Verzendservice UK naar NL

Discussie in 'De lounge' gestart door Tommo, 5 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Mijn man en ik hebben zitten brainstormen, en ik weet dat er heel veel van dit soort services zijn vanuit de USA, maar ik vroeg me af of er ook interesse is vanuit de UK

Veel webwinkels hier hebben veel aparte dingen maar verzenden niet naar Nederland (of Belgie), zelfde met Ebay.
    Wat wij aan willen gaan bieden is het volgende;
    Voor een klein bedrag ontvangen wij deze pakketjes op ons bedrijfsadres en sturen deze door naar de klant in Nederland of Belgie.
    Dit tegen de verzendkosten + een bijdrage voor ons.

Zouden jullie hier gebruik van maken en wat zouden jullie een nette bijdrage hier voor vinden?

Eventueel is dit uit te breiden met winkels bezoeken in onze omgeving (greater London) voor dingen die niet in webshops te koop zijn, maar enkel in Fysieke winkels, maar dit heeft niet onze voorkeur.

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Hoe doe je dat dan met douanerechten e.d.? Ik had namelijk pas zitten kijken bij Borderlinx, maar dan betaal je zowat 30 euro extra aan verzenden en btw.

Ik doe het nu "makkelijk". Mijn zwager woont in Schotland en als we iets bestellen laten we het daar bezorgen. Als hij dan naar Nederland komt (of m'n schoonouders naar daar gaan) krijgen wij het.

3. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Er zijn geen douanerechten vanuit de UK naar Nederland, dat is binnen de EU.
    Douane rechten komen er enkel bij van buiten de EU, en die moet je doorgaans gewoon aan de deur betalen.
    Wij willen echt enkel van UK webwinkels doorsturen, dus niet een US winkel die niet naar Nederland levert, maar wel naar de UK, dat is voor ons niet rendabel omdat wij dan die kosten aan de deur moeten betalen je nooit van te voren weet hoeveel dat gaat zijn.

4. Coquelicot

Coquelicot Niet meer actief

Vanuit de UK naar NL is er geen sprake van douanerechten.

Op zich een goed idee. Ik zou er persoonlijk geen gebruik van maken aangezien ik vaak in de UK kom (heb er 14 jaar gewoond en schoonfamilie woont er, dus kom er nog vaak).
    Ik merk wel dat meer en meer Engelse sites ook naar het buitenland verzenden, dus of het een lange termijn business is valt te betwijfelen...

5. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Klopt, maar het is voor ons een extra naast ons huidige werk/bedrijf, dus voor zolang het loopt is het mooi meegenomen. We hoeven natuurlijk ook niets te investeren, de bedrijfsruimte hebben we al, en het postkantoor zit er praktisch naast haha.
    Ook Engelse levensmiddelen zouden we kunnen verzenden, die haal ik dan persoonlijk bij de supermarkt, dat is allicht een stuk goedkoper dan de expatwinkeltjes in Nederland, zelfs met de verzendkosten erbij

6. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Er zijn al best wat van die bedrijfjes die pakketjes vanuit de UK naar andere landen doorsturen. ;) Ik heb er zelf twee keer gebruik van gemaakt, ging op zich prima. Wat ik mij echter afvraag is of er veel belangstelling is om producten in de UK te kopen en te laten verzenden. In mijn omgeving wil iedereen toch liever in de VS en Hong Kong/China hun spullen (online) kopen omdat het assortiment véél groter is en het prijsniveau véél lager. Mijn ervaring is dat zelfs met verzend-en douanekosten e.d. je stukken goedkoper uitbent dan het in Engeland te kopen. Bovendien heeft Amazon UK een groot assortiment spullen die ze (bijna) gratis naar NL versturen!!! :)

7. koala28

koala28 Niet meer actief

Ik ben vorige week bij een Engels/Amerikaanse expatwinkel geweest en ik vond de prijzen heel erg meevallen.

8. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Bij welke ben je geweest? Want bij zo'n beetje alle winkels waar ik geweest ben was het belachelijk duur.

Deel Deze Pagina