wanneer shoppen voor kinderwagen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door poema, 12 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Hallo,

Wanneer is het de tijd om te gaan shoppen voor een kinderwagen? Hoorde dat er ook nog wel een levertijd op kan zitten. Vraag me af wanneer ik daar dus mee moet gaan beginnen?

2. Niet meer actief

Ik zou op zn allerlaatst rond de 30 weken gaan kijken (ook i.v.m. evt levertijd), maar rond de 25 weken is denk ik wel het beste, je bent nog wat mobieler en houdt het langer vol om naar alle opties te kijken!
    Maargoed wanneer jij al eerder een leuke wandel-/ kinderwagen hebt gezien kun je deze natuurlijk ook al eerder aanschaffen! Het is denk ik maar net hoeveel ruimte je hebt en wat je zelf graag wilt!
    Ik heb er zelf nog geeneen in huis, maar ben al wel aan het rondkijken naar alle soorten wandel-/ kinderwagens die er zijn!

Groetjes!

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.031
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben een Bugaboo Cameleon gekocht, de levertijd was maar 2 weken, maar kon soms ook wel 8 weken zijn. Ligt er ook aan welke kleur je wil hebben. Wij hebben hem sinds 3 weken in huis, dus toen ik 20 weken was.
    Vind het wel fijn want nu kan ik een beetje oefenen met in en uit klappen, dus straks als de baby wordt geboren weet ik precies hoe alles werkt.

Tuurlijk zou je het ook met 30 weken kunnen bestellen, maar ik heb zelf het liefst alles op tijd in huis.

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.068
    2.203
    113
    Brabant
    Wij hadden er rond 12 weken 1 uitgezocht en met de 23 weken ofzo besteld, hij komt over ong. 3 weken. Dus dan ben ik 32 weken.
    Houd idd rekening met de levertijd.

Noot: (niet zo'n gezellige, maja) Bij veel babyzaken mag je, als er iets mis gaat, je aankoop cancelen, of weer op laten halen, je krijgt dan je geld terug!

5. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    aha, dus ik ben nog lekker vroeg! ga er binnenkort maar eens een beetje voor rond shoppen (heb kleine voorkeur voor de Urban Jungle...)

6. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Hou ook rekening met vertragingen. Die van ons zou met 10 weken geleverd worden. Toen werden dat er 12. En toen 14. Toen we zelf belden zei die man dat het nog twee weken ging duren.... :evil: ...

Toen we zeiden van de koop af te zien zou hij er de volgende dag zijn :rolleyes: . Raar hoor.
    Al met al was ik al voorbij mijn uitgerekende datum voor ik de wagen had. Gelukkig bleef die kleine dame even langer zitten.

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik had er al één voor ik zwanger was ( ja ik ben gek ) zagen hem staan en was echt een mooi prijsje dus hebben hem meegenomen met het idee dat mocht ik niet zwanger raken.... lang leve marktplaats

8. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Ik heb mijn Mutsy 4-rider besteld met 16 weken, en daar zit een levertijd van gemiddeld 12 weken op. Ik vind het een fijn idee hem straks bijtijds binnen te hebben, en ik nog even de tijd heb om te oefenen met in- en uit klappen (A)

9. Luanti

Luanti Actief lid

21 jan 2008
    154
    0
    0
    We gaan binnenkort lekker rondkijken in de babywinkels, oa voor een kinderwagen. Ook gezien de levertijden willen we dit gewoon op tijd besteld hebben.

Maar we wachten wel eerste de 2e echo af, voordat we de wagen / kamertje gaan bestellen.

10. lizzie84

lizzie84 Niet meer actief

Wij hebben de kinderwagen besteld zo rond de 20 weken en hij is pas geleverd toen ik 30 weken zwanger was.

11. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik zou er niet te lang mee wachten. Idd ivm levertijd en toen wij onze hadden moest die echt "uitademenen". Echt niet normaal wat een chemische lucht daar vanaf kwam. Ik was blij dat ons kindje daar niet gelijk in hoefde.

12. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Ik heb m 1.5 week geleden besteld en als het goed is zit er maar een levertijd op van 2 a 3 weken... Ik moet zeggen dat ik wel het idee dat ik laat was, maar dat kwam omdat ik niet zo goed een keuze kon maken haha. Anders zou ik m zeker eerder besteld hebben.

13. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Wij hebben deze week onze 20 weken echo en gaan zaterdag de kinderwagen bestellen. Er kan idd een levertijd van 10 weken op zitten en wij bestellen met vrienden van ons die 3 weken verder zijn (extra korting!) en die begonnen al zenuwachtig te worden.

Denk dat je gewoon moet gaan zoeken en overal ff de levertijden navragen. Sommige wagens zijn op voorraad en binnen 2 a 3 weken te leveren.

14. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij hebben de kinderwagen na de 20 weken echo besteld. Hij was al binnen een paar dagen in huis. lang leve het bestellen op internet (bij http://www.kinderstoeltje.nl/ , als de link niet mag, mag de mod hem wel weer verwijderen ;) )

15. Ietje

Ietje Actief lid

15 jul 2008
    157
    0
    0
    Gewoon lekker bestellen als je een leuke hebt gezien!
    Wij hadden de kinderwagen al binnen staan met 12 weken ( was op voorraad) en idd de meeste winkels geven de garantie dat je hem terug mag brengen mocht er onverhoopt iets mis gaan.

16. foetbal

foetbal Actief lid

20 feb 2008
    209
    0
    0
    Valt me trouwens op dat de kosten overal precies hetzelfde zijn.
    We willen een complete Stokke, die kost overal 999 euro en overal krijg je 10% korting.
    Niet echt sprake van shoppen dus....

17. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.031
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Van sommige kinderwagens (meestal de duurdere) is de prijs vastgesteld.
    Is in zo bij de Stokke, Bugaboo en volgens mij ook ook de Joolz.
    Met deze kinderwagens zie je ook bijna nooit aanbiedingen.

Deel Deze Pagina