Bruiloft plannen met jonge baby?

Discussie in 'De lounge' gestart door Nele87, 30 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Hoi meiden,

Ik ben nu 10 jaar samen met mijn vriend, en ben nu aan het denken om hem ten huwelijk te vragen :)

Hij wilt het heel graag, maar weet dat ik dat niet echt wil, en daarom vraagt hij het niet.

Ik ben helemaal niet gek van bruiloften, en dat is eigenlijk de reden dat ik het wat afhoudt...
    Maar ik weet dat ik hem zo gelukkig zou maken, en daarom denk ik de laatste tijd toch om te trouwen.

Het zou leuk zijn om dit te vragen tijdens een weekendje weg. (dit ga ik zowiezo doen omdat we 10 jaar samen zijn)

MAAR , als ik hem nu vraag, zouden we toch wel binnen een jaar moeten trouwen...
    en we krijgen in februari een 2de kindje.

*Hebben jullie ervaring met een bruiloft met een kleine baby (+/- 5, 6 maanden) erbij?

*Hoe verloopt de dag dan best?

*Wie gaat er 's avonds naar huis met de kindjes om te slapen?

(Oja: het zou een feest worden met +/- 100 genodigden, daar kan ik niet onderuit, dan is namelijk de gewoonte in de familie van mijn partner, en klein feestje kan dus écht niet)

2. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Wat leuk dat je je vriend ten huwelijk wil vragen. Nadat ik je post gelezen had was mijn eerste gedachten.. waarom vier je het niet op de manier zoals jij die wilt. Waar jij je dus ook goed bij voelt. Je bent helemaal niet gek van bruiloften zeg je, dus ga je uberhaupt wel van de dag genieten?
    Ik houd ook helemaal niet van bruiloften en al die poespas er om heen, mijn man en ik zijn getrouwd, gewoon met zn tweetjes, en toen met de kinderen een week naar disneyland geweest in de sneeuw. Echt een sprookje , en voor ons helemaal top! Lekker belangrijk wat een ander daar van vind;)
    Een klein feest kan echt niet zeg je, maar je viert dit voor jullie, jij en je partner. Het is jullie dag, daar heeft niemand iets over te zeggen hoe je dat invult.
    Dit is eigenlijk niet een antwoord op je vraag wat betreft de kleine kinderen. Zelf zou ik, als ik echt een bruiloft zou vieren, niet als bruid of bruidegom zelf het feest verlaten. Een goede oppas zoeken zou dan een alternatief kunnen zijn.

Maar kijk eerst eens naar jezelf wat is jou gevoel, en wat zou jou droomdag zijn. Als je je partner nu vraagt, hoef je niet direct te trouwen. Je geeft hem er waarschijnlijk een heel fijn gevoel mee, als hij al weet dat je dit wilt met hem. Je kunt ook wachten met het echt trouwen totdat de kindjes een jaar of 2/3 zijn (jongste) en dan een dag invullen die ook jij heel leuk vindt. (en niet wat de gewoonte van de familie is;))

3. Leni88

Leni88 Bekend lid

16 sep 2014
    807
    422
    63
    Vrouw
    Wij zijn getrouw toen onze zoon 5,5 maand oud was.
    Het was een klein feest met hoogstens 40 personen.
    Aangezien onze zoon toendertijd geen andere verzorgers dan papa of mama accepteerde, was het voor ons helaas geen optie dat iemand anders met hem op tijd nasr huis ging. Onze bruiloft ging dus van 10 uur 's ochtends tot ongeveer 7 uur 's avonds:D rustig familiefeestje dus.
    Maar het was voor ons echt een supermooie dag met alleen de belangrijkste familieleden en een handevol vrienden.
    Terwijl wij 's middags de trouwfoto's lieten maken, hebben mijn zus en schoonmoeder voor onze zoon gezorgd (flesje nam hij dan wel weer van iemand anders aan, hoewel ik toen eigenlijk nog bv gaf, maar hij weigerde door alle drukte de borst, kolf vergeten, dat was wel even minder fijn voor mij:)) en vlak daarna kreeg hij een hysterische huilbui....Maar naderhand was hij weer rustig totdat het feest was afgelopen.
    Wij hebben hem ook niet van hand naar hand laten gaan, maar puur en alleen 2 personen aangewezen om voor hem te zorgen zolang wij bezig waren (en sm gaf hem niet meer uit handen zodra zij hem had:D)
    Ieder kind is anders, maar te lang en te druk zou ik het niet maken met zo een kleintje, of je moet natuurlijk iemand hebben die eerder met de baby naar huis gaat.
    Voor ons was het belangrijk dat hij erbij was, wat de rest ervan denkt (ook omdat wij echt alleen familie hebben uitgenodigd die dichtbij ons staat), doet er niet toe.

4. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Wij zijn getrouwd toen oudste 9 maanden was.
    We trouwden op vrijdagmiddag 16 uur, daar was hij bij. Daarna naar onze gastouder gebracht waar hij ook bleef slapen en de volgende dsg door mijn moeder werd opgehaald.
    Wij hebben eten, feest en huwelijksnacht dus zonder zoon gedaan, dit werkte perfect.

5. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    mijn dochter was 6 maanden oud toen wij trouwden.
    we hebben het klein gehouden omdat een groot feest er even niet in zat.
    dus alleen directe familie, ouders,broers/zussen en opa en oma.
    dochter is alleen bij een gedeelte van foto's maken er niet bij geweest toen heeft mijn moeder opgepast tot we haar weer ophaalden.
    verder is ze dus overal bij geweest.
    savonds sliep ze gewoon in de kinderwagen.
    we hebben toen het eten laten cateren en zelf voor de drankjes gezorgd.
    moet ik wel zeggen dat mijn oudste een heel makkelijke baby was

6. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hier getrouwd toen de jongste 8 maanden was.. Ervoor zorgen dat je kindje ´s middags kan slapen ergens op een rustig plekje.. Onze familie ontfermde zich op de dag om de beurten om de kids, dat ging eigenlijk helemaal vanzelf. Je kan ook kiezen voor een locatie waar slaapplekken zijn zodat je je kindje ´s avonds daar zelf in bed kan liggen.. Wij hadden de luxe dat mijn opa en oma na het diner naar huis gingen, feest zagen ze niet zo zitten. Mijn oom heeft de kids toen na het diner even naar mn oma gebracht en ze hebben daar geslapen. Voordeel was wel dat we onbezorgd konden feesten wat ik toch ook wel heel belangrijk vond.

7. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Vraagje: waarom zou je binnen een jaar moeten trouwen? Je kan ook ervoor kiezen om te trouwen wanneer jullie 12,5 jaar samen zijn. Duurt nog even maar dan heb je in elk geval genoeg tijd om te sparen en zijn de kindjes wat ouder.

Overleg eerst eens met je vriend hoe jullie de dag willen invullen. Er is toch niks mis met (gratis) trouwen op een ochtend met alleen jullie ouders erbij? Als je een bruiloft niks aan vindt dan zou ik het wel weten en er zo min mogelijk poespas van maken.

Hier het tegenovergestelde. Ouders stelden voor dat we klein trouwden, goedkoop op een ochtend. Kleine receptie met een stukje slagroomtaart en soep met een broodje. No way. Lekker uitgebreid gedaan op een vrijdagmiddag, op locatie, met jurk, auto en bruidstaart met bubbels, trouwauto gehuurd en een overheerlijk buffet met van alles en nog wat. Omdat wij dat zo wilden. Wat de rest vindt of wil zal me er worst wezen.

Bruiloft met een baby... geen idee. Is je kindje snel overprikkeld? Vind hij of zij drukte leuk en interessant of juist niet, gaat het slapen makkelijk wanneer iemand anders op bed brengt na een drukke dag?

8. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Wij zijn getrouwd toen ik 20 weken zwanger was, achter af heel blij mee want ik zou niet met een kleine baby de energie en de aandacht ervoor hebben denk ik.
    Wij hebben het heel klein gedaan 35 gasten en een tuinfeestje.

9. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Wat wij hebben gedaan is het feest bij mijn schoonouders in de tuin gegeven, de kindjes konden we toen 's avonds daar zelf mooi op bed brengen en ze zijn daar ook blijven slapen :) Maar weet natuurlijk niet of zoiets voor jou mogelijk is?

10. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Waarom zou je binnen een jaar moeten trouwen??

11. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Waarom zou je binnen een jaar moeten trouwen? Daar zijn geen regels voor hoor, dus ik zou het jezelf niet moeilijker maken als nodig.

