Ik zit een beetje met het volgende; hoe gaan jullie om met je buikdlapende beeb? Mijn prinsje slaapt overdag graag op z'n buik. Dit komt een beetje door mijzelf, want ivm voorkeurshouding heb ik dit geïntroduceerd Overdag als ik hem in bed leg is hij na 30 min alweer wakker, maar als ik hem daarna nog op z'n buik neerleg, slaapt hij nog zo 2 uur verder. Omdat ik dat buikslapen zo eng vind, zit ik er dus de hele tijd naast. Hoe doen jullie dit?
Hou oud je kindje? Mijn zoontje slaapt sinds een paar weken ook op zijn buik, hij draait zelf op zijn buik en slaapt heerlijk! Ik moest wel even wennen, maar hij doet het hartstikke goed draait altijd keurig zijn hoofdje om, tilt zijn hoofdje op in zijn slaap. (ik heb een babyfoon met camera, dus hoef niet naast zijn bedje te gaan zitten) Ik heb wel zo'n aerosleepmatrasje. Dat geeft mij ook een gerust gevoel.
Hoi Ik weet niet hoe oud hij is? Hier ook een buikslaper vanaf de 4e week. Mannetje was/is erg sterk in rug en nek kon toen ook zijn hoofdje optillen en draaien zelf. Ik vond eerst ook eng dus ging veel checken. Op een gegeven moment voel je wel dat het goed zit echt waar. Zoonlief slaapt hier nog steeds op zijn buik. Groetjes paula
Als ze hun hoofdje op kunnen tillen, is buikslapen helemaal niet zo eng. Voor je eigen zekerheid zou je een aerosleepmatrasje kunnen kopen: dat zorgt ervoor dar je baby niet kan stikken in z'n matrasje. Hier een buikslaper vanwege reflux, dag en nacht, en dat gaat super
Hier eentje die eigenlijk nooit anders dan op zijn buikje heeft geslapen. De eerste 2 weken bovenop mij en daarna altijd zelf op zijn buikje. Wel moet ik zeggen dat hij overdag beneden slaapt en 's nachts naast mij in de co-sleeper. Maar hij kon direct vanaf dag 1 zijn hoofdje al optillen vanuit buikligging.
Mijn zoontje sliep al vanaf toen hij heel jong was (3/4 weken) op zijn buik, vooral ivm de krampjes die hij had, sliep hij op die manier veel beter. En nu hij groter is draait hij vanzelf wel eens op zijn buik, als ik dat zie voor ik naar bed ga, draai ik hem om, overdag do eik dat niet.
Hier ook een echte buikslaper! Ook toevallig achtergekomen nadat ik haar een keer in de box heb gelegd op haar buikje! Ze slaapt vanaf dat ze een week of 3/4 was al zo... We hebben ook een aerosleep, maar die hebben we meer voor het spugen (ook daarom vind ik buikslapen fijner, op haar rug zat ze altijd helemaal onder incl. haar oogjes) Zolang kleintjes het hoofd goed kunnen optillen en draaien zal ik me nergens druk over maken. Maegan ligt trouwens wel ook in een slaapzak omdat ze anders helemaal naar boven kruipt in haar bedje, hebben verder ook niks anders dan haar, een dekentje en speen in bed liggen
Bedankt voor jullie reactie. Mijn zoontje is nu 12 weken (gecorrigeerd 6) en kan op zich prima z'n hoofd optillen. Als ik erbij zit beweegt hij nauwelijks of als hij draait dan gaat dat goed. Het gekke is dat hij er in de nacht geen probleem mee heeft om op z'n rug te slapen. Maar denk dat het dus verstandig is om aerosleepmatras te kopen en toch maar voor de camera. Dan heb ik wat meer rust.
Onze zoon slaapt ook al sinds hij een week oud is op zijn buik, hij kan zonder problemen zijn hoofdje optillen en anders leggen als hij dat wil. Maar ter geruststelling hebben wij een angelcare babyfoon met sensormatjes om zijn ademhaling in de gaten te houden.
Onze bink heeft precies hetzelfde. Hij slaapt al bijna vanaf zijn geboorte op zijn buik, behalve de nacht dan vind hij zijn rug prima. We hebben 3 binken en het zijn alle 3 buikslapers geweest als baby zijnde. Onze middelste slaapt nu nog bijna altijd op zijn buik.
