Zouden jullie iets negatief zeggen tegen een kind over zijn/haar kleding?

Discussie in 'De lounge' gestart door Zuidriem, 1 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Mijn dochter had vorig weekend in een winkel een heel leuk spijkerrokje uitgezocht.
    Helemaal blij, eindelijk 1 die ze pastte (ze is heel mager)
    Maandag trots met het rokje naar school.
    Tussen de middag komt ze thuis met de mededeling dat haar nichtje het rokje ook heeft. Verder geen commentaar of afgunst, ze vond het eerder leuk dat haar nichtje dezelfde keus gemaakt had.
    's Middags komen we bij mijn moeder. Mijn zus is daar ook met haar kinderen.
    Ze stapt gelijk op mijn dochter af om haar te vertellen dat N (nichtje) het rokje ook heeft, maar dat ze het stom, ouderwets en lelijk vindt....
    Nichtje heeft dat helemaal niet gezegd in de klas tegen mijn dochter. Die snapt dus waarschijnlijk met haar 11 jaar dat het niet zo leuk is als je dat tegen een ander zegt.
    Mijn zus, als volwassene, blijkbaar niet.
    Mijn dochter was helemaal beteuterd, heeft niks durven zeggen en zat stilletjes aan tafel.
    Ik moest het hele negatieve verhaal over 't rokje daarna ook nog eens uitgebreid aan horen.
    't Ging echt kriebelen bij mij....

Zouden jullie op deze manier je zo negatief uit laten over de kledingkeuze van een kind?

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Nee. Dan ben j3 gewoon zielig.

Maar haar eigen dochter heeft m ook. En daar zegt ze dat ook tegen?

3. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Nee ik vind dat je mensen in hun waarde moet laten. Ook al is het niet je smaak.

Vooral kinderen als ze het toch leuk vinden??? Mijn zoon heeft een gruwelijke trui met een levens grote angry bird erop. Hij vind het mooi en hij was er helemaal gelukkig mee nou prima. Als hij het mooi vind hoef ik het niet mooi te vinden.

Iedereen mag vinden wat hij wil maar hou het voor je klaar.

4. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Uh, nee. En als iemand mijn kinderen er zo op zou aanspreken zou ik er zeker iets van zeggen! Ieder zijn eigen smaak maar ik vind het wel erg laag dat ze, zeker een kind, op zo'n manier haar mening geeft..

Even off, vanmorgen zag ik een meisje uit groep drie met op haar shirtje 'I alwayz give 100% laughs, kicks, bullshit & swagger'. Nu zou ik het niet in mijn hoofd halen om iets tegen dat meisje en/of moeder te zeggen, maar ik keek wel even op... :(

5. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Nooit zeg dan gewoon niets!

6. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.308
    10.276
    113
    Alleen als het ongepast/ ordinair is.
    Voor de rest heeft iedereen (gelukkig) een eigen smaak. Erg jammer/ triest om zon jong meisje de grond in te boren.

7. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    nee zeker niet tegen een kind!
    ze zijn er vaak zelf zo super trots op

ik zou je zus er ook zeker op aanspreken erg sneu voor je dochter

8. Oef.. Dat ligt er waarschijnlijk helemaal aan wat voor kledingstuk het is. In het geval van je nichtje zou ik absoluut niets gezegd hebben, maar mijn broertje (van 10) loopt het liefst rond in een bruin tie-dye shirt, wat 4 maten te groot is en bijna tot op z'n knieën komt. Hij mocht 'm niet aan naar school van m'n moeder, want.. Tja, het 'kan' gewoon niet, zeg maar. Uiteindelijk heeft hij 'm tóch naar school aangetrokken. Op school is hij een dag uitgelachen, hebben ze hem gepest met z'n 'jurkje' en hij draagt het shirt inmiddels alleen nog maar thuis. Achteraf kunnen we daar wel om lachen, maar ik denk dat ik m'n kind liever zou beschermen tegen zulke situaties.

