dicht zodra de druppel eruit kwam. Tsja, ik kan daar niet boos om worden. Zou het zelf ook eng vinden! Dus we hebben er samen maar om gelachen. anders wordt het voor hem alleen maar een groter struikelblok. Ik ga er van uit dat het morgen beter gaat.

12. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Voor de oogdruppels bij de kinderen ook nog een tip! (Toch nog ergens goed voor je hele leven allergie:p)

Hoofdje opzij leggen en dan rustig vooruit laten kijken en dan het druppelte op een buitenste ooghoek laten vallen, rolt er zo in en dan gelijk rechtop zetten.. En dan de andere kant..

Zo deed mijn moeder vroeger ook de oogdruppels bij ons in..

En misschien dat veel mensen last hebben van die pollenexplosie en dat er nu meer pollen in de lucht hangen dan andere jaren:( Ik weet het ook niet..

Hooikoorts weerbericht - Hooikoorts.com

April verloopt tot nu toe behoorlijk droog en dat zal vandaag niet anders zijn. Vandaag is het zonnig en zacht, waardoor, de overlast voor hooikoortspatiënten dan ook groot is.
    In de loop van de dag komen steeds meer pollen in de atmosfeer waardoor de klachten toenemen. Verder komt de Berk op steeds meer plaatsen tot bloei, ook in het midden en noorden. De Berk geeft sterk allergene pollen af. Daarnaast komt ook de Es steeds meer in bloei.

Vanaf vrijdag draait de wind naar het noorden en stroomt koude lucht het land in. Hierdoor zal de pollendruk in de noordelijke provincies afnemen. Verder trekt een regengebied over het land waardoor lokaal de atmosfeer wordt schoongespoeld.
    Bekijk hier de hooikoortsverwachtingen voor uw plaats voor de komende dagen.

13. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    @carlien, bedankt voor de tip! Ga ik morgen zo proberen!

14. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    aha daar heb ik wat aan, thanx :)
    mijn zoontje is vier, en moest al praten als brugman om een natte washand op die oogjes te leggen..wat een held haha..
    en ja met acht zijn ze al weer slimmer he..en zeker als hij gelijk verschil merkt, dan is dat mooi!
    morgen toch maar even de ha bellen (afgelopen maand echt te vaak gezeten, krentenbaard, oorontstekingen enzo..)

15. Wollywell

Wollywell Bekend lid

31 okt 2010
    547
    0
    16
    Zuid-Holland
    Ik zou eerst langs een huisarts gaan en laten vaststellen/ uitsluiten of het hooikoorts is of niet, en niet zomaar hooikoortsmiddelen gaan gebruiken/ proberen omdat je DENKT dat je hooikoorts hebt. ;)
    Vooral bij kinderen zou ik dat niet doen.

Het klinkt als hooikoorts, maar het kan makkelijk ook wat anders zijn die deze klachten veroorzaakt.
    Als assistent-drogist moet ik klanten dan ook afraden de middelen te kopen als het (nog) niet is vastgesteld door een arts (al is het nog altijd de verantwoordelijkheid van de klant zelf als men de middelen alsnog koopt...)

Het is maar een (goedbedoeld) advies hoor!

16. Groen

Groen Actief lid

12 apr 2013
    443
    394
    63
    Cetirizine helpt trouwens niet voor iedereen goed. Helpt bij mij echt helemaal niet. Loratidine of desloratidine dan weer wel een beetje gelukkig. Vreselijk die hooikoortsklachten!

17. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Wij gebruiken voor mijn zoontje ook desloratidine. Ook voor zijn andere allergien (huisdieren). Werkt goed. Alleen zijn telkens de pilletjes niet te verkrijgen en zit ik weer met een drankje. Heel irritant, want ik geef de pilletjes altijd mee naar school, voor als hij bij een vriendje gaat spelen die een huisdier heeft. Met een drankje gaat dat toch lastiger.

Deel Deze Pagina