Help! Baby heeft over 2,5 uur haar (voorlopig laatste) injecties.. Die van 4 weken viel nog wel mee, ze huilde maar heel even. Die van 8 weken was erger.. ze deed haar wanhopige 'mama ze doet me pijn, waarom laat je haar dit doen?'-huil. De zuster zei ook dat ze er nu meer van bewust is en daarom ben ik vandaag echt niet happy. Zit al dagen er tegenop te kijken Ik weet dat het voor haar eigen bestwil is en blabla, maar zodra het gebeurd komt dat moeder instinct naar boven en wil ik het liefst de (lieve) zuster slaan en wegrennen! Mijn vriend is toch werken dus die maakt het nooit mee. En hij blijft dan zeggen; je doet het voor haar, ze is het zo weer vergeten blabla. Maar het maakt het er niet makkelijker op! Een beetje begrip en wat verzachtende woorden zouden fijn zijn
Goh, gewoon doorbijten denk ik. Geen enkele baby of mama vindt dit leuk. Maar het duurt maar 5 seconden. En het is niet alsof je kindje dat eeuwig tegen jou zal houden. Of ben jij nog steeds boos op jouw moeder voor die prikjes?
Thirza krijgt dinsdag haar prikje weer, ze krijgt er nu 1 vorige keer 2. Het is echt niet leuk maar het moet, de prikken was ze de vorige keer gelukkig zo vergeten alleen daarna 2 dagen er niet lekker van geweest, dat vond ik een stuk erger. Maar het is het beste voor ze, sterkte in ieder geval.
Tja, hoe relaxter jezelf bent, hoe relaxter je dochter is denk ik. Zoontje krijgt straks ook voorlopig zijn laatste prikjes. Dat wordt een paar seconden schreeuwen en dan is ie het alweer vergeten. En een bijkomend voordeel voor mij: na de vaccinaties slaapt hij altijd heel goed, dus ik zit vanmiddag heerlijk met een boek in de tuin
Wij zijn maandag aan de beurt en ik hoop datde dagen tot maandag heeeeeeel lang duren want heb er ook geen zin in. Maar het is het beste he Hier vielen de vorige vaccinaties goed mee. 5 seconden gehuild dus hopelijk is het nu weer zo
Vorige week de laatste prikjes gehad, prikken zelf zijn niet leuk maar daarna voelen ze zich snel beter! Veel knuffelen en er zelf ook niet een te groot ding van maken want dat hebben ze door!
Het komt vast goed joh!! Tobias had die prikjes een paar weken geleden ook gekregen en zette het inderdaad op een brullen, maar bij het aankleden lag hij alweer te schateren van het lachen
Maarreh, niet verrot bedoeld hoor, maar dat huilen op het prikmoment zelf is het enige waar ze last van heeft? Dat lijkt me toch nou het minst erge van alles... Als ze er nou dagen beroerd van zou zijn, maar kom, de pijn van dat prikje zelf is echt snel weer weg hoor, dus lekker troosten en vooral zelf relaxed blijven. Hoe gespannener jij bent, hoe meer je kleintje van slag is, omdat ze jouw emoties aanvoelt en daar onrustig van wordt.
Ja zeker gewoon ontspannen gaan. Ben er altijd relax naartoe gegaan en ook weer buiten gelopen. Dat is het beste voor jezelf maar ook de beste medicatie voor je kleintje
Vind het wel makkelijker gezegd dan gedaan, dat kalm blijven Ik praat altijd gewoon tegen haar als het zover is en ze huilt ook nooit zo lang. Het is ook niet zo dat ze er dagen van beroerd is ofzo.. Het ging mij puur om dat moment, van het prikken. Het is indd zo weer voorbij, maar ik kan daar echt dagen van wakker liggen..
Hier is ze vrijdag aan de beurt, ze is bijna 1 dus de pijn ervaart ze veel meer ): Toen bij de 8 weken injectie huilde ze 10 minuten na de prik nog dus ik houd m'n hart vast..Hopelijk heeft ze zoiets van "ach, zal wel" Hier is ze wel alle keren ziekjes geweest..
Hier is het hooguit 15 seconde huilen, gelukkig! Ik vind het namelijk ook sneu en zielig; maar ik heb liever een prikje dan een kind dat heel erg ziek zou kunnen worden van datgene waartegen hij wordt ingeënt. En het liefst zou ik ook bij wijze van spreken die naald willen afpakken en in de wang van die zuster drukken wegens het pijnigen van mijn bloedmooie kindje, mja... Dat kan natuurlijk niet! Het is voor zijn bestwil; gewoon kalm blijven en je kindje naderhand troosten.