Ik moet voor het ledikantje nog een dekentje/ dekbedje aanschaffen, maar weet niet goed voor welke variant ik moet gaan.... Ik had eigenlijk meteen bedacht dat ik voor die wafeldekentjes van Koeka wilde gaan, totdat anderen weer zeiden dat je beter een dekbedje kan doen, dan kan de hoes in de was.... In het verleden scheen dit niet te mogen, maar nu zijn er speciale dekbedjes, die dus wel geschikt zijn. Nu weet ik niet meer goed of ik een dekentje of een dekbedje wil.... Zijn er mensen met ervaring? Wat hebben jullie zoals aangeschaft???
Voor een baby tot 2 jaar wordt afgeraden om een dekbedje te gebruiken. Gebruik altijd een (duo)deken met een laken of overtrekje. Wij gebruiken straks een duo deken met overtrekjes: alles kan in de was! Die koekadeken kan toch ook in de was?
Ik zou zeker voor de wafeldeken van Koeka gaan; maar moet bekennen dat ik ook wel beetje een Koeka fan ben . Deken hoeft maar zelden in de was. Je gebruikt er een laken onder, die was je. Hier wordt de deken alleen gewassen als hij vies is geworden bijv. door spugen/ ziekte. Nauwelijks dus! Ik heb dekens van Prenatal. Na wassen worden ze minder mooi. Een deken van Koeka staat nog op het verlanglijstje.... Maar de wafelcollectie is super, na wassen nog net zo mooi!
Ik heb nog niet gehoord over speciale dekbedjes die wel mogen dus daar kan ik geen advies over geven. Wat ook nog een optie is is een (misschien een goedkopere) deken en dan opvouwen en in een dekbedovertrek doen. Het dekentje zie je dan niet, vandaar dat je dan meestal gaat voor een simpele goedkopere. Dan heb je toch het hoesje wat je kan wassen. Het lijkt mij persoonlijk niet nodig. Het lakentje beschermd het dekentje. Echter sommige vinden het niet fijn om met lakentjes te werken dus dan is het dekentje in een dekbedovertrekje een goede optie.
Hoi, Ik heb vandaag een katoenen deken gekocht wat ik dan in een dekbedhoes kan doen. Ook nog een lakentje gekocht om te combineren met het deken. Wist ook niet wat er nu wel/niet mocht, alles verandert ook zo vaak! Groetjes
Hier gewoon een laken en denkentje gebruikt bij zoonlief en nu voor de volgende ook weer. Die van Koeka zijn idd erg leuk, maar vind ik zelf persoonlijk te duur. Hier gewoon van HEMA of Prenatal. Maar hoe dan ook, dekbedje zou ik niet doen.
Ik ga voor een dekentje in een dekbedovertrekje. Koop ik gewoon een simpel dekentje, en kan dan leuk afwisselen met overtrekjes.