hoi hoi! ik heb een vraag ik heb heel veel zin in cola maar is dit echt zo slecht als ze zeggen? want ik drink het best veel...
Met mate is cola niet erg.. is net zoals koffie.. trekt het vocht uit je lichaam. Je moet natuurlijk geen liters per dag drinken.. maar ik pak ook best wel een glas cola.. Niks op tegen.. maar met mate.. Groetjes Kalush
teveel caffeine is niet zo goed... ik zelf hou het bij 2 glazen cola en 1 kopje thee per dag (of wat meer thee en minder cola)
Hallo dames! Het is inderdaad de caffeïne waardoor je er niet teveel van moet drinken. Maar je hebt toch tegenwoordig ook cola zonder caffeïne? Geen idee hoe dat smaakt hoor, maar misschien het proberen waard als je er zo'n zin in hebt!
Ik vind cola ook errug lekker om te drinken. Probeer het inderdaad niet te veel te drinken maar neem zo nu en dan wel een glas. Ik drink daarentegen nooit koffie. Heb ik nooit gedaan. Heeft dus niks met mijn zwangerschap te maken. Thee drink ik wel. Maar ik drink nu alleen rooibosthee. Daar zit geen caffeine of theine in en kun je met een gerust hart drinken.
Met zijn alleen aan de kindercola (daar zit toch geen caffeine in in ?) Een beetje cola, thee, koffie, red bull mag echt wel, maar met mate.
Ja dat vind ik ook hoor. Het gaat idd om die caffeine..dus geen liters per dag maar 2 glazen ofzo moet toch kunnen?!! Ik kan ook echt niet zonder mijn koffie, drink alleen iets minder. probeer me te houden aan niet meer dan 4 koppies per dag.
Een glas cola staat voor 2 kopjes koffie, er wordt aangegeven dat 3 tot 4 kopjes koffie per dag geen kwaad kan. Ik heb ergens gelezen dat het niet alleen gaat om de cafeine, en dat je beter van cola light ook niet teveel kan drinken (dit weer ivm de zoetstoffen)
Ik drink ook geregeld een glaasje cola om een beetje van die constante misselijkheid af te komen. Teveel caffeine is niet goed nee, daarom zorg ik ervoor dat ik caffeinevrije cola in huis heb... Ook een tip voor jou? hoef je je daar niet meer zo druk om te maken en kun je lekker je colaatjes blijven drinken
hmmmmz cola light zit zon nare bij smaak aan of ligt het aan mij???? maar ja af en toe een colaatje zou geen kwaad kunnen maar wel weer met mate probleem is dat het wel een verslaving lijkt normaal maakt het me nix uit wat ik drink het is net of wil ik nu niet anders dan cola maar ja toe maar.....voor het goede doel de cola dus maar met mate laten staan haha
Je moet niet teveel cola drinken ik dronk 2 glaasjes per week soms ook wel meer, had is soms gewoon behoefde aan.
Ja inderdaad, cola is niet heel goed voor je maar als je af en toe een glaasje drinkt kan het weinig kwaad.
wat je ook zou kunnen doen...ik weet niet wat je er voor over hebt natuurlijk, maar je zou ook kunnen overwegen een soda club maker te kopen... dat kost je 50 euro inclusief 3 verschillende soorten limonade ( cola light - orang en lemon) en er zit geen caffeïne suiker niks in... is enkel fles water vullen, fles in het apparaat, bubbels erbij doen door op het knopje te drukken , dopje cola erbij in, en klaar...geen caffeïne suiker niks, en smaakt bijna net zo goed als coca cola maar dan zonder al die suikerklontjes en caffeïne e.d....
Wij hebben dus zo'n soda club apparaat maar vind persoonlijk de cola helemaal niet op coca cola lijken, ik lust het iig niet, het smaakt nog erger dan light cola. Maar ja smaak is persoonlijk dus misschien vind een ander het wel lekker Wij hebben trouwens de soda club een tijdje terug bij de Praxis gekocht voor 10 euro, incl 6 flesjes, echt een koopje, mn ouders hadden er een tijd terug idd iets van 50 euro voor neergelegd dus die waren helemaal verbaasd en geloofde eerst niet dat het om hetzelfde apparaat ging, wel dus
ik heb de soda club toevallig pasgeleden gekocht bij de slijterij van de super ( 50 euro inclusief 3 gr. flessen, nog nooit bij de praxis gezien ondanks vaste klant daar hahaha) en ik had de cola ooit een geprobeerd (met borrel erin) bij een vriendin van me en ik moet zeggen het smaakte goed....vandaar dat ik zoiets had ik koop em ooit nog eens tot voor 2 wkn terug dus dat ik em idd kocht..... smaken verschillen idd, en ik moet zeggen ik zou het niet zelf drinken omdt ik coca cola gewend ben maar zo met een borrel smaakte het goed en mijn zoontje vindt light cola lekker dus die is er tevreden mee, ik moet nog zien hoe het gaat als ik die 12 smaken binnen krijg die heb ik dus nog niet, en die 3 die erbij zaten ik moet zeggen ze smaken niet verkeerd...en vooral niet als je je bedenkt dat er dus geen suiker in zit.... tja het is net als met afvallen de een gaat ineens aan de light omdat ze denken daardoor af te vallen en de ander gaat over op een ander soort omdat daar geen caffeïne in zit tis ff anders maar een heel goed alternatief vindt ik vooral als je echt cola verslaafd bent.... maar goed smaken verschillen idd...
porbeer de appel van de soda club maar eens mmm die is lekker! of de peach appel! mmm ook lekker! Even een kanttekening; het is niet hetgeen "zoetstof" die het maakt dat je niet teveel cola light mag gebruiken. Het is zelfs zo dat het beter is om niet teveel lightproducten te gebruiken! Waarom? nou omdat er een stofje inzit genaamd; aspartaam, wat kanker verwekkend is! Dus een slechte vervangen van suiker ed.... Het is dus niet per definitie niet teveel cola light maar gewoon alle light producten!
ik heb zo'n bon in moeten vullen om alle 12 smaken thuis gestuurd te krijgen dus ie moet ik nog proberen anniek... ikzelf houd niet van cola light (vindt het niet te drinken net zo min als andere light dranken) en idd is het daar weer dat er aspartaam inzit net zo goed als dat dat zit in zoetjes maar dat is dus ook weer bij een te veel gebruik... hier gaat het weer om het gebruik van cola en dan heb ik zoiets van als je idd veel cola drinkt (kan verslavend zijn) en je zoekt een goed alternatief is dat dus die cola van die soda maker... mijn zoontje vindt die light cola lekker (die zat er toevallig bij) maar de rest gaat gewoon die normale cola worden....geen tig suikerklontjes caffeïne
Ach ja, maar dan is het einde werkelijk zoek. Ga maar eens op zoek naar producten waar aspartaam in zit tegenwoordig, daar zul je van schrikken zoveel als het er zijn. Dan kun je werkelijk bijna niks meer eten of drinken zonder eerst de hele verpakking van alles door te lezen. Aspartaam staat niet op het officiele rijtje met DON'Ts voor de zwangeren dus als je dan toch uit 2 'kwaden' moet kiezen kun je mijns inziens beter voor decafe light gaan