Wij hebben een groot balkon, helaas geen tuin Maar nu vraag ik me af of het is toegestaan om op het balkon te BBQen?
Neeh volgens mij niet, tenminste niet met vuur. Wij deden altijd electrisch bbqen op balkon. Groetjes
nooit gehoord dat dit niet zou mogen eerlijk gezegt zou ik er niet eens over na gedacht hebben en als ik er een had gewoon gedaan had.
Bij mijn ouders op de flat, staat in het verhuurregelement dat het niet is toegestaan om op kolen of electrisch te bbq'en. Gaat inderdaad om veiligheid en het niet lastig vallen van je buren, met stank. Groetjes, Elvira
Mag idd niet! (maar dat hadden m'n voorgangers al gezegd ) Waarom organiseer je niet een buurt BBQ? Gewoon beneden, op een grasveldje of ander open stuk bij de flat? Onze buurt BBQ was (mede door mijn geweldige organisatie muhahahaha) echt een groot succes. We kregen ook subsidie van de gemeente ervoor!
Bij ons doen ze het gewoon op het balkon met een kleine wegwerp kolen bbq. Maar het is wel vervelend als de wind net op jou open slaapkamer raam staat.
lijkt me ook vervelend als je je was buiten o pje balkon hebt hangen als bovenburen zijnde,,neej zou dan electrisch bbqen
hier waren de onderburen gisteren aan het bbqen op hun balkon en ik kan zeggen dat het als bovenbuur zijnde niet echt prettig is als de geur van het aansteken binnenkomt... maar hier mag het dus gewoon wel.
Ik woon in een 'gewoon' benedenhuis en de rookwalmen van de buren komen hier ook zo binnenwaaien, vind ik ook zo irritant. Maar een potkacheltje is nog veel erger, zeker als je er dan behandeld hout in gooit, zo GOOR! Dan liever af en toe een BBQ Sorry ga ik off-topic....
Ik snap best dat de geur vervelend is en dat het gevaarlijk is op het balkon, ik doe het ook niet, woon 2 hoog. Maar ook de geur van de beneden buren die in de tuin bbq-en, kan in de slaapkamer of in mijn woonkamer terecht komn, dus als het gaat om de geur, vind ik dat eigenlijk geen goede reden. Maar zoals ik al zei, ik doe het ook niet op mijn balkon.
Moest meteen aan die ongelukkige duitser van n paar dagen geleden denken: Blij met het onverwacht mooie weer besloot een Duitser gisteren een barbecuefeestje te organiseren. Het feest was echter gauw afgelopen toen zijn auto in rook opging. De 37-jarige oosterbuur stond op het balkon en goot een beker met benzine leeg over de smeulende kooltjes. Dit had echter een een flinke steekvlam tot gevolg. De kameraad van de man schrok hier zo van, dat hij van schrik de fles met benzine liet vallen. De benzinefles vatte vlam en viel op de auto van de 37-jarige man die onder het balkon stond geparkeerd. De auto ging verloren in de vuurzee. Twee andere auto's moesten het ook ontgelden; zij liepen ernstige schade op. Wonderwel vielen er geen gewonden, maar de materiële schade bedraagt zo'n dertigduizend euro. Bron:FOK.nl
zou ff het huurregelement erop na lezen wat bij de ene woningbouwverreniging wel mag hoeft bij de andere niet..
bij ons is het alleen gezegd dat het niet mag, staat verder nergens. Maar aangezien onze flat in het bos staat is het ook écht niet veilig en ook niet vriendelijk voor de buren. Wij bbq-en lekker elektrisch, lekker makkelijk, lekker en veilig! Eet smakelijk! Groetjes Taliaa