Heb ik hetzelfde. Mijn vader is 13 jaar geleden overleden,en mijn moeder vorig jaar. Onze zoon was Gek op oma en ik vindt het nog steeds zo sneu dat hij geen opa of oma meer heeft . Daarom Ben ik wel een beetje jaloers als ik iemand hoor praten over Oma's en opa's. En vooral als ik Ze dan hoor praten in den negatieve manier van " Pff, we zijn uitgenodigd bij mijn ouders" Dan kan ik eerder kwaad worden, en denk ik je weet niet wat je hebt tot het weg is. Ik zou een Moord doen om nog eens mijn ouders te kunnen zien.
Mensen die gezond zijn en een gezond gezin hebben. Ik zou zo graag gezond willen zijn en onze zoon gezond toveren als het kon. En soms kan ik dan ook jaloers zijn op gezonde mensen met gezonde kinderen. Gewoon normalen jaloezie dus niet extreem maar gewoon het gevoel. Waren we ook maar gezond.
Jaloers kan ik zijn op mensen die hun tuin goed bij kunnen houden. Onze tuin is nu redelijk, maar in het voorjaar ontploft alles natuurlijk weer. Nu zijn we er ook nog niet klaar mee, maar had ik maar iets groenere vingers en betere ideeën. Daar ontbreekt het een beetje aan. Wij doen alles stukje bij beetje Ik moet er wel bij vermelden dat het geen standaard achtertuin is, maar eentje rondom ons huis. Helaas ook niemand in onze vrienden/familie kring die daar goed in is.
Ondertussen geleerd dat gezond zijn echt het meest belangrijk is.... Ik leef altijd in angst dat ik jong kom te overlijden en mijn man en kindjes dan zonder mij verder moeten. Dat ik mijn kinderen misschien niet volwassen zie worden, misschien nooit oma word van hun kindjes... Dat ik tijd te kort ga hebben, dat breekt mijn hart en maakt me droevig en angstig. Ik wil zo graag leven
Dit heb ik ook.. maar daarentegen ben ik ook jaloers op mensen die in een mediterraans land wonen en daar een lekker leventje lijden. Ik zou zó graag terug willen naar het (warmere) zuiden en daar mijn leven opbouwen met mijn gezin. Maar wil mijn familie en vrienden niet nóg verder weg hebben.
Nergens jaloers op, we zijn gezond, hebben prachtige, goed huwelijk, gezonde kinderen, veel lieve familie en vrienden, goede banen, mooi huis... Ben echt heel dankbaar daarvoor als ik lees hoeveel mensen hier geen goede gezondheid hebben of gedoe in de familie. Het kan zomaar ineens allemaal anders zijn, dat begin ik steeds meer te beseffen. Benijd wel mensen met prachtig lang, dik haar, heb zelf nooit het geduld om het lang te laten groeien maar ga dat nu wel echt proberen, ben hard op weg.
Heb ik ook! Stak in het begin, maar inmiddels denk ik: die anderen weten weer niet hoe heerlijk het is om 2 kinderen van het zelfde geslacht te hebben. Ik vind het nu dus ook een voordeel!
Ik heb lang gehad dat ik jaloers was op mensen die uit een warm gezin komen. Inmiddels ben ik hier veel verder in en niet meer jaloers, ook omdat ik besef hoe goed ik het nu heb. Ben daar heel dankbaar voor. Een stuk oppervlakkiger: ik ben soms jaloers op dunne mensen. Zegt misschien ook iets over dat ik nog een heel stuk te gaan heb in het proces naar gezonder leven.
Vrouwen die vrij vlot na hun zwangerschap weer op gewicht zijn. Ik ben door de zwangerschappen heen 35 kg zwaarder geworden en vreselijk onzeker nu in dit lichaam..
Je hebt 3 prachtige kindjes mogen dragen met je lichaam en zo te zien is de jongste krap 6 mnd oud. Geef het de tijd! Strakjes weer lekker wandelen buiten als het mooi weer is en zodra de laatste hormonen uit je lijf zijn gaat het vast een stuk beter met je zelfbeeld!
Op mensen die het lukt om orde in de chaos te houden. Het is bij ons altijd rommelig en het lukt me niet om dat op orde te krijgen. In theorie is het niet moeilijk, maar bij ons blijkt het onmogelijk. En momenteel op vrouwen met een tevreden/gelukkige man. Mijn man is een aantal jaar geleden ontslagen tijdens een reorganisatie en door allerlei omstandigheden niet meer echt aan het werk gekomen en daar lijdt zijn zelfbeeld ontzettend onder en daardoor onze relatie ook. En ik moet daardoor constant meer dragen dan ik aan kan en dat slijt mij. Maar ik ben tegelijkertijd heel gelukkig en trots op onze kinderen, het feit dat we gewoon op mijn inkomen prima rond komen en dat we een fijne familie hebben.
Heel herkenbaar over de draaglast... Wij zitten nu net (4 maanden) in een soortgelijke situatie inclusief burn out maar jeetje ik vind het nu al zwaar en heb maar 1 kindje! Respect voor jou en de 3 kindjes die je er ook naast heb!
Ik ook absoluut. Ik heb zelf geen zussen en gun mijn zoons elkaar heel graag! Ze zijn ook 2 handen op 1 buik!
Herkenbaar van het grote gezin.. Vind het pijnlijk om mensen met een baby (derde) in omgeving te zien. Ben dan echt jaloers.. Ben dankbaar voor onze 2 kinderen maar de wens voor nog een kleintje blijft .