Gasaansluiting kookeiland

Discussie in 'De lounge' gestart door dreamcatcher, 25 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dreamcatcher

dreamcatcher Niet meer actief

Hallo allemaal,

Wij hebben recent een nieuwbouwhuis gekocht. Omdat wij pas vrij laat 'instappen' en alle bouwtekeningen verder af waren kunnen wij geen wijzigingen aanbrengen. Wij willen graag een kookeiland. Hiervoor moet de gasleiding verlegd worden. Van de wand naar het midden van de keuken.. Het is een betonnen vloer, voor zover ik heb begrepen moet de leiding worden ingefreesd ( hoop dat m'n spelling klopt haha) in de vloer. Zijn er hier meer dames die dat hebben laten doen? En hoeveel kostte dit? Of iemand enig idee aan watvoor bedrag ik ongeveer moet denken?

Ik bedrijp dat dit per situatie verschilt en afhankelijk is van meerdere factoren maar zo heb ik enigzins een idee.

2. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.008
    2.373
    113
    Ik durf het je niet te zeggen want wij hebben het uiteindelijk niet gedaan, maar bij ons wilden keukenboeren dit niet achteraf doen ivm vloerverwarming! Wel hebben we extra stroom in keuken moeten laten leggen ivm inductie en cooker en verleggen waterleiding en verlengen waterleiding ivm waterontharder. Kosten van dit alles: 2000 euro :(

3. dreamcatcher

Oh jeetje dat is een best groot bedrag anan! Wij hebben inderdaad ook vloerverwarming dus was al bang dat het niet meer mogelijk is of anders een flink prijskaartje aan zal zitten..

4. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.008
    2.373
    113
    Even bij keukenboeren informeren. 1 partij wilde het wel doen maar iets met risico en aansprakelijkheid en moeilijk moeilijk. Ik heb me maar over mijn droom heen gezet 😬 Geen kookeiland dus

5. rums

rums Niet meer actief

6. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.008
    2.373
    113
    Oh dat vond ik ook zo mooi! Maar ook erg duur (toen en met wat ik wilde)...en het neemt de la er onder weg voor een deel omdat het daar uit komt

7. rums

rums Niet meer actief

Het viel wel mee qua prijs. Kwam eigenlijk op hetzelfde neer als een gasfornuis met afzuigkap.
    Klopt je verliest iets ruimte maar ik kan in de la nog genoeg kwijt. Wij hebben die la extra diep.

8. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Is de vloer al gestort dan? Of alleen nog maar tekeningen klaar?

9. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.008
    2.373
    113
    Ah dat is slim idd van die diepe la! In onze situatie scheelde het wel teveel op dat moment maar vind het er echt supermooi uitzien!

10. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
  11. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    Ik kan uit je verhaal niet helemaal opmaken hoe ver de bouw van je huis nu is.
    Als het nog gebouwd moet worden dan zou ik gewoon even contact opnemen met de aannemer en een offerte vragen voor het verplaatsen van de gasleiding.
    Als de keuken er nog niet in staat is het veel minder werk dan dat je zoiets achteraf moet doen.
    Als de vloer met vloerverwarming er al in ligt weet ik niet of het wel mogelijk is om daar de gasleiding doorheen te laten leggen.

Wij hebben een ruimte onder de keuken, het verplaatsen van de gasleiding was bij ons niet veel werk. Een gat geboord in de vloer waar het kookeiland zou komen en dan in de ruimte daaronder de gasleiding verplaatst.
    Maar dat is bij jou misschien niet mogelijk.

12. dreamcatcher

Bedankt allemaal voor alle reacties. De bouw is nog niet eens begonnen. Heb contact gehad met het bouwbedrijf en als we het verplaatsen, willen zij voor de 31ste van deze maand, tekeningen van de keuken hebben. Met een hele waslijst aan eisen. Dit geeft ons te weinig tijd om dit uit te zoeken. Ik ga ze morgen nog eens bellen of we ook gewoon de locatie van de aansluiting kunnen aankaarten. Dan hebben we daarna rustig de tijd om een keuken uit te zoeken.

Deel Deze Pagina