De uitslag van mijn ICSI-poging was zo slecht dat de arts zei dat dit alleen bij 'oude vrouwen' voor zou moeten komen. M'n moeder is op haar 38e in de overgang gekomen. Ik wil m'n AMH laten meten, maar dat willen de artsen niet doen. Waarom niet? Omdat ik 'toch niets kan met de uitslag' en omdat ik zo lastig te prikken ben en er waarschijnlijk niets uit het onderzoek komt, volgens hen. Ik maak me zorgen, maar de artsen willen niet meewerken.. Ben al langs m'n huisarts geweest voor een doorverwijzing, om die meting dan maar in het ziekenhuis te laten doen in plaats van in de kliniek waar wij onder behandeling zijn, maar de huisarts vindt dat ik het met m'n behandelend arts moet bespreken. Schiet ik ook weinig mee op dus. Ik vind het geen probleem om zelf te betalen voor het onderzoek, als ik maar van die onzekerheid af ben! Ik zou kunnen wachten tot eind mei, dan gaan we naar Dusseldorf en daar wordt het standaard gemeten, maarja, dat duurt nog 4 maanden Iemand enig idee waar je je AMH (en eventueel FSH) kunt laten meten zonder doorverwijzing?
Dusseldorf? Dat denk ik haast wel. Ik wil het in ieder geval daar aankaarten! En ik heb dat ook gevraagd daar en mocht het meteen meten zonder dat ik zei dat ik al IVF wilde. (Bij dokter P,direct mailen)
Toen ik belde naar DD heb ik gevraagd of ik misschien alvast mocht langskomen om bloed te laten prikken op AMH, zodat ik bij een lage waarde eventueel al kon beginnen met DHEA slikken. De secretaresse heeft toen overlegd met de arts en toen kon ik dus al een week later langskomen! Dat was toen ook meteen voor het intakegesprek. Dus ik zou het gewoon proberen! Zeggen dat je in mei al een afspraak hebt staan, maar liever wel graag van te voren al bloed wil laten prikken. Nee heb je, ja kan je krijgen! Succes
Ja ook alweer een voordeel van DD....zij hanteren een kort protocol en punctie onder narcose Jij ook succes, hopelijk kan je snel langskomen om je bloed te laten prikken!
Voor zo'n vijftig euro kun je het bij Labor Benrath laten doen. Dokter Scholtes werkt samen met dr. Pfeiffer en die is dus van Labor Benrath. Maar naw kun je ook gewoon ff de IVF kliniek een mailtje sturen en dan zul je het daar ook mogen laten prikken. Voordeel IVF kliniek: zijn Nederlands sprekende assistentes. Nadeel Labor Benrath: geen NL talig sprekende assistentes, alleen Duits of met Pfeiffer Engels. Zijn assistentes spreken vrijwel geen engels. De prijs zal hetzelfde zijn, je zult denk ik niet extra hoeven te betalen als je het bij de IVF kliniek laat doen. Maaaaaar ga gewoon naar je HA en laat het via hem prikken, dan kost het je geen cent. En als DHEA niet standaard op zijn formulier staat kan hij het er gewoon bij schrijven. Het bloed kan oa naar het Erasmus worden verstuurd dan, want daar onderzoeken ze DHEA. Good luck!
Medizinisches Versorgungszentrum Interdisziplinäres Kinderwunschzentrum Düsseldorf MVZ GmbH Standort: Labor Benrath Benrather Schloßallee 74 D-40597 Düsseldorf Tel.: +49 (0) 211 / 73 77 66 99 E-Mail: info@labor-benrath.de IVF centrum Düsseldorf Postadres: Völklinger Straße 4 (rwi4) Patiënteningang: Ahnenweg 1 40219 Düsseldorf Telefon + 49 (0) 211 - 901 9718 Telefax + 49 (0) 211 -901 9750 scholtes@ivf-duesseldorf.de
Hij wil daar dus echt niet aan beginnen.. Mij leek dat ook de meest logische optie, maarja, als hij niet mee wil werken kan ik verder vrij weinig beginnen. Ik ga het dan via DD proberen, hopelijk kan dat inderdaad vóór de intake
Je kunt in NL bij de SCAL een private bloedafname doen. Welkom bij SCAL Medische Diagnostiek Schijn je wel heeeeeel nadrukkelijk te moeten zeggen zodat ze een formulier voor je kunnen maken, maar het werkt uiteindelijk wel.
Wat balen zeg!! Ik heb echt geluk met een HA welke mijn ideetjes allemaal wil steunen. Maar je hoeft het niet te proberen via DD, je regelt het gewoon via DD Kwestie van een mailtje sturen dat je het wilt prikken en vragen wanneer je dat mag doen. Wedden dat als je Pfeiffer mailt, hij jou vandaag of morgen nog zegt dat je maandag of dinsdag kunt langskomen! pfeiffer@labor-benrath.de immudoc@ovi.com Ik stuur meestal naar beide emailadressen van Pfeiffer een mailtje, dan weet je zeker dat het aankomt
Mijn huisarts heeft het ingevuld en daarmee in het zh bloed gaan prikken op amh, tsh, fsh, t4, ana, anti tpo, vitamine d en b12, oestrogeen, lh. Ze wist niet wat amh was maar deed niet moeilijk. Mijn ziekenhuis stuurde mijn bloed voor de amh naar rotterdam. Ik zou zeuren bij je ha, je betaald er voor! Gewoon blijven pushen. Je hebt er recht op. Jij had hetzelfde antwoord als ik kreeg. Gele is dat mijn amh 2,1 is, dus prima voor mijn 35 jaar, mijn fsh 6 dus nog laag, en de rest ook goed. Hoop dat Gent duidelijkheid kan geven.
Hoe oud ben je Shaddix ? Wat vreemd dat ze het niet willen laten prikken. Ze hebben het bij mij 2x geprikt op mijn verzoek. Misschien toch nog een keer aangeven dat je je er zorgen over maakt ? Bij mij wilden ze het eerst ook niet namelijk. Een andere gynaecoloog zoeken is zeker te omslachtig ? Ow zie nu dat je al naar DD gaat..