Zoals vele heb ook ik het goede voornemen om af te vallen (al sinds 2009 ofzo), maar hoe verdrietig ik ook wordt met winkelen, hoe meer de Weegschaal ook aan geeft en hoe graag ik maar wil, ik lijk maar niet die knop om te kunnen draaien om daadwerkelijk te beginnen. Wat was bij jullie hetgeen wat de knop om deed draaien? Help me een schop onder de kont te geven en eindelijk eens beginnen. (Ondertussen eet ik m'n chips verder op)
ik kreeg foto's van de verjaardag van mijn vriend opgestuurd, ik vond mezelf er echt walgelijk uitzien (niet alleen te zwaar maar gewoon helemaal onverzorgd) en toen is bij mij de knop omgegaan. stel het beginnen niet uit. leg nu die zak chips weg en laat dit je laatste slechte eten zijn! hop, even een grote meid zijn
hier stok achter de deur de tattoo en dat ik nieuwe kleding wil al 4 kilo kwijt nog 14 te gaan iedere kilo eraf gaat er een bedrag in de pot ouders en manlief stimuleren ook en krijg dan ook wat van ze bij iedere 3 of 5 kilo
Wat bij mij de doorslag heeft gegeven is dat ik tijdens mijn zwangerschap via het zh bij een goede Dietiste terecht ben gekomen die niet alleen naar je gewicht en eetpatroon kijkt, maar ook naar je hormoonhuishouding. Het gesprek wat ik daar toen al heb gehad en de ervaringen die ik van anderen heb gehoord heeft bij mij de doorslag gegeven om het nog 1 laatste kans te geven! ( heb al jaren allerlei diëten gevolgd en bij diëtistes gelopen, maar tot nu toe had niks een blijvend resultaat ). Daarbij heb ik hele zware Bi gekregen, waar ik nu nog klachten van heb en ik hoop dat dat door t afvallen toch nog meer gaat verbeteren! Volgende week dinsdag ga ik ermee beginnen, dan heb ik m'n eerste afspraak daar weer! ( vorige keer mocht ik er niet mee starten ivm zwangerschap en bv )
De chips is weg, zojuist boodschappen gedaan en alleen maar gezonde dingen gekocht. Dat van die foto is wel een goede tip, die vond ik zoiezo al afschuwelijk de laatste tijd.
Mn collega die vroeg wanneer ik met verlof ging (terwijl ik daar net 3 maanden van terug was) Dat was de laatste druppel en toen ben ik begonnen. Met ups en downs
Foto's waren hier bij het begin van de lijnpoging ook erg confronterend Wat hier helpt als de motivatie ver te zoeken is is mezelf gewoon te 'dwingen' het toch te doen, na een paar dgn ben ik dan toch blij dat ik weer doorgezet heb en zit ik weer in het ritme.
Nou hier ook dus een foto.. Mijn vriend had een foto gemaakt van me toen we een dag weg waren en wat later zag ik die. Toen ging de knop om, en ook als ik mezelf bijvoorbeeld zag in de winkelruit of spiegel van een winkel. Ik kon dat niet aanzien! Toen is bij mij die knop om gegaan. En hoe. Nog geen half jaar later 20 kilo kwijt en wil never nooit meer terug naar mijn oude leefstijl. Dit is voor altijd. Wat voor energie ik er voor terug gekregen heb! Wil je niet weten. Ook al slaap ik 5/6 uur, dan nog ben ik de hele dag top fit. En zie er natuurlijk beter uit en pas leuke kleding. Het is het allemaal zo waard. Daar kan geen 'ongezond eten' tegen op.
