Hoi allemaal, Herkent iemand dit? Ik ben 24 weken zwanger en heb sinds 4 dagen vreselijke rugpijn ten hoogte van mijn bh bandje (vooral aan de rechterkant) waar ik 's nachts van wakker wordt en dan gewoon geen houding meer aan kan nemen. Ik dacht de eerste dag dat ik gewoon verkeerd gelegen had en die zeurende pijn na een dag wel weg zou zijn. Inmiddels ben ik 4 dagen verder en is het elke nacht een drama. Het enige wat een beetje verlichting biedt is op mijn linkerzij liggen. Overdag heb ik er redelijk weinig last van als ik zit of loop, maar zodra ik op mijn rug ga liggen komt dat stekende, bonkende gevoel weer terug. Gisteravond dacht ik dat zo goed als over was toen ik ging liggen, maar een paar uur later lag ik alweer wakker met dezelfde vreselijke pijn. Ik lees verschillende verhalen over nierstenen, nierbekkenontsteking en hormonen, maar weet niet of het een gewone zwangerschapskwaal is. Dit is mijn derde kindje en ik heb dit nog nooit eerder gehad. Het is in ieder geval geen leverpijn, deze herken ik wel van mijn eerdere zwangerschappen met HELLP. Hoop dat iemand dit herkent. Groetjes, Siep
Ik heb het ook als ik op mijn rug ga liggen. Tussen mijn schouderbladen en diep inademen kan dan niet meer, doet zeer. Mij is verteld dat dat gewoon komt door de druk van je buik. Ik probeer zoveel mogelijk op mijn zij te slapen dan heb ik er minder last van..
Heb je geen last van brandend maagzuur? Daar kun je ook last van krijgen als je ligt. Misschien eens een dubbel kussen gebruiken zodat je wat hoger ligt? En even aankaarten bij je VK! Succes!
ik heb het ook af en toe...gister nacht had ik het ook toevallig en kan dan ook echt niet meer slapen en weet me geen houding meer...behalve zitten...kan idd maagzuur zijn of gewoon een spier..ik had een rennie genomen en manlief was gelukkig ook wakker dus vroeg m ff op de plek te masseren en daarna was het minder en vanmorgen weer over... maar ik heb het vaker gehad ook trouwens toen ik niet zwanger was... (ik heb dan wel een lichte scoliose) maar of het daar mee te maken heb...ik weet het echt niet..
Bedankt voor jullie reacties! Het voelt echt als een spierpijn of stijve rug, alsof ik een tijd een verkeerde houding heb aangenomen. Vannacht helaas weer midden in de nacht wakker geworden met heftige pijn en ook omdraaien was erg pijnlijk. Ga straks toch maar een de vk bellen om te vragen of fysio uitkomst kan bieden. Moet er niet aan denken dit nog minimaal 12 weken elke nacht te hebben