Waar kan je over babynamen praten?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Windows, 10 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel79

    Angel79 VIP lid

    14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Ik had bij de eerste zwangerschap ook een lijstje met allemaal namen en ben daarna samen met mijn man gaan strepen. Overal vond ik alleen maar Lindsay, tja dat vonden we dé naam maar niet hoe hij geschreven was. We hebben er toen zelf Linsey van gemaakt.
    Bij de 2de op dezelfde manier, maar weer hoe de naam geschreven was, was niet onze stijl, dus maakten we er weer zelf Kaily van.
    Aangezien ik nogal een beetje een pan af heb ;) vind ik oudste beginnend met een L, toen kwam de K, dus bij een derde wordt het een naam beginnend met een J haha.
    De namen heb ik al klaar, heb ze wel tegen mijn man verteld, maar hij weet nog niet of hij ze wel leuk vind. Ik ben er nu al helemaal dol op dus denk dat hij er maar aan gaan wennen moet :D
    Wel hebben we ook een beetje gekeken steeds dat ze eigenlijk niet af te korten zijn, vinden dat allebei niet leuk, een naam is een naam en die hoort zo te blijven, maar dat is onze mening ;)

    Liefs Angela.
     
  2. Ik wiat al voor dat ik ooit zwanger was hoe ik mijn kindje wilde noemen als t een jongentje zou worden.
    Als jongen krijgt hij 2 namen de 1e daar is de betekenis van : God heeft het gehoord ( kwam ik later pas achter maar vind m wel toepasselijk) en de 2 naam is de naam van mijn vriend maar dan in een andere taal.
    Maar dit is de naam die ik graag wil geven.. weet nog niet helemaal of John t er nou wel of niet mee eens is :)

    Voor een meisje wisten we t ook al heel lang
    Zij word vernoemd naar een stoere vrouw uit een serie die wij altijd samen keken.
    Moet alleen nog een 2e naam achter worden bedacht.
     
  3. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
  4. Jantien

    Jantien Bekend lid

    20 feb 2006
    906
    0
    0
    Mijn vriend heeft 2 jaar geleden een hele leuke meisjesnaam geroepen. :)
    Sindsdien hoop ik bij alle zwanger vriendinnen dat zij niet dezelfde kiezen. :(

    Ik ben nog niet zwanger en ga deze maand voor de eerste ronde.
    Kijken wie de eerste kans krijgt van mijn vriendengroep om de naam uit te kiezen die wij zo leuk vinden. Ik heb het alleen aan niemand verteld wat voor naam het is.

    Een jongensnaam vind ik reuze moeilijk, maar goed daar hebben we ook nog ruim de tijd voor als ik zwanger aan het worden ben. :rolleyes:
     
  5. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    mn vriend en ik waren onwijs snel klaar met de namen.
    we hebben gelukkig de zelfde smaak qua namen enzo!
    we hadden in een kwatier tijd 2 prachtige namen(vinden wij dan hehe)
    khoop alleen niet dat ik het zelfde krijg als mn broer...
    zn dochtertje was 2,5 maand terug geboren en ze heet Lobke....
    alleen was hij zo blij en moe en alles dat hij steeds haar naam vergat en haar Jobke noemde ipv Lobke :)
     
  6. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Mijn vriend en ik zijn ook al bezig geweest met namen. (ben nog niet eens zwanger)

    De naam voor een jongen heb ik hier al wel eens gelezen.
    Maar de naam die we voor een meisje hebben gekozen heb ik hier nog helemaal niet gezien.
    Best wel uniek denk ik dan. Verder hoor ik hem hier in de omgeving ook nergens en dat vind ik erg leuk.

    Hihi nu nog maar zwanger worden en een meisje krijgen, dan verklap ik de naam pas ;)
     
  7. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    De naam die wij voor ons kleintje hebben, heb ik nog nooit eerder gehoord of tegen gekomen. We hebben het uit twee namen zelf samengetrokken. Kleine kans dus dat iemand hem/haar zo gaat noemen!
     
  8. Quinnygirl

    Quinnygirl Actief lid

    21 jan 2006
    266
    0
    0
    Acceptant Schadeverzekeringen
    Zevenbergen
    Wij weten alleen de 2e en 3e naam als het een meisje zou worden: de 2e namen van onze moeders....
    Zijn mama heeft als 2e naam Ingrid en mijn mama heeft als 2e naam Laurina.

    Over de eerste naam zijn we nog niet eens aan het denken geslagen, eerst maar eens zwanger worden ;)
    Over jongens 2e en 3e namen zijn we allang uit: niet vernoemen naar onze vaders: Kees en John... Neeeh, doet maar niet :)
     
  9. CVB

    CVB Actief lid

    11 nov 2005
    261
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    Kraggenburg
    Mijn kinderen heetten:
    Yannick Robert
    ( Jan is mijn man en wilde wel vernoemen maar geen Jan en Robert mijn vader)
    Daphne Joyce
    ( Mijn man vindt Daphne Deckers wel leuk en Joyce was mijn oma waar ik voor een groot deel door opgevoedt ben)
    Jordi Lars
    (Toen waren de leuke vernoem namen op dus.... Jordi was de enige naam die allebei ons lijstje voorkwam)
    En nu komt de vierde en hebben we dus nog een meisjesnaam klaarliggen. Die zal zijn Eline Grace ( mijn tante heet Jacqueline Gracia dus wel een beetje aangepast)
    Maar een jongensnaam wordt wel weer erg moeilijk. Wij liggen qua naman niet echt op een lijn. Namen die ik leuk vindt zijn: Julian, Maurice.
     
