Klossen onder bed, en cosleeper? Kraamweek

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door sweetL, 19 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Zoals de titel zegt,
    Hoe hebben jullie dat gedaan met de cosleeper, als het bed op klossen moet in je kraamweek? Want zóveel hoger kan de cosleeper niet.
    Maar om hem de eerste week niet kunnen te gebruiken waar hij voor bedoeld is lijkt me ook raar.

De cosleeper ook op klosjes gezet? Of zijn daar andere oplossingen voor...

2. Poesta

Poesta Bekend lid

13 aug 2015
    879
    307
    63
    Wij hebben stapels boeken onder de co gezet

sweetL vindt dit leuk.
  3. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Ik lees graag mee, niet aan gedacht maar vind t wel een goeie om even over na te denken

sweetL vindt dit leuk.
  4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Wij hebben geen klossen gehad, maar ook geen cosleeper :roflmao:

5. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Tx voor de info:D;)

6. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Vorige keer deed de kraamzorg bij de intake nogal moeilijk over bedhoogte, dat moest perse 80cm zijn.
    Uiteindelijk de eerste weken in het ziekenhuis gelegen dus geen kraamweek oid gehad. Geen idee hoe ik dat nu dus moet doen. Want die cosleeper veel lager als het bed is geen optie.

7. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Hier slaapt de baby nog niet in de co-sleepte, maar nog in een mozesmandje. Dat vind ik nog meer geborgen dan onze co-sleeper (met spijltjes). Maar als je zo’n Chicco hebt dan is het anders. En daarvan vond ik het ook balen dat hij niet hoog kan!
    Maar de kraamweek is zo voorbij, heb je weinig last van

8. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Wij hadden de co sleeper ook op klossen.

sweetL vindt dit leuk.
  9. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Hier geen klossen gehad. Ik vind zelf als zwangere zo'n bedhoogte niet fijn en de kraam vond het geen punt.

sweetL vindt dit leuk.
  10. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Een ander (1persoons) bed hoog op de klossen voor de controles een optie? En dan je eigen bed met cosleeper op normale hoogte?

sweetL vindt dit leuk.
  11. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
    Vorige keer geen klossen onder het bed gehad en ga ik nu ook niet doen. Is je bed zo laag dan?

sweetL vindt dit leuk.
  12. Kipsate

Kipsate Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Hier geen klossen onder het bed. Wel voor de zekerheid een extra 1-persoonsmatras liggen. Kan deze altijd op het bed neerleggen tijdens controles.

Luuna en sweetL vinden dit leuk.
  13. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Wij hebben besloten ons bed niet op klossen te zetten. Gaat straks ook lastig krijgen een waterbed.
    Man gaat dus het bed verschonen, controles doe ik zelf (ben zelf kraamverzorgster) en eventuele borstvoedingsbegeleiding ga ik wel op een stoel zitten mocht t nodig zijn :)

sweetL vindt dit leuk.
  14. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    N
    Nee helemaal niet... we hebben een boxspring en echt geen lage, maar vorige keer deden ze bij de intake heel strikt over de hoogte!

15. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb een cosleeper van petit amelie. Mozes mandje staat dan op je bed ofzo? Ik vind het veilig samen kunnen slapen veel geborgener als apart.

16. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
    Wij hebben ook een boxspring, hier werd niet moeilijk gedaan. Misschien ligt het er aan wie je hebt? Mijn kraamverzorgster heeft nu al aangegeven dat het bed niet omhoog hoeft voor haar, als er nog zoveel cm onder moet wordt het bed juist veel te hoog en dan kan ik ook niet meer normaal het bed in en uit.

17. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Ik heb de klossen onder bed weg gehaald. Verloskundige deed daar moeilijk over, maar de kraamhulp niet. Anders was het inderdaad niet te doen met de co-sleeper. En om dat ding nou weer op klossen o.i.d. te zetten vond ik ook zo'n gedoe.

sweetL vindt dit leuk.
  18. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het zal vast persoons afhankelijk zijn! Als ik lees dat zóveel mensen hun bed op normale hoogte laten snap ik al helemaal niet waarom ze over die paar cm zeurde! ( en dan heb ik niet eens een kraamtijd gehad thuis dus heb er nog geen gebruik van kunnen maken ook haha!)

19. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik beval sowieso in het ziekenhuis waar we de eerste 2 dagen moeten blijven, op zn minst. Dus ik ga er vanuit dat het voor de vk weinig uitmaakt.

20. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    De verloskundige kwam bij mij langs voor een controle en toen zag ze dat ik de klossen weg had gehaald. De kraamhulp vond dat prima, maar ik hoorde haar mopperen dat het voor een goede werkhouding wel verplicht was etc, etc. Niet eens tegen mij, maar in de gang tegen de kraamhulp. Heel irritant! En dat terwijl ik met de kraamhulp had afgesproken zelf het bed op te maken omdat zij dat niet meer mocht doen zonder die klossen.

Deel Deze Pagina