Met afvallen heb ik geen ervaring, maar ik ben wel gestopt met roken. Misschien heb je daar ook wat aan. Wat mij geholpen heeft: 1. Het stop-moment. Dat was zodra mijn pakje leeg was. Bij jou zodra de kast leeg is - daarna komt het gewoon niet meer in huis, afgezien van misschien wat voor andere gezinsleden of bezoek. Dat heb je echter niet voor jezelf gekocht, en daar zit een gigantisch verschil in. 2. Die knop is dan om, en je kunt beginnen. Iedere dag ben je trotser. Elke dag heb je een dag meer bewust geleefd, en misschien kun je zelfs elke dag iets doen om trots op te zijn - een eind wandelen, ergens toch op de fiets heen gaan, en als het de hele dag allemaal niet gelukt is, voor het slapen gaan simpelweg een set buikspieroefeningen (niet te direct voor je naar bed gaat - direct voor het slapen gaan kun je beter even rekken om je goed te kunnen ontspannen). 3. Direct toepassen: Jouw visie op jezelf. Mijn grootste motivator was dat ik besloot mezelf niet meer als roker te zien. Jij moet jezelf dagelijks vertellen dat je niet iemand bent die ongezond eten nodig heeft, en iemand die juist goed in staat is om lekker te bewegen. Vertel het jezelf meerdere malen per dag, en je gaat begrijpen dat het zo is. Hoe langer je het jezelf vertelt, hoe langer je al gezond leeft. Prima toch? 4. Zoek afleiding. Telkens als je een zak chips open wilt trekken, pak die gitaar erbij, plak wat foto's in, of doe wat dan ook, als je die beide handen maar nodig hebt. Dat geldt natuurlijk niet voor een knorrende maag - stukjes komkommer, cherrytomaatjes en reepjes paprika doen het daar prima voor. En als laatste: sla niet door. Crashdiëten is niet goed voor je, en dan val je zo weer terug. Gewoon drie gezonde maaltijden en twee of drie snacks tussendoor, waarvan één best wat suikers en vetten mag bevatten (maar je bepaalt van tevoren hoeveel je daarvan krijgt, niet tot je geen zin meer hebt).
Bij mij ging de knop om toen ik me realiseerde dat ik waarschijnlijk met dit overgewicht nooit spontaan zwanger kan raken van een tweede omdat ik pcos heb. Terwijl toen ik in 2004 in 3 maanden tijd 15 kilo was afgevallen, ik na 2 maanden zwanger was. Ik volgend jaar een mooie keltische jurk wil dragen tijdens onze handfasting. Ik van de moeheid afwil en me gezonder en fitter wil voelen.
Bij mij was het omslagpunt ook foto's waar ik er echt vreselijk op uitzag en het feit dat ik echt niet meer naar mezelf kon kijken in de spiegel. Ik heb vorig jaar februari al mijn moed bij elkaar geraapt en ben naar Weight Watchers gegaan (ietwat sceptisch). En nu bijna 11 maanden later ben ik meer als 30 kilo kwijt!! En die komen echt nooit meer terug. Kan weer naar mezelf kijken in de spiegel en kleding kopen is nog nooit zo leuk geweest!!!
Wat knap zeg 30 kilo kwijt! Ik ben een kleine week geleden ook begonnen na ,je raadt het al, het zien van een foto van mezelf haha zoals iedereen hier. Ik moet ook minstens 30 kilo kwijt en ben van plan voor alle zekerheid een diëtiste in te schakelen. Dan heb ik ook een stok achter de deur. Ik zit momenteel in een niet zo fijne periode in mijn leven en ben hierdoor best veel aangekomen. Het jammere is dat mijn kinderwens ook steeds meer in het gedrang komt.. Nu eerst flink afvallen en dan op voor ivf !!
Ik zag mijn kont in de spiegel. Übershock. Dus nu serieus aan de lijn. Ik moet er 40 kwijt *huil* maar ik ben al helemaal gelukkig als ik er voor de zomer 10-15 kwijt ben. Moet ook niet te snel want ik geef nog bv.
Ik wil er 20 af. Vriendinnen en ik hebben nu een clubje via facebook. Zo houden we ons op de hoogte van de vorderingen. Elke dinsdag wegen, ben je geen 400 gram afgevallen dan moet je 10 euro in de pot doen. Ik wil mijn geld niet kwijt dus .. Helaas in december 20 euro verloren maar deze week weer goed bezig en al 1,4 kwijt. Wij doen het trouwens op de weight watchers manier.
Oei hier hetzelfde.. Ik kan de motivatie niet vinden om door te zetten.. Ik sport 1 tot 2 keer in de week en beweeg best wel veel (geen auto dus alles lopend of fiets) maar iedere keer als ik op de weegschaal sta ben ik weer aangekomen terwijl ik echt niet teveel en te slecht eet.. Dit werkt zo demotiverend dat ik iedere keer weer alles laat verslonzen. Ik moet 8 tot 10 kilo kwijt en wilde eigenlijk 1 Jan beginnen..
Nee maar je mag wel ophouden met limonade drinken ipv water, uit de duo-penottipot eten en de restjes avondeten van je kids opeten
Ik sport nu al meer dan een jaar 2x in de week, maar ben sindsdien alleen maar aangekomen. Dus dat is ook niet echt motiverend. Ik overweeg daar nu mee te stoppen en te gaan hard lopen. Verder heb ik het dieeten met weightwatchers weer opgepakt, sinds gisteren. Na het zien van foto's En ook al zegt mijn man dat hij zo ook van me houdt, ik wil zo graag die slanke den van toen zijn! Maar steeds lukt het me niet die knop om te draaien.