wie ook konijn en cavia?

Discussie in 'De lounge' gestart door music4life, 27 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. music4life

music4life Niet meer actief

hallo wij hebben sinds gister middag een konijn en cavia ,het gaat super samen ,ze kroelen liggen tegen elkaar aan enz enz,,we hebben een konijnen villa maar ze gaan allebei niet naar boven ,,,met het trapje is niks mis ,maarjah boven is het nachthokje zullen ze het vinden??? geen dier kan erbij hoor hij is superveilig verder;)

2. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Wij hebben twee konijnen. Beiden hadden ze het trappetje heel snel door. Nu rennen ze de hele dag op en neer in het hok.

3. Foxter

Foxter Niet meer actief

Het zal misschien even duren, geeft niks hoor :) Zeker niet met deze temperaturen.

tis trouwens wel belangrijk dat je geen konijnenvoer voert maar echt caviavoer, ivm vitamine c wat cavia's niet aanmaken. Tis in feite hetzelfde voer als konijnenvoer maar dan met 2000 mg vitamine c.
    Wat het konijn teveel binnen krijgt aan vitamine c plastie gewoon weer uit :)

4. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    De leukste combi's hier heb ik gehad met konijn en cavia, alleen dan wel een mannelijke caaf en een vrouwelijk konijn.
    Als ik het andersom probeerde ging het mannetjes konijn rijden, en dat ging door en door en caaf had dan geen rust meer.

5. Mamvannu

Mamvannu Niet meer actief

Ik had ook 2 konijnen met 2 cavia's samen.
    Dat was echt heel leuk! Dikke vrienden waren het samen,
    terwijl ik ze op latere leeftijd bij elkaar heb gezet.

6. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Hier ook een konijn (Vlaamse Reus) en een cavia. Zijn de beste vrienden. Wassen elkaar, liggen bij elkaar, delen eten. Heb alles gelijkvloers voor de dieren, dus heb geen ervaring met een trappetje. Geniet van je setje. Ze zijn nl zoooooo leuk samen :D

7. Mamvannu

Mamvannu Niet meer actief

ohh die foto! Wat lief!!

8. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Wij vinden ze zelf ook erg leuk :D

9. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    het is veel te warm op boven te gaan liggen dat komt vanzelf. wij hebben een vlaamse reus een wit konijntje een peruvian cavia en een gladhaar cavia. gaat super. nu hebben ze ook een supergrote ren met 2 grote kooien erin en een grote boom voor de schaduw en wat denk je liggen ze altijd bovenop elkaar ;) de vlaamse reus komt altijd rechtop tegen de tralies staan als je langskomt dan moet je hem aaien net als bij een hondje. en de cavia's staan er dan naast te bleeren maar die willen gewoon iets lekkers. de hongerlapjes.

10. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    je hoort heel veel negatieve verhalen (op internet) vooral van fokker dat ze niet samen kunnen. ik heb ook cavia's gefokt maar ik ben van mening dat ze juist heel goed samen kunnen als ze maar voldoende ruimte hebben. in de praktijk zoeken ze elkaar gewoon op en gaan samen liggen, samen wassen, en samen eten enz.

11. jamejozie85

jamejozie85 Niet meer actief

ik had eerst alleen een konijn, werd chagie uit verveling denk ik ( was 5 jaar) cavia erbij gezet, ging super vanaf dag 1, konijn ging languit liggen kopje op de bodem, zodat de cavia via de kop op de rug van het konijn kon liggen slapen..... ging op een gegeven moment wel mis, konijn was ram ongecastreed, begon te rijden en heel raar te doen, laten castreren maar het bleef, wat bleek cavia was drachtig, cavia apart gezet volgende dag 3 jongen.... 8 weken later cavia weer bij het konijn gezet, niks mis mee....

12. danip

danip Niet meer actief

huh? je cavia was zwanger van een konijn? :(

13. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    de cavia zal wel zwanger gekocht zijn. dat gebeurd ehelv aak. dan halen mensen de mannetjes later dan 5 weken na de geboorte weg en dan krijg je dit soort dingen.

14. Foxter

Foxter Niet meer actief

Een cavia kan onmogelijk zwanger raken van een konijn, is genetisch gewoon niet mogelijk.

15. jamejozie85

jamejozie85 Niet meer actief

nee hoor me cavia was idd gewoon drachtig gekocht....

16. danip

danip Niet meer actief

Haha ja daarom vroeg ik het ook. Het is namelijk onmogelijk ;) Dan krijg je kovia's :D Maar drachtig gekocht verklaard alles.

17. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ja, of cakoos :D

18. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    Ik heb 5 cavia's en ook een dubbele kooi met trapverbinding en eerst werd er ook geen gebruik van de trap gemaakt tot ik het voer boven heb gezet en tja voer lokt wel hahaha
    of op de trap wat groente leggen werkt ook wel.

19. music4life

music4life Niet meer actief

hmm om er nog even op terug te komen ,onze cavia is nog niet zo vriendelijk,het konijn is goed te aaien maar onze cavia,,neeh hij komt niet,en als ik mn vingers uitsteek maakt hij een soort dreigbeweging,,lastig want hij heeft lang haar en ik moet hem zelf knippen

Deel Deze Pagina