Nee, ze schuren niet. En Esha 2000 heb ik niet in huis. Ik ga zometeen een vriend bellen. Bij hem in de stad is koopzondag, en dan laat ik hem dat halen.
dierenartsen behandelen gewoon vissen. ik vind dit: Erythrodermatitis is een ziekte waarbij rode vlekken in de vissenhuid ontstaan die later openbarsten. Dit wordt veroorzaakt door bacteriën en moet snel behandeld worden. In een vijverspeciaalzaak hebben ze daar de juiste medicijnen voor. Vraag naar de juiste dosering en vergeet niet regelmatig water te verversen. Acantho Aquarium Design: Ziektes bij Vissen (2) en kijk de bovenste eens.
Sorry was even een uit eten. We hebben de esha 2000. Heb ik ook al in't aquarium gedaan. Flubenol hadden ze niet. Maar net toen we thuis kwamen van het uit eten hadden we al 1 vis overleden Ik hoop echt dat het hierbij blijft. Morgen ga ik na onze aquariumspeciaalzaak, en neem ik het overleden visje en een nog levend visje mee met de vlekjes. Ik hoop dat ik ze nog kan redden. Vind dit niet leuk ook al zijn het "maar visjes" X Vera
hoe staat het met de bacterien in je bak? soms als de bacterien te zuur zijn kunnen je vissen ook raar gaan doen. ik adviseer Biorex probiotica van Sansai (wel te krijgen bij de koihandelaar). Dit maakt het water wat vriendelijker voor je vissen. verder moet je als aquariaan eigenlijk altijd esha2000 en exit in huis hebben. elke 2 weken planten vervangen is ook niet goed voor je water, gooi er wat drijfplanten in deze gaan ook met koi's vrij lang mee. hopelijk knappen je visjes snel op! ik las ook iemand die een 60l bak heeft en daar 3 sluierstaarten inheeft.... das echt te klein!! een goudvis(achtige) heeft minimaal een meter bak nodig al is t al wel beter dan een kommetje.