Al een dik week aan het rommelen met mijn maag en darmen. Nu al een aantal dagen last van obstipatie (gister nog wel ontlasting maar een heel stuk minder) Krampen heb ik met name in de avond en straalt ook wat uit naar mijn maag. Voor de rest voel ik mij wel redelijk fit. Op internet lees ik enge dingen als een darmafsluiting (ben ook hypogonder) Iemand ervaring hier mee? Wanneer moet je naar de dokter hiervoor?
Ik zou als ik dit zo lees na het weekend de huisarts gewoon bellen. Op internet klachten opzoeken kan handig zijn, maar dat kan je ook onnodig bang maken. Ik snap dat je niet voor ieder dingetje direct naar de huisarts wil maar ik raad het niet aan door te lopen tot het echt niet meer gaat.
Heb je al lactulose geprobeerd? Zet je jouw buik goed uit bij het inademen of staat het daar bijvoorbeeld strak door stres?
Ik heb de dokter al gebeld die had het over een eiwit probleem omdat ik ook constant borrels heb ik maag en darmen. De buikpijn die zeurderige pijn (naast het naar de wc gaan) word wel steeds beter Lactulose heb ik nog niet geprobeerd. Ik moet wel zeggen dat ik erg weinig eet dus veel zal er ook niet uitkomen denk ik
Je darmen zijn een beetje van de leg door de buikgriep. Heel normaal als het nog een beetje rommelt. En als je gisteren nog ontlasting hebt gehad en je weinig eet heb je niet binnen een dag obstipatie waarvoor je mrdimedic nodig hebt. Goed drinken en voldoende vezels en probeer wat afleiding te zoeken. Gezien als items die je al geopend hebt ben je er lichtelijk obsessesief mee bezig. Door steeds advies te vragen wordt je denk ik juist meer ongerust.
Begin is met 2 kiwi's per dag te eten en als je ontbijtkoek lust zou ik dat ook gaan eten. Ik had in het verleden soms 3 weken lang geen ontlasting. Zakjes hielpen niet voldoende totdat ik met kiwi's en ontbijtkoek begon. Sommige mensen krijgen wel obstipatie door ontbijtkoek, maar het kan ook ontzettend laxerend werken. Trouwens 3 dagen minder ontlasting is absoluut geen reden om je zorgen te maken, vind ik. Ik heb zoals hier boven staat soms wel 3 weken geen ontlasting en ik loop nog vrolijk rond.
Goed water drinken, lauw water wil ook nog wel eens helpen. Veel vezels (groente, fruit, volkoren producten) en goede vetten. Dan komt dat echt wel weer goed
Ik had soms zo'n obstipatie dat elke stap pijn deed in mijn buik. Nu eet ik elke dag volle kwark met meusli en een flinke scheut lijnzaadolie. Na één dag lijnzaadolie kwam het los.
Heel vervelend maar meestal nog geen reden tot paniek. Wel kan je je er flink beroerd door voelen en echr goede buikpijn door hebben. ( weet ik helaas uit ervaring ) Gelukkig staan er al een aantal goede tips hier zoals s ochtend s warm water, kiwi , lijnzaad(olie) . Voldoende drinken ed. Mocht t niet op gang komen kan je via je huisarts altijd lactulose of movicolon oid krijgen. Zolang je buik rommelt en lucht passage heb ( scheten moet laten ) betekend het dat je darmen nog in beweging zijn. Heel veel succes met deze vervelende kwaal