Ik krijg er maar geen grip op. Zoals gister, dan is het half 10 en heb ik eigenlijk alles wel gedaan wat ik wil doen. Dan denk ik: ik kan nog even een boek lezen in bed, ik zoek nog wat op op mijn telefoon en BOEM ik ben een uur verder met nutteloos scrollen, klikken en swipen. Voor kinderen doen we aan schermtijd en telefoontassen maar als volwassene is het meer geaccepteerd dat we dat ding maar de hele dag bij ons hebben ofzo? Wat ik inmiddels doe / probeer: - Ik laat overdag mijn telefoon beneden / in mijn tas liggen als ik werk. - Een app geïnstalleerd die mij inzicht geef hoeveel tijd ik op mijn telefoon spendeer (te veel naar mijn zin, maar blijkbaar gaat er nog geen knop om) - Reddit app eraf gegooid (maar dan ga ik gewoon naar de website...) Zijn er meer die er "last" van hebben? Hoe pakken jullie dit aan?
Veel last van! Dan zit ik voor mijn werk op m’n telefoon, kan ik ‘m dus niet bv in mijn tas laten zitten, maar ga ik na iets werkgerelateerds toch even langs nutteloze dingen scrollen… En bij van die kleine momentjes ook áltijd die telefoon erbij. Bv ergens even in de rij staan, in een wachtkamer etc etc. Ik zou dat voor mijn kinderen niet willen, maar zelf doe ik het zonder er bij na te denken… al met al echt veel te veel. Maar ja, hoe leer ik het af? Ik lees mee voor tips!
Ik leg mijn telefoon gelijk aan de oplader.dat is een kort snoer dus onhandig om wat op te zoeken. Boven zoek ik nu bewust niks meer op. Ik ga mijn ding doen en dan lezen. Ik slaap dan een stuk rustiger.
Ik volg, mijn vriend klaagt en ik vind het wel meevallen. Welke app heb je gedownload @Fruity90? Ik ben mij er pas op aan het attenderen. En wilde ook geld gaan genereren ipv nutteloos scrollen. Maar daar ben ik dan weer niet zo goed in. Ik dacht wat nou als ik enquetes in ga vullen ofzo. Maar dat is de bedoeling niet hahaha, de bedoeling is minder op dat ding te zitten . Maar zit ik niet op mijn telefoon, dan zit ik tijdens mijn werk wel hier op mijn vaste pc.
My phone time heet die. Oh ja, ik heb de meeste notificaties /synchronisaties uit staat, alleen whatsapp wel en daar staan alle grote groepen gemute. Gmail krijg ik bijvoorbeeld geen nieuwe mail binnen tenzij ik dat zelf doe.
Mijn man heeft een app geinstalleerd waarbij je jezelf schermtijd kunt geven. Als het op is kun je niet meer op internet (je kunt dan alleen nog bellen en appen vlg mij).
Telefoon gaat hier ook niet mee naar boven /. de slaapkamer, oplader ligt sowieso beneden. Alleen in plaats van dat ik dan dus om half 10 naar boven ga om nog wat te lezen, blijf ik tot half 11 beneden zitten op de bank met de telefoon.
Ok ok ok, hold your ffing horses... Dit komt echt binnen! Ik zou gister, oh my wat erg, gister dus... let wel bijna 6 uur, ik herhaal 6 uur op mijn telefoon te hebben gezeten. Dit gaat wel over 24 uur maar 6 ffing uur. OMG OMG. Dat is echt bizar. Weet je wat ik in 6 uur heb kunnen koken of bakken (hobby) of in mijn nog grotere hobby mijn vriend heb kunnen steken. OK. Snap back to reality. Dit moet dus drastisch aangepakt worden en hij heeft dus 100% gelijk. Opsomming: Dinsdag 4 uur en 6 min Woensdag 3 uur en 2 min Donderdag 4 uur en 49 min Vrijdag 3 uur en 26 min Zaterdag 4 uur en 56 min Zondag 5 uur en 47 min Dit is echt erg, ik ben echt verbaasd. Dit gevoel had ik niet. Dus kom maar op met die app met schermtijd instellen. @Fruity90, jij als IT-er, meen ik mij te herinneren, geld dit ook als je 10 pagina's open hebt staan die op de achtergrond draaien of is dit echt loeren naar een scherm en filmpjes kijken? (en ZP, 80% ZP hahaha)
Je telefoon moet open/aan staan. Dus alleen naar het app menu loeren telt ook. Op zwart/uit hebben met het internet op de achtergrond nog ergens open telt niet. In 6 uur kun je zo'n beetje een bruidstaart maken . Zal straks even mijn week delen, mooi voor de name and shame En ja inderdaad, wat je allemaal in die tijd had kunnen doen. Ik zei laatst tegen mijn vrouw: ik wil elke dag dat ik geen andere sport doe 20 minuten yoga doen. Dus zij: dat is wel veel. Ja, maar ik zit blijkbaar minimaal 3 uur per dag op mijn telefoon, dus als ik dat 20 minuten minder doe... Gaf ze me wel gelijk in.
