Hallo dames Was 1,5 week gelden bij de gynaecoloog en kreeg een echo Maar is het zo dat als ze een gevulde follikel zien dat ze dan zeggen van uw eisprong komt eraan? Ik dacht dat ze dat daar op konden zien.. Had die dag een lagere tempratuur, dacht zelf dat mijn ei eerder was Maar lees wel vaker dat t gezegd word bij andere meiden Of is dit niet gebruikelijk? Xxxx
Snap niet helemaal wat je precies bedoelt.. Maar ze meten de follikels bij een echo. In die follikels zit een eicel, maar dit hoeft niet persé zo te zijn. Meestal wel dus. Als de follikel tussen de 18mm en 24mm is, springt de eicel normaal gesproken. Ze kunnen het ook zien als je eisprong al geweest is, dan zit er vocht in de baarmoederholte.
T was mijn eerste afspraak ivm met de uitslag van t zaad van Vl. Dus ze ging inwendig kijken naar me baarmoeder en eierstokken maar ik dacht eigenlijk ALS ze wat ziet dan zal ze t wel zeggen toch aangezien we al een tijd bezig zijn om zwanger te raken, maar ze zei niets alleen ziet er oké uit allemaal en ze ze zag een stipje in m'n baarmoeder ze zei dat zal wel een opgezet kliertje zijn :s
Oh zo! Nee bij de eerste echo gaan ze niet meten en kijken of je eisprong eraan komt idd. Die echo doen ze om te kijken of alles er goed uit ziet, en of je geen cystes hebt bijvoorbeeld. Als het goed is weten ze ook op welke cyclusdag je was toen. Maar het is voor hun niet relevant bij een eerste echo om te kijken naar wanneer je eisprong is, als ze geen inseminatie gaan doen oid.
Hoewel de eerste echo er niet voor is bedoeld, zeggen ze soms wel iets over waar je in je cyclus zit (bij mij althans). Maar wanneer je eisprong precies is kunnen ze helaas niet zien op een echo. Zoals Scarabee ook al zegt verschilt het nogal bij welke grootte een eitjes precies springt. Daarnaast ziet een net gesprongen ei er soms hetzelfde uit als een ongesprongen ei (minus een klein gaatje, maar dat zie je niet op de echo). Als je wilt weten wanneer je eisprong precies is kun je toch het beste ovutesten pakken. Overigens hoeft een lagere temp geen eisprong te betekenen. Sterker nog, de meeste vrouwen hebben geen temp dip voor hun eisprong.
Bij mij konden ze bij het eerste onderzoek zeggen dat ik op de dag van mijn eisprong zat. het was wel niet zeker of het al dan niet al gesprongen was, maar het was een grote follikel die je op de echo kon zien.
Nou ik blijk dus zwanger.. Dus dat kliertje wat ze zag was mssn toch iets anders maar denk dat ze me geen valse hoop wilde geven