hallo dames, ik ben bezig met het bestellen voor het ledikantje. wat hebben jullie gekocht een dekentje voor in het ledikantje of echt een dekbed? met daar omheen een dekbedovertrekje? en wat voor maar moet je nemen? want er zijn meerdere maten. ik heb een bedje van 60x120.
Wij hebben vorige winter een dekentje en een lakentje gebruikt, maar gaan deze herfst/winter het dekbed gebruiken. Dekbedovertrek is 135 x 105 cm Lakentje is 170 x 115 cm Zijn normaal standaardmaten voor een bedje van 60 x 120.
Ik heb verschillende dekens en lakentjes voor het ledikantje, allemaal van 120 x 150 cm, dat is de standaard maat voor een bedje van 60 x 120. Een dekbed mag je volgens mij pas gebruiken als je kindje een jaar of 2 is...
Denk dat het er ook veel vanaf hangt welk merk je van lakentjes neemt, vermits ik zie dat jij andere afmetingen hebt Maar het staat er wel goed op vermeld of het voor een wieg of ledikant is. Ik heb altijd gehoord dat een dekbed vanaf 1j mag... Maar in B en NL liggen wel meer dingen anders als ik dat hier zo lees. (ik woon in B )
Een dekbed mag je inderdaad niet gebruiken. Ik heb gewoon de standaardmaat dekentjes (en dat is zoals gezegd idd 120x150)
Wij hebben een matrasje, een molton, onderlakentje, duodeken en dekbedovertrekje. Later zonder deken en alleen een slaapzak. Een dekbed 'mag' nog niet tot een jaar of 2.
oke, want ik kan maar 12 duodeken vinden van 100x135 en anders een deken van 100x150 van die maat hebben ze ook het meeste dekbedovertrekjes en voor die van 100x135 niet. is misschien verstandiger om een deken van 100x150 te nemen?
Dat kun je prima doen als je denkt dat die warm genoeg is! Desnoods koop je er twee. Maar in het begin kun je die ene ook dubbelvouwen en dan het overige van het overtrekje onder het matras doen. Ik heb dat ook nooit begrepen waarom die maten zo zijn...!