  10. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Nog niet zwanger

    Hé wat leuk, heerlijk geklets over hoe je aan een naam komt.
    Mijn ervaring is: dat je als partner soms moet wennen aan een naam.
    Mijn mannetje is een beetje "lastig" met namen :) of ik natuurlijk ;) maar we liggen in elk geval niet echt op één lijn.
    Hij komt echt met de meest verschrikkelijke namen aan (die ik hier niet noem omdat één van jullie dat misschien wel prachtig vind) waar ik dus echt niet mee akkoord ga.

    Nu heb ik wat namen genoemd (2 voor een jongen en 2 voor een meisje) en na een aantal weken (dit hebben we lang lang lang geleden al gedaan) vond hij ze steeds leuker worden.
    Nu zegt ie al: gaan we in april dan eindelijk ons ...(een van de namen) maken?!
    Dus meiden, gewoon met regelmaat noemen zodat ze er aan gaan wennen!
    Elmo
     
  11. AlexandraS

    9 feb 2006
    74
    0
    0
    Den Haag
    Haha! Das nog eens een tactiek!
     
  12. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Christa,
    dan zou ik Joelle het leukste vinden.
    In Amerika moet de jongensnaam Armani erg hoog staan.
    Niet wat voor ons, voor een meisje hebben we een lieve naam,
    voor een jongen een stoerdere naam, voor een meid staat het vast,
    voor een jongen ook wel, maar moeten er nog wel aan wennen.
    Misschien omdat we een voorgevoel hebben dat we een meisje krijgen.
    Wat voor namen vertel ik niet, je kunt ze in het Engels uitspreken,
    dat vond m'n man mooier.
     
  13. Jantien

    Jantien Bekend lid

    20 feb 2006
    906
    0
    0
    Mijn moeder heeft ons eventuele kind Isabelletje genoemd.
    We laten haar even in die waan.

    Wij hebben saampies een andere meisjesnaam bedacht, waar we allebei meteen een zeer goed gevoel bij hadden / hebben.

    Een jongensnaam...... tja dat wordt lastig.
    We hadden wel een leuke maar nu heet het zoontje van de buren ook al zo.
     
  14. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Weet je wat een leuke site is: www.voornamelijk.nl
    Daar kun je bijvoorbeeld de mest popaire namen zien van de afgelopen 10 jaar maar ook populaire namen van voetballers, hockeyers e.d. Maar ook alle namen die Bn-ers aan hun kinderen gaven. Kijk maar eens.!
     
  15. Haha, ik heb daar net even gekeken en in een deuk gelegen om de hockeynamen (hoewel er nog best aardige tussenzaten :( wat zegt dat over mij?!. Leuke site idd. Maar wat is het moeilijk zeg, een naam verzinnen waar je een kind de rest van zijn/haar leven mee opzadeld. Geen geringe opgave...
    Nog niet zwanger dus nog genoeg tijd. Soms heb je een leuke naam die dan in combi met achternaam weer niet kan.
    Succes iedereen (vooral degenen die minder dan 9 mnd de tijd hebben er en er nog niet uit zijn!)
     
  16. Elina

    Elina Actief lid

    2 mrt 2006
    184
    0
    0
    huismama
    Friesland
    Ik zal ook eens even kijken. We weten allemaal mooie meisjes namen, maar stel dat het een jongetje word dan hebben we nog niks.
     
  17. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Dit is bij ons net zo.. we zijn druk bezig met meisjes namen.. (misschien toch wel een voorgevoel) maar stel nou dat het een jongen is..
    Ik moet eerlijk zeggen, ik weet echt niet welke naam het gaat worden, vind alles niet goed genoeg voor ons komend kindje..
    Heb nog nooit zoiets gehad van: Ja, dat is em.. :cry: :cry:

    Ik zoek eigenlijk een naam, iets buitenlands achtig, die in Nederland ook normaal uit te spreken is.. en ja.. vind maar een zoiets..
    Wordt er soms zo moedeloos van, dan ben ik bang dat we nooit op tijd een leuke naam vinden.. en dat het kindje eerst als "meisje" of jongen door het leven moet.. :oops: :oops:

    Groetjes Kalush
     
  18. Elina

    Elina Actief lid

    2 mrt 2006
    184
    0
    0
    huismama
    Friesland
    Ja ik heb dus gekeken maar er zit niks bij wat me trekt of wat bij ons past.

    Ons dochtertje heet Maria.

    En we vinden Sophia en Gloria ook erg mooi voor meisjes. Maar ja wat als het toch een jongetje word.

    We hadden het er over gehad om elk 5 namen op te schrijven die we mooi vonden. We kunnen beide niet 1 bedenken.

    Ach misschien in de loop van de tijd. Zoiezo maar met 20 wk een echo om te zien wat het wordt hihihi.
     

Deel Deze Pagina