Hallo dames, Jullie kunnen me allicht wel helpen. Hoe vaak moet je de baby voelen bij 24 weken? Ik voel haar vooral 's avonds als ik rustig zit, dan gaat ze er op los overdag voel ik haar soms, maar zeker niet dikwijls... is dat normaal rond deze termijn? Heb soms ook het idee dat ik wat 'steekjes' aan mijn vagina heb, wat kan dat zijn? Bedankt! Liefs. xx
Mij hebben ze vertelt dat je vanaf week 28 de baby iedere dag een paar keer moet voelen, alles voor week 28 is mooi meegenomen. Maar hier precies hetzelfde, overdag voel ik niet heel veel (soms zelfs niets), maar dan s'avonds dan gaat het los. Dit komt omdat je zelf overdag bezig bent en de kleine dan gewiegd wordt (daar worden ze rustig van), en zodra je lekker rustig op de bank oid zit dan houdt het wiegen op en wordt de baby actief. Het is dus heel normaal rond deze tijd. En die steken bij de vagina. Ik heb dat ook wel eens, en dan geef ik die kleine maar de schuld . Bij mij gebeurd dat meestal als ik s'avonds niks aan het doen ben (niet vaak trouwens), dus dan denk ik maar dat de baby mij aan het koeieneren is.
Het is vaak zo dat je overdag minder voelt, je bent dan druk bezig en je wiegt je baby in slaap. Als je 's avonds rustig zit wordt hij wakker.
Heb deze week de vraag aan mn gyn gesteld. 10kindsbewegingen per dag moet je toch voelen, liefst verspreid over heel de dag. Maar meestal voelen de meeste mama's het pas in de late avond. liefs
Bij 24 weken heeft je baby ook nog alle ruimte, dus het ligt ook aan de ligging hoe vaak en of je het voelt. Als er een klein beetje regelmaat in zit, geen zorgen maken. Pas vanaf 28 weken moet je het heel regelmatig voelen. En dan ligt het er ook nog aan of je een druk of rustig kindje hebt.
Als mama in beweging is, word de beeb in slaap gewiegt in de buik.. Maar normaal moet je je beeb ook gewoon overdag voelen.. S'avonds als jij op de bank zit of niks doet.. Dan wordt de beeb ook wakker en gaat ie lekker springen.. Ik had zowel overdag als s'avonds een actieve kind.. S'nachts is het een slaapkopje.. Nu nog steeds!!! Alleen voel ik haar bewegen als ze van ligging gaat veranderen..
Ik voel de baby ook voornamelijk 's avonds en merk dat het hier ook nog heel erg afhankelijk is van waar de baby ligt of ik het overdag wel/ niet voel. Sowieso is de baby overdag veel rustiger en 's avonds en 's nachts is het feest. Volgens mij volstrekt normaal rond deze periode. Geen flauw idee wat die steken zijn, maar herken het wel.
Hier ook voornamelijk s'avonds, en nu bijv wanneer mijn dochter haar middagdutje doet en ik even ga zitten.
Oef dames, dat stelt me toch al wat gerust. Soms voel ik ze inderdaad ook overdag, zal allicht afhangen van haar ligging. Ik zou ze het liefst van al zo veel mogelijk willen voelen, maar dat zal dan nog wel komen! vandaag heb ik ook al de ganse dag een lichte ongesteldheidspijn, wat zou dat kunnen zijn? Liefs!
ik ben de kleine pas echt heel veel gaan voelen na week 28.. daarvoor voelde ik haar ook maar soms! schijnbaar is het dus heel normaal en wordt de kleine uk pas drukker na week 28. ik denk niet dat je je zorgen moet maken als je je kindje alleen savonds voelt. ik had dit in het begin ook!als je de kleine na week 28 niet 6 uur voelt (zoals mijn verloskundige zei) dan moet je aan de bel hangen!
mij is verteld dat je vanaf 26 weken de beeb moet voelen, de hele dag door. Ik voel de beeb al een hele tijd de hele dag door en als ik in bad ga zie ik zelfs mijn buik al flink bewegen, maar volgens mij is dit ook wel een knetterdrukke baby hoor! Mijn baarmoeder is wel erg hoog en smal, misschien dat dat ook nog scheelt.