Alleen wat ik lees is dat je gaat trouwen om hem gelukkig te maken. Ik vind dat eerlijk gezegd geen goede basis om te gaan trouwen.
    Of lees ik het nu helemaal verkeerd?

12. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Wij zijn na de ten huwelijkvraging pas na 2 jaar getrouwd, besloten om toch eerst nog een motor te kopen. Daar kregen we enkele aparte reacties op ja, maar wat boeit dat?

Verder: wat de gewoonte in de familie ook is, mijn ervaring is dat er veel begrip is voor iemand die het klein wenst te houden (als je er maar gewoon eerlijk en duidelijk in bent). Dus als jullie dat willen, gewoon doen!

13. MamMo

MamMo Bekend lid

1 mrt 2011
    866
    86
    28
    Trouwen als jullie 12.5 jaar samen zijn klinkt goed! Zijn jullie tot die tijd verloofd.

Je kunt ook redelijk snel klein en romantisch trouwen.

En een ieder alvast vertellen dat er een knalfeest komt bij 12.5 jaar. Dat hoeft dan alleen een tof avondfeest te zijn.

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Dit vind ik leuk bedacht...kunnen de kinderen er zelfs een beetje meer bij zijn. Ringdragen et cetera...

15. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Ik ben ten huwelijk gevraagd toen ik 12wk zwanger was. En getrouwd op mijn dochter haar eerste verjaardag zat dus ook meer dan 1 jaar tussen.

We zijn wel traditioneel getrouwd, de locatie was ook een hotel waar een groot deel van de dag gasten ook bleef slapen en een deel van de avond gasten die van ver kwamen. Die dag hebben we het zusje van de ceremoniemeester gevraagd de hele dag als nanny voor onze dochter te zorgen.

Luiers verwisselen overdag en bij dochter blijven tijdens het slapen. Zij en haar zus hadden voor die nacht de hotelkamer naast de onze. Dus dochter sliep op onze kamer en nanny zat met de babyfoon in de kamer ernaast.

We hebben haar uiteraard betaald voor die dag en een mand met snacks en drinken en wat tijdschriften gemaakt. Er was natuurlijk ook gewoon tv op hun kamer. Verder heeft de nanny als dochter bij ons was gewoon mee kunnen eten met het diner en mee toasten en taart eten etc. Alleen de late middagdut en vanaf 20u was zij op de kamer om met de babyfoon te wachten. Voor de nacht om 20u kon ik haar zelf naar bed brengen omdat dat net het gat was tussen eten en het feest.

Werkte perfect voor ons!

16. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

12 jun 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Wij gaan volgende zomer ook trouwen, ons jongste kindje is dan ongeveer 8 maanden. Ik heb nu al geregeld dat mijn schoonzus zich die dag over haar zal ontfermen en haar nadien ook mee naar huis neemt voor de nacht. Omdat er veel gasten gaan komen met kinderen gaan we er een dagfeest van maken en voorzien we animatie voor de kinderen zodat die ook bezig gehouden worden. Ook onze twee andere kinderen zullen elk bij een familielid blijven slapen.

17. SweetPrincess

SweetPrincess Bekend lid

17 feb 2015
    601
    43
    28
    NULL
    NULL
    Ze was zown 6 mnd toen we trouwden. Ze was overal bij gewoon in de wagen deed ze haar slaapjes en andere zorgden dat ze drinken enz kreeg als ik dat zelf niet kon doen.
    Vond het wel moeilijk haar uit handen te geven. verder hadden we geen groot feest dus na het eten konden we gewoon naar huis en kon zij slapen en wij waren ook bekaf haha.

Zelf zou ik met een kleine nooit een groot feest doen. Beter is uitgebreide receptie met bv hapjes of eten tot uur of 8.

maar als je het wel groots wil zou ik gewoon iets later trouwen hoeft toch niet binnen een jaar?

18. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Wij zijn ook pas 1,5 jaar later getrouwd, maar goed ook, anders hadden we onze feestlocatie niet meer kunnen boeken (zit ruim een jaar van tevoren al vol). Ik zou overleggen met je vriend nadat je hem gevraagd hebt. Mocht hij er geen moeite mee hebben dan zou ik trouwen op de dag dat jullie 12 of 12,5 jaar (afhankelijk van in welke periode het valt) bij elkaar zijn. Zelf ben ik getrouwd op de dag dat we 10 jaar bij elkaar waren.

Deel Deze Pagina