misselijk.

Discussion in 'Zwangerschap' started by silvana81, Oct 12, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

Feb 12, 2007
    2,777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Sinds een week vreselijk misselijk. Van smorgens tot savonds misselijk en kokhalzen soms ook overgeven.
    Ik heb voornamijk last met drinken van melkproducten en prik wordt het erger ook hele zoete vruchtendranken en water....krijg ik een droge vieze smaak van.
    Nog ff en ik kan niks meer drinken zonder er misselijk van te worden.
    Ik heb ook extra veel speeksel waar ik ook misselijk van wordt en een droge smaak van in me mond heb.
    Ik heb nu zetpillen gekregen maar die werken niet.

Wat werkte bij jullie?

2. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Elke 2 a 3 uur eten was de enigste manier om de misselijkheid een beetje te onderdrukken.
    En die vieze smaak met drinken heb ik tot ongeveer 12 weken gehad.

3. kiwi31

kiwi31 Actief lid

May 9, 2013
    471
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    bij mij werkte niets... ik weet het erg hoopgevend.
    ik ben uiteindelijk met 10 weken zwangerschap een week opgenomen omdat ik zo uitgedroogd was.

probeer voldoende te drinken en eten wat je wel lekker vind.
    als er maar iets binnen blijft, en luister goed naar je lichaam.
    heb je het idee dat je niet meer kan of dat er iets niet goed is, bel dan naar je verloskundige of gyneacoloog!
    echt doen hoor.

ik was er vrij laat mee.
    maar alles goed gekomen gelukkig.

4. skye81

skye81 Bekend lid

Aug 24, 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Het enige wat hier werkt zijn primperan tabletten. Bij de huisarts om gevraagd. Tis heel heftig hè om je zo te moeten voelen...zucht.

Sterkte!

5. Alva

Alva Niet meer actief

Bij mij werken de pillen alleen tegen het (ergste) overgeven en niet tegen de misselijkheid.

Ik herken het ook dat je geen trek hebt in drinken, mijn ervaring is wel dat blijven drinken beter werkt dan te weinig drinken.
    Ik drink nu juist graag prik, ga ik lekker van boeren (pardon me) en dat lucht op. Ik weet niet of je van thee houdt? Ik normaal niet, maar gember thee van Zonnatura werkt nu ook goed. Liever elke 5 minuten een mini slokje dan in 1 x een sloot thee weg werken.

Tegen de vieze smaak eet ik hele dag door kleine beetjes. Nu zit ik toevallig aan de kleurendrop, meestal zijn het boterhammen met pindakaas of eiersalade.
    Werther's Original werken bij mij ook goed tegen de vieze smaak zonder dat ik er extra misselijk van wordt.

En soms geef ik er gewoon aan toe, probeer ik juist over te geven zodat het gevoel even weg is. En hoop ik maar dat het snel afgelopen is ;)

6. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

Feb 12, 2007
    2,777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Bedankt voor de tips......zal er een aantal proberen.
    Bij mijn dochtertje had ik het alleen smorgens ff maar nu de hele dag pfff pittig hoor wordt ook steeds zwart voor me ogen (lage bloeddruk)

7. sunny81

sunny81 Lid

Apr 1, 2014
    35
    1
    0
    NULL
    NULL
    Heel veel sterkte. Voel met je mee. Ik had het bij mijn eerste ook heel erg, de hele dag door. M.n. drinken was idd een ramp. Een paar slokjes fanta (drink ik normaal nooit) waren alles wat er in ging..en af en toe cola maar die wilde ik niet teveel ivm caffeïne.
    Ik kreeg ook pillen van de HA. Weet de naam niet meer. Toen ik 16 weken was, was alles goed en nooit meer misselijk geweest. Maar snap wat je bedoelt.
    Overigens was mijn eerste een jongetje en hoor ik dat wel vaker bij jongens :)

8. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Vreselijk :( Heel naar voel je je dan.
    Heb niet echt tips behalve regelmatig kleine hapjes proberen te eten en vooral ook regelmatig drinken al zijn t maar kleine beetjes.
    En verder kun je alleen afwachten.
    Bij mij scheelde het ook nog wel of ik erg moe was (dan was het dus erger)
    Veel sterkte hopelijk snel over!!!

9. marievs

marievs Fanatiek lid

Sep 16, 2013
    2,122
    294
    83
    Drinken... Ja.... Elke keer weer zoeken naar waar ik zin in heb. Verse sinaasappelsap gaat er goed in, maar dat is ook het enige. En karnemelk. Verder is het echt zoken. Ja cola, maar daar mag je weer niet teveel van.

10. Soullady

Soullady Bekend lid

May 7, 2015
    509
    69
    28
    NULL
    NULL
    O herken het volledig.

Pillen gekregen voor het slapen. Emasefene helpt tegen overgeven.

En cola zonder suiker en caffeine helpt. En appels s'avonds krijg ik weg.s'ochtends breaker yoghurt onderweg. En elke keer een beetje eten. Avondeten eet ik niet veel.

En s'ochtends drink ik soms water, zodat ik wat te over geven heb. Anders doet het zo zeer.

