Wie kan me helpen. Mijn zusje en ik zoeken al jaren naar een nummer dat we tijdens de auto ritten naar de camping draaiden op een bandje het is amerikaans en het moet uit de jaren 50 60 komen. Er komt kwek kwek kwek in voor de rest al sla je ons dood we kennen het ons niet meer herinderen we willen wel bijde het nummer ooit nog eens terug horen. We hebben van alles algeprobeert. Het is ook een beetje uit het reportwaar( Weet dat ik dat fout schrijf) zo als mississippie dat liedje dan en dan dat soort nummers. Dus nog maals een nummer uit de jaren 50 60 uit amerika. Er komt kwek kwek kwek in voor het word volgens mij door twee mannen gezongen. Verder gaat me geheugen niet het gaat zeker al over dik 25 jaar geleden we draaide het nog met een casettebandje.
was het kwek kwek kwek of meer iets van yekkerdiyek? Volgens mij was dr in de jaren 60 zo;n soort liedje yekkerdieyek don't go back .... heb het nu in mn hoofd maar heb geen flauw idee wie het zong.... twas een vrolijk nummer om te horen...... pfff nu wil ik ook weten wie het was.
Nee die niet was echt iets met kwekkwek kwek hihih. Vandaar het ook zo lasig is om terug te vinden. maar die jij opnoemt is ook idd leuk.
"Old mac Donalds had a farm" And a kwek kwek here, and a kwek kwek there. Here a kwek, there a kwek, everywhere a kwek kwek, old mac Donalds had a farm, hiahiaho! Die?
Nee ook niet deze en ook de volgende niet met die kikkers die zingen maar die is ook mooi. maar we zoeken dus echt al jaren naar dat nummer. Er moet echt iemand zijn die juist gek is op muziek van de jaren 50/60 haha willen we het ooit vinden. Als dit niet lukt ga ik de radio maar eens een mail sturen haha. Misschien komen die er ook uit. Het is in het reprotwaar van san Fransico missisipie dat soort nummers sorry voor de taal fouten maar hoop dat jullie begrijpen welke nummers ik nu op schreef.
Hoe oud was je toen? Jou Engels was (waarschijnlijk) slecht dus kan het zijn dat je kwek kwek verstond maar dat het niet gezongen werd. Ik kan het me namelijk niet voorstellen dat een Engels liedje zo gaat.
Het enige wat ik in het engels kan vinden (op donald duck na) is: YouTube - The Wiggles ~ Quack Quack Cock-A-Doodle Do Het zal hem denk ik wel niet zijn
Nee is het ook niet Het was geen kinder liedje En idd mijn engels is bagger. Zeker met schrijven. Ik was toen een jaar of 12 .13 Dat nummer komt zeker uit rond de periode 50/60 Jullie kennen wel missisipie en zo( sorry taalfouten) dat soort toon tekste van die tijd zeg maar. En ja op quack quack heb ik zelf idd ook gekeken als je het in engels het zo zegt dat heb ik een paar weken geleden ook met me zusje gedaan. We kwamen er toen ook niet uit vandaar ik dacht vraag het hier eens. Bedankt alvast voor het zoeken dames. Maar het is lastig als je A de titel niet hebt B de zangers c geen goed refrein of iets. En een deel van het liedje dat is blijven hangen klonk idd als kwekwekwek hihh. maar het kan idd zijn dat het anders gezonger werd en we het zo verstonden.
Kan je de melodie niet even inzingen voor ons? dan kan ik misschien wat beter zoeken, met kwekkwekkwek is het zo vaag, heb je niet een ritme of melodie?