Au pair

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Lovely83, 24 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wij zitten erover na te denken om wanneer we verhuisd zijn een au pair te nemen.
    Heeft iemand ervaring met een au pair? En hoe is deze? En waarom hebben jullie voor een au pair gekozen?

2. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Op een andere manier... Een vriendin van ons uit Tsjechië is een lange tijd au pair geweest bij een familie in Amsterdam. Was een nogal welgestelde en bekende familie. Ze had een eigen gedeelte in het huis en die mensen hadden gekozen omdat ze iemand nodig hadden die erg flexibel was. Ik geloof dat ze begon toen ze 20 was en ze is zo'n jaar of 7 gebleven en toen ging ze trouwen.

Ik heb er nooit een slecht woord over gehoort, ze had een geweldige band met het gezin en vond het heel moeilijk om er mee te stoppen.

3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Dank je! Wij hebben ook flexibele oppas nodig, en dan is een kinderopvang helaas niks ook moeten we straks gewoon haast de volle pond betalen. Daarnaast is er geen voorschoolse opvang voor mijn zoon omdat hij op een sbo zit. Vandaar dat we aan een au pair zitten te denken. Het zou mooi zijn als het iemand is uit het land van herkomst van mijn man omdat we de kinderen 2talig opvoeden.

4. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Mijn schoonzusje is een tijdje als au pair naar Spanje gegaan. Nou heb ik nooit begrepen waarom ze dat wou, want in mijn ogen zijn kinderen niet haar ding. Ze weet ook niet hoe ze met haar 2 jarig nichtje (mijn dochter) om moet gaan.. Maargoed, ze vond het ook maar niets. Het waren volgens haar leuke, lieve kinderen waar ze erg opgesteld was maar ze schepte niet de band met de ouders. Denk ook dat die ouders niet genoeg informatie over schoonzusje hebben opgezocht want schoonzusje heeft dus ook geen ervaringen met kinderen.

5. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Mijn man wil er ook een nemen. Ik heb geweigerd omdat ik bewust thuisblijfmama ben, en ik niet wil dat mijn kinderen zo´n hechte band met iemand krijgen (buiten de familie om) terwijl ik hun mama ben en bewust gekozen heb om er altijd voor ze te zijn.

Mijn beste vriendin is au-pair geweest, zij vond het erg leuk en voelde zich ook echt deel van die familie.

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    @tord: Maar ik denk ook niet dat je een au pair nodig hebt als je zelf gewoon thuis bent toch?

7. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Nee, het is meer een luxe iets. Zodat ik met éen van de kinderen weg kan even, of om zomaar naar de kapper te gaan zonder van alles te moeten organiseren, of om makkelijker iets met elkaar als man en vrouw te doen. Daarom wilde mijn man het. Zodat ik wat meer tijd zou hebben voor mezelf en onze relatie.

8. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Hebben jullie nagedacht over een studente saw oid? Vaak zijn zulke meiden ook erg betrouwbaar met oppassen.

Deel Deze Pagina