Onze dochter sliep vanaf 8 weken ongeveer op de buik. Overdags in de box en ' s nachts in een co sleper. Toen ze ongeveer 14 weekjes was is ze overdags in bedje gaan slapen. In het begin ging ik tig keren kijken. Vond het eng, maar al snel kon ik het los laten, erin vertrouwen. Ze slaapt nog steed het liefst op haar buik.
Hier beide vanaf een paar dagen oud op de buik gelegd. In het begin was het wel eens spannend, maar al snel vertrouwde ik het goed!
Hie zijn alle 4 de kids buikslapers geweest. Al vrij jong sliepen ze op hun buik, want dan wilde ze slapen. Ze konden al wel allemaal vrij snel hun hoofdje optillen en dat is wel belangrijk. Je zou inderdaad zo'n aerosleep kunnen kopen en eventueel een babyfoon of beeldbabyfoon.
Waar ben je presies bang voor? Mijn zoon slaapt ook vanaf 2weken jong op zn buik, ivm reflux wel fijn omdat hij veel spuugde maar ook beter slapen. Als ze hun hoofd op kunnen tillen en hun armen kunnen gebruiken om te steunen durf ik t zelf wel aan. Lekker bij je in de buurt laten slapen, is veiliger als een camera. Babywalz heeft een matrastoppe, 18,-/19,- en werkt hetzelfde als aerosleep. Heb 'm hier voor beide kindjes.
Hier heeft de jongste vanaf de geboorte al op zijn buikje geslapen. We hebben ook wel geprobeerd om hem op zijn zij of rug te leggen. Maar dan slaapt hij gewoon echt niet. Hij blijft dan net zo lang woelen en draaien tot wij hem omdraaien en dan is hij ook meteen knock-out. Hij kon zijn hoofdje al een paar dagen na de geboorte omhoog houden, en nu helemaal. Dus ik vertrouw het wel. De oudste heeft altijd op zijn zij geslapen in een zijligkussen. Die wilde ook niet op zijn rug. Nu slaapt hij op zijn zij of zijn buik.
Hier ook alle 4 buikslapers! De oudste sliep vanaf 6 weken oud op zijn buik. Tweede met 2 weken. Derde met 3 weken. Vierde met 4 weken. Onze jongste kon gelijk 5 minuten na geboorte al dr hoofd optillen en draaien. Heb tot de 4 weken haar wel in zijligging gelegd, in een zijligkussen. Maar merkte al snel genoeg dat ze dan ging maaien met dr armpjes en zichzelf zo wakker hield. En aan het eind van de dag zo overprikkeld was van vermoeidheid, doordat ze niet kon slapen. Ben haar op dr buik gaan leggen, en mevrouw slaapt voortaan als een roosje. Ze is vanaf dat moment ook snachts gaan doorslapen. Dus hier slaapt ze dag en nacht op haar buik. Je kent je eigen kindje het beste, vertrouw op dat!
mijn zoontje sliep al snel overdag op zijn buik in de box en 's nachts op zijn rug, vanaf een week of 8 oid ook 's nachts op zijn buik omdat hij anders gewoon niet in slaap viel. Mijn dochter vanaf dag 1 op de buik. Ze houdt er niet van om op haar rug te liggen (zelfs niet met verschonen). Eerst op mijn buik (vermoeiend..) en nu gelukkig ook in de wieg naast ons bed en overdag in de wagenbak.
Onze zoon is ook een buikslaper vanaf de tweede week en slaapt als een roosje.. Het is misschien iets gevaarlijker maar ja een kind wat anderd bijna niet slaapt vind ik ook niks.. Gister nog met kinderarts over gehad dat hij zo snel is in zijn motorische ontwikkeling volgens haar kwam dat doordat onze zoon een buikslaper is en gaat daardoor wat harder! Dus das dan wel weer het "goede" van buikslapen
klopt mn nicht vertelde me dat het in veel landen juist geadviseerd word om de baby vaak op de buik te leggen vanwege de motorische ontwikkeling buikslapen durf ik niet goed, overdag wel maar s'nachts niet, ik heb hem daarstraks op zn buik gelegd maar na 20min vond hij het wel genoeg! hij kan zn hoofdje wel draaien maar wel met moeite, deden die van jullie dan soepel rond de 6 a 7 weken hoevaak mag ik er mee oefenen?