Iemand die dit weet?

Discussie in 'De lounge' gestart door Saja87, 30 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Gister zat ik op een website van nieuwbouw huizen hier in de buurt.
    Nu is ons huis nog niet verkocht maar zit wel even te kijken..

Op die site stond inruil eigen woning mogelijk maar wat houd dit precies in?
    Krijg je er dan voor wat je zelf voor je woning betaald hebt?
    Of word er dan gewoon de woz voor gegeven?
    Of word er weer een bod gedaan?

Ik kan dit namelijk nergens vragen en de makelaar is momenteel niet bereikbaar

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik weet niet precies wat het inhoudt, ik heb hier ook naar gekeken toen ze hier in de wijk wat grotere huizen gingen bouwen. Mijn man zei terecht, je krijgt niks voor niks. Er zitten vast haken en ogen aan. Ik zou de makelaar bellen om te vragen wat het inhoudt. Zij kunnen je de juiste informatie geven.

3. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Inruilwoning.nl staat een hoop op.

groetjes kim

4. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja alleen dat gaat om "woning" ruil met koop woningen.

Dit gaat er om dat je je woning bij de makelaar in ruilt.

5. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    nee volgens mij niet dit gaat ook over koop tegen koop.

groetjes kim

6. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Deze site is bedoeld voor het bij elkaar brengen van partijen die beiden in het bezit zijn van een woning en willen wisselen naar een grotere of kleinere woning (denk daarbij aan mensen die vroeger een groot gezin hadden, waarvan de kinderen inmiddels het huis hebben verlaten en nu graag kleiner willen wonen, tegen nieuwe jonge gezinnen die het gezin willen uitbreiden en juist een grotere woning nodig zijn).

Ook voor alle mensen die op dit moment in een patstelling staan. Immers is er een gerechtvaardigde angst dat als U eerst een andere woning koopt en dan pas probeert uw eigen huis te verkopen U achter het net vist, doordat bijvoorbeeld de huizenprijzen gaan dalen.
    Dit risico heeft U niet als U gelijktijdig koopt en verkoopt, dan gaan immers een stijging of daling van de huizenprijzen gelijk op.

7. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

je zal er echt niet voor krijgen wat je hebt betaald, want dan naaien ze z'n eigen gezien de huidige crisis in de woningmarkt waardoor alle huizen flink in prijs zijn gedaald. denk dat je heel blij moet zijn als je de WOZ waarde terugkrijgt bij zo'n inruilproject. je zal er wellicht minder voor krijgen als dat je het nu zelf te koop zet denk ik

8. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja maar geen nieuwbouw haha.

Maar volgens de makelaar golden wel dezelfde regels.
    Je betaald het verschil qua bedrag.

Dus word gebaseerd op woz.

9. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Hier kon dat alleen als je eigen woning ongeveer van dezelfde prijsklasse is

10. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Maar hier zitten echt haken en ogen aan hoor. Ze nemen niet even je oude woning over tegen een voor jullie leuke prijs. Dan kunnen ze er zelf alleen nog maar op verliezen.

11. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Makelaar zei dat bij oude woningen dus geen nieuwbouw de beiden huizen op woz waarden worden verkocht.

Voorbeeld ons huis is 130 duizend woz en ander huis is 170 woz.

Dat betekend dat wij ( de geen die naar het duurdere huis gaan ) alleen het verschil woz zouden betalen.

Maar we gaan dat huis sowieso niet kopen hoor:D was alleen erg benieuwd wat het inhield had er nog nooit van gehoord namelijk:D

12. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.040
    2.906
    113
    't Gezellige Brabant

Deel Deze Pagina