11. Friezin87

Friezin87 Fanatiek lid

Jul 22, 2015
    1,592
    1,036
    113
    Female
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    ik had tabletjes emasefene. of het goed werkte kan ik niet zeggen. de ene dag hielp het totaal niet en de andere dag een paar uurtjes. in totaal ben ik 9 weken flink misselijk geweest. hoop voor je dat het bij jou niet zo lang duurt. 1 voordeel had het wel en dat is dat ik ben afgevallen 7 kg. die zijn er iig af. :p scheeld aan het einde van de zwangerschap weer ;)

12. Anniepan

Anniepan Lid

Feb 6, 2015
    78
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi!

Ik ben tot 16 weken enorm ziek geweest en daarna werd het iets beter. Ik heb 3x daags emesafene zetpillen gehad in combinatie met gemberpillen. Maar niks hielp. Wat je kan doen is plat op bed liggen, zorgen voor weinig prikkels om je heen (qua geluid, geuren, licht, mensen), veel slapen, veel proberen te drinken, en om het half uur iets eten. Het is vervelend, maar je kunt er echt niks tegen doen. Beterschap!!

13. Lelietje85

Lelietje85 Bekend lid

Aug 25, 2015
    693
    425
    63
    NULL
    NULL
    Ik moet echt elke 1,5 uur wat eten en voldoende blijven drinken, dat helpt. Het gaat weliswaar vaak tegen mn zin in maar ik weet dat als ik het niet doe het alleen maar erger wordt. Qua eten helpen vooral koolhydraten: droog brood of met een beetje kaas, ontbijtkoek, banaan. Als je moeite hebt met drinken wil misschien bouillon helpen!

14. Lelietje85

Lelietje85 Bekend lid

Aug 25, 2015
    693
    425
    63
    NULL
    NULL
    oh en het zout van de bouillon is ook meteen goed voor je lage bloeddruk.

en bij mij maakt het ook heel erg veel uit hoe moe ik ben, dus veel slapen!

15. Lovelittlebaby

Lovelittlebaby Actief lid

Sep 7, 2015
    130
    0
    0
    stagiaire in de zorg
    Bel je dokter en zeg dat de pillen niet werken. En je moet overgeven.
    Ik werd toen gelijk doorgestuurd naar het ziekenhuis (afgelopen donderdag) ik kwam aan het infuus en doordat je lichaam opeens weer vocht krijgt voel je je beter. Urine wordt gecheckt, is deze positief krijg je een infuus. 2.5 liter vocht. Daarna weer urine check als deze negaief is mag je naar huis. (Ik hield mijn infuus in) volgende ochtend weer urine laten checken.
    Bij mij was het 3 ochtenden niet goed.

Niet te lang mee omlopen. Ik voel me na het vocht een stuk beter!

16. TSR1986

TSR1986 Lid

Jul 21, 2015
    31
    0
    0
    Hier precies hetzelfde bijna de hele dag door misselijk en elke dag overgeven. Ben nu 10 weken zwanger en ik hoop echt dat het over 2 weken over is. Ik probeer wat andere ook vermelden om het uur iets kleins te eten en dat helpt wel iets maar avondeten gaat er niet in en anders komt het er meteen weer uit :( Vorige week eerste echo gehad en alles zag er wel prima uit, volgende week weer voor een echo. Kan nu al niet wachten.

17. Alva

Alva Niet meer actief

Worden jullie ook zo moe van de 'Tja dat hoort erbij' reacties van mensen!?
    Vind het zo irritant :) tuurlijk weet ik dat het erbij hoort, weet ook dat het voor een goed doel is. Maar je elke dag zo beroerd voelen is gewoon niet tof.

Dikke knuf voor iedereen, voor je het weet is het voorbij en genieten we van schopjes enz :D

18. Safraantje

Safraantje Actief lid

Jul 26, 2015
    222
    2
    18
    NULL
    NULL
    Aquarius/ druivensuiker en kleine beetjes eten, veel eet momenten. Geen gekruid eten enz enz haha ik had hg dus heb nog wel meer tips je mag me wel pben

19. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

Apr 25, 2015
    1,534
    107
    63
    Hier ook zo verschrikkelijk misselijk. Afgelopen zondag echt een slechte dag. Eerste wat ik heb gegeten en er in is gebleven was om half 12 's avonds. Nu van de dokter Emesefene gekregen en gister hielp dat nog echt niet. Gewoon weer heel de dag misselijk. Gelijk weer de dokter gebeld. Het blijkt dat wel even de tijd nodig heeft, maar moest wel over op 2x daags 1 tablet. Nu vanmorgen nog niks durven eten. Het lijkt nu redelijk te gaan. Maar ik moet wel zeggen dat ik ook af en toe goede dagen heb, dus ik weet niet of dit nou gewoon een goede dag is of dat het de tabletten zijn. Even morgen kijken hoe het gaat. Nu eindelijk in 2 weken tijd voor het eerst dat ik me redelijk voel.

De eerste zwangerschap ben ik tot aan de bevalling misselijk geweest. Dus ik ben der bang voor

20. silki

silki Actief lid

Aug 25, 2015
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alva: misschien nog erger de reacties dat je er blij mee moet zijn. Nou ik kan je zeggen, ik vind het verschrikkelijk. Ik hoop ook dat het heel snel over is. Want 24 uurs misselijkheid is een ramp

Share This Page