Als iets gewoon 'degelijk' (stom woord, maar ik kom zo snel even niet op iets anders) is, maar niet mijn smaak, zou ik er dus niets over zeggen, maar er zijn ook situaties waarvan ik wel kan begrijpen dat je een kind uitlegt dat het misschien niet de meest verstandige keuze is om een bepaald kledingstuk te dragen..

9. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    Nee. mijn dochter heeft ook een aparte smaak. draagt het liefst jurkjes met hoe meer strikken, linten en kant hoe beter. Ik hou er niet van en zie graag de wat stoerdere kleertjes. maar wie ben ik om te bepalen wat zij mooi vind? Ik ga er tot op zekere hoogte gewoon in mee ( als het me te gortig word mag het natuurlijk niet) maar waarom zou ik haar in kleding laten lopen waar ze zich niet fijn in voelt?

10. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Alleen als het kapot is zou ik ze er op attent maken, maar meer zodat moeders het ook weet en het kan maken.
    Ik vind ook veel kunnen. Alleen met ranzige teksten bij kleine kinderen (sexy b*tch bijv al eens voorbij zien komen) en doodshoofden haal ik mij wenkbrauwen op. Maar ik zeg er niks van.

11. tuc

tuc Niet meer actief

Tegen andermans kinderen?? Nee natuurlijk niet, ieder zn smaak. Met mijn eigen dochter probeer ik wel te zeggen wat leuk staat en wat niet en overleggen we wat tegemoet komt aan haar smaak en mijn smaak.

12. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Snap het ook niet helemaal. Ik denk dat het er meer mee te maken heeft dat ze hetzelfde hebben en ik normaal gesproken een andere/goedkopere kledingsmaak heb.

13. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Natuurlijk zeg je dat niet tegen een kind!

Maar ik vind jou ook fout, je had het moeten opnemen voor je kind!

14. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Nee natuurlijk zeg je zoiets niet. Tenzij het ordinair is ofzo. Maar dan nog kun je het anders brengen. Zielig hoor

15. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    nee, zou er niks van zeggen, hoe haalt ze het in haar hoofd?

16. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Zeker niet , als het een normaal kledingstuk is en je kind niet letterlijk voor paal loopt en dus kan loopt om er mee te gepest te worden..

Blijkbaar snapt je nichtje hoe het werkt, haar moeder daarentegen ;)

17. Ansji

Ansji Niet meer actief

Zeker niet als het een normaal kledingstuk is zoals een spijkerrokje! Als het nou stuk is of zo, dat vind ik een ander verhaal.

Heel erg triest dat dat zo even tegen je dochtertje wordt gezegd. Ze kan er een mening over hebben, maar als je enig fatsoen hebt zeg je dat niet tegen een kind die zo overduidelijk trots is op haar rokje!

18. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Same here.. Ik ben meer van stoer maar dochterlief absoluut niet :)
    En meestal mag het van mij wel.

Al heb ik vanochtend wel even op stop gedrukt...
    Ze wilde de deur uit in een zomerjurk met gympen en beenwarmers.
    Overdrijven kan ook he :)
    En over het algemeen vinden dr klasgenootjes(7/8 jaar) dr niet raar ofzo.

19. Amethist

Amethist Niet meer actief

Nou ja zeg! Nee, natuurlijk zou ik me nooit zo negatief uitlaten tegenover een kind over zijn of haar kleding.

Ik had overigens, als mijn zusje zoiets zou zeggen (wat ze gelukkig nooit zou doen!), wel gelijk duidelijk maken dat ik het echt niet leuk vindt dat ze zoiets tegen mijn kind zegt en als ze maar over dat rokje daar was blijven gaan, had ik ook dáár iets van gezegd in de trant van "Ja, nu weten we het wel. Je vindt het stom! :x".

20. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    haha herkenbaar ja. mijn dochter draagt ook nog het liefst nu haar zomerjurken en slippertjes:D maar wel met dr nieuwe winterjas;) ( mag dus ook niet van mij flauw he?)

Deel Deze Pagina