Hoi, ik vroeg me af of er iemand hier is met een abonnement op Volkskrant. Er staat een interview online met Henk Nagel, de gynaecoloog die vrouwen heeft geinsemineerd met zijn eigen zaad. Ik zou het interview graag lezen, iemand die het misschien voor me kan kopiëren?
https://assets.website-files.com/5f9aa9f839f9f7b966040300/620ce530ea4d64c9703eae09_20220215%20-%20De%20gynaecoloog%20die%20besloot%20zelf%20zaad%20te%20doneren%20(Volkskrant).pdf
Ik vind dit wel heel dubbel hoor. Natuurlijk had hij dat niet moeten doen, hij is over verschillende grenzen gegaan en dat had hij zelf ook kunnen verzinnen. Maar! Alles was toen anoniem, je had als moeder dus al geen idee wie je kreeg. Er waren geen regels. En als je daar zit en je bent vruchtbaar en hij had je weggestuurd met: "het zaad is niet gekomen! Volgende keer beter!" Dan was je ook niet blij geweest. Voor mij voelt dit echt een beetje als "het maakt toch niet uit wie zijn zaad het is want je weet het toch niet". En hij heeft het niet 100x gedaan. 1 kind en misschien 4? Nou, dan wil ik wel geloven dat hij het met goede bedoelingen heeft gedaan en die vrouwen echt wilde helpen ipv ze naar huis te sturen.