Ik heb leven 109 in hayday .... Ik zal maar niet gaan uitrekenen hoeveel nutteloze uren daarin zitten Ok. Vaak gecombineerd met vergaderen, Netflix, koffie leuten. En om in slaap te komen als mijn hoofd vol zit.
Hier bewust beperkt tot pinterest, zp en nu.nl/ad.nl Geen spelletjes/yoytube oid. Boek lezen heb ik de rust niet voor in mn hoofd en pinterest gebruik ik om een steek te zoeken voor de deken van mn dochter (verschillende lapjes, ook wel zo leuk om daar eens wat andere steken in te doen). Overigens ben ik de eerste die zn mobiel vergeet mee te nemen, kwijtraakt ergens in huis en mis ik t niet als hij 3 dagen uit staat ware t niet dat ik m voor mn werk nodig heb vanwege 2 factor authentication. Zp zit ik dan wel lang op
Regels die ik voor mezelf heb om dit te voorkomen; Ik heb thuis mijn telefoon nooit in mijn zak oid maar altijd op de kast In bed geen telefoon Als ik met iets anders bezig ben ( tv, boek etc) dan ligt mijn telefoon niet in mijn buurt En in een rij, wachtruimte oid zit ik nooit op mijn telefoon
@Fruity90 op je android telefoon kun je het dus zelf instellen, wat een digibeet ben ik ook. Bij instellingen en dan digitaal welzijn. Je kunt daar een doel instellen, per app instellen hoeveel tijd je er aan mag besteden en je telefoon op bv werkstand zetten. Dan worden als je apps en meldingen vergrendeld "who knew".
Dinsdag: 5h 4m Woensdag: 2h 53m Donderdag: 3h 45m Vrijdag: 3h 35m Zaterdag: 3h 50m Zondag: 5h 24m Chrome is de grootste boosdoener (ZP??? ) @Asil Ja gevonden! Ik ga de schermtijd instellen op 2h 30m, dat is in ieder geval al minder dan de hele afgelopen week. Eens zien hoe dat gaat. Max 15 minuten op instagram (Niet dat die nou uren wegslurpt, af en toe 20-30 min maar ik ben ook benieuwd hoe het werkt). Eigenlijk kom ik nooit bij de instellingen van mijn telefoon na de eerste keer opstarten, dan zet ik alle automatische updates en notificaties uit.
Om gek van te worden. Betrap mezelf steeds vaker erop dat ik weer zit te scrollen en word er helemaal naar van. Maar notificaties uit, niet storen standen, enz. werken helemaal niet bij mij. Ik ga gewoon naar de apps toe als ik nieuwschierig ben.
Wel een beetje vergelijkbaar dus. Ik heb hem op 2 uur gezet. Ga ik never nooit redden, zit nu al op een half uur. Ik spendeer naast ZP de meeste tijd aan kook/bak filmpjes, en of eten. En dieren filmpjes. Met name rescue want die glow -ups van die beestjes vervelen nooit.
Ja zeker herkenbaar. We hebben geen huistelefoon dus heb hem wel altijd in de buurt voor het geval er iets met de kinderen is oid en ik dus telefonisch bereikbaar ben. Maar 's ochtends zet ik dus mijn internet uit. En als mijn jongste op bed ligt voor zijn middagdutje (nu dus), mag ik van mezelf mijn telefoon weer pakken. Als de kinderen straks uit zijn wil ik hem weer wegleggen totdat de kinderen op bed liggen.