Ik moet het even van me afkletsen hoor...en heb tegelijk ook raad nodig..... Onze dochter is morgen 8 weken oud. Ze krijgt nu flesjes van 150 cc, nutrilon voor hongerige baby's met 4 scheppen nutriton (ze is 5kg en heeft een enorme zuigkracht). Ik dacht dat ze een beetje een ritme had waardoor ze op 5 flessen zat (laatste 23:30 en dan weer rond 5:00) maar nu gooit ze de boel weer om en zit ze op 6 flessen (eigenlijk teveel dus). Als ze dan wakker wordt dan doet ze 20 minuten over een fles, vind ze het een kwartier leuk om rond te kijken en dan is ze er weer helemaal klaar mee en begint ze te jengelen. Ik heb tot vandaag de puckababy gebruikt maar ben sinds vandaag overgestapt naar de pacco omdat ik het idee had dat ze toch teveel bewegingsruimte had. Omdat ik over 4 weken weer moet werken, hoop ik dat ze tegen die tijd een beetje op vaste tijden komt en niet dus de ene dag om 5 uur s'nachts en de andere om 3 uur s'nachts. Hebben jullie tips om dit enigzins te sturen? Een speentje pikt ze niet. Ook heb ik voor volgende week donderdag een afspraak gemaakt met een osteopaat. Gewoon even om haar te laten checken. Ik heb het idee dat ik na bijna 8 weken nog steeds loop te klungelen om haar tevreden te krijgen....maar ben zo moe....
hier ook een meisje van nu bijna 10 weken en ook hier is het ritme ver te zoeken. nu geef ik bv op verzoek dus is het zowieso aan haar wanneer ze komt. soms zitten dagen tussen dat ze er netjes 4 uur tussen houdt overdag en `s nachts 8 uur doorslaapt en denk jedus een mooi ritme te hebben en dan ineens komt ze de volgende dag om de 2 a 3 uur en `nachts na 6 uur weer en staat alles weer op zijn kop. ik heb me er maar bij neergelegd en verwacht dat we straks met 4 mnd wel een redelijk stabiel ritme hebben. gewoon met je kindje meegaan, want je kan er helaas niks aan veranderen. wbt dat moe zijn, mij helpt het om af en toe even lekker zonder de meiden weg te gaan. ik spreek dan met mijn vriend af dat ze de komende 3 uur voor hem zijn. ik ga dan tussen de voedingen en hij mag me altijd pas bellen als de nood echt heel hoog is!!!
ze mogen 6 flesjes van 150+5 hoor....dan ga je nog niet eens over de liter voorbij. als je kindje aangeeft niet tevreden te zijn, kan je dus de fles iets ophogen. vind je 180+6 en dat 5x teveel, dan kan je ook 's ochtends een flesje maken van 60+2 schepjes = 65 cc. Dan doe je bij elke fles zo +- 15 cc er extra bij. Of iets extra water bij de flessen als ze toch tot de laatste druppel toe op gaan? als ze genoeg drinken, slapen ze ook beter. Osteopaat kan nooit kwaad, dus gewoon doen. En geen ritme hebben is ook nog geen ramp...daar heb je bevallingsverlof voor...je zal zien, tegen de tijd dat jemoet gaan werken zit er een ritme in.... of niet...maar ook daar pas je je dan op aan. ik ging werken en toen kwam ons kleintje 's nachts nog weleens voor een fles...als dat 05:00 u was bijv. zat ik met het tijdstip van de 2e fles omdat het KDV dit dan moest geven. Heb er veel over gepiekerd, en toen losgelaten......het KDV moest zich er ook maar aan aanpassen. Eigenlijk ging het gewoon vanzelf goed. Wat je wel kan doen (advies van mijn cb): - elke dag beginnen om 07:00/07:30 en eindigen om 22:30/23:00 uur. - alle voedingen daartussen vallen onder een nachtvoeding. - komt je kindje dus om 05:00 u, dan kan je proberen een klein flesje te geven, zodat hij om 07:30 u weer voldoende honger heeft.... snap je? kan je er wat mee?