Hoi meiden! Liza is nu 13 maanden. Wij hebben een Bugaboo. Een vrij grove, grote wagen om mee te nemen. Maar...ook prijzig. Té prijzig om niet/nauwelijks nog te gebruiken. Nu twijfel ik dus heel erg of ik een buggy zal kopen. Het is erg handig als ik eventjes ergens heen ga. En hij neemt niet zoveel plek in de auto. De kinderwagen wil ik wel ook gewoon blijven gebruiken, maar ben dus bang dat ik eerder de buggy zal pakken (vanwege het bovenstaande) en dan dus de kinderwagen nog amper gebruik. En daar vind ik hem te duur voor. Áls ik een buggy ga aanschaffen, wil ik niet een hele dure. Dus welke zouden jullie dan aanraden? Dus...wel of geen buggy? En welke dan eventueel? Dank je wel! xxx
Hoi, ik zat een paar weken met hetzelfde dilemma,wij hebben ook een Bugaboo,een geweldige fijne kinderwagen,maar heb toch ook een buggy gekocht. Als ik in het dorp loop,of als we langer ergens heen gaan dan nemen we de bugaboo mee,maar voor zo even met de auto op pad een boodschapje doen,en als ik met de fiets ergens heen ga kan ik de kleine buggy meenemen. Ik heb hem bij de Prenatal gekocht voor 31 euro,was toen 20% korting. Het is een grijs-blauw gestreepte,kan een beetje platter en heeft een zonnekap en onderin een klein boodschappen mandje. Hij is vrij simpel,maar goed genoeg voor zo erbij. Succes met je keuze,groetjes Petra
Wij hebben een mountain buggy die vrij breed is. Ik heb voor de dagelijkse korte loopjes dalijks (met de hondjes en kleine boodschapjes) een Bambino buggy gekocht. was voor 35,- bij de trekpleister in de aanbieding. Ook simpel, met een zonnekap en een boodschappen netje enzo. Gewoon handig Grote honden wandelingen of shoppen blijf ik straks met de mountain buggy doen.
Wij hadden bij de eerste een Urban Jungle en dat is pas een onhandig ding (niet in het gebruik maar wel om mee te nemen). We hebben toen met korting een paraplu buggy bij Prenatal gekocht en die werkt prima. Ik geloof dat ik er met kortingsbonnen en mama mazzeldagen korting nog 45 euro voor betaald heb. Prima ding (ook nog verstelbare rugleuning)
Wij gebruiken altijd de kinderwagen (joolz), echt een superding! en tja.. we hebben een grote auto dus neem hem altijd gemakkelijk mee, hij is makkelijk in te klappen. De enige keer dat ik de buggy pak is als ik op de fiets ga. En dan mijn dochtertje dus wel ergens gemakkelijk in kan zetten als we daarna gaan wandelen of boodschappen doen. We hebben een chico liteway, op zich een prima ding maar de kinderwagen blijft hier favoriet!
Ik gebruik de buggy alleen als ik met de auto een snelle boodschap moet doen. Voor de rest gebruik ik altijd de wandelwagen, vanmorgen gewinkeld en over de markt en dan gaat de buggy uit de auto en de wandelwagen erin. Ik vind een buggy niet prettig lopen..
Wij hebben een buggy van prenatal (eigen merk ofzo). Prima ding voor af en toe. Nu één keer gebruikt toen ik met hem ben gaan zwemmen. En straks voor op de fiets. Verder wil ik ook gewoon de wagen blijven gebruiken!
Wij hebben een joolz kinderwagen en een luxe buggy van mac laren. Die staat bij mn ouders want ik vind het echt niet vergelijkbaar, hoe slecht een buggy rijd. En dan heeft onze buggy veringen en verstelbare handvaten en kan helemaal plat etc, dus heel luxe, maar het is echt niet comfortabel om een stuk mee te gaan wandelen. Voor "even" of als de auto vol ligt pak ik dus altijd mn draagdoek. En als we lekker een stuk gaan wandelen, of flink winkelen nemen we de wagen mee ( Kunnen de boodschappen in, en kind op mn rug )
Wij hadden een Stokke, fijne wagen, maar zowel in de auto als in de gang gewoon flink. Ik heb voor de vakantie een 2de hands Quinny Zapp gekocht. Deze buggy beviel zo, dat we de stokke hebben verkocht, en een quinny zapp Xtra gekocht hebben. (die kan ook in slaapstand) Ik vind het niet zonde van de stokke, ik heb er veel plezier van gehad
We hebben een Chicco Liteway voor een snelle boodschap. Wij gebruiken veel de wandelwagen, deze loopt gewoon veel lekkerder en zit comfortabeler dan een buggy.
Bedankt voor alle reacties! Ik ben er nog steeds niet uit óf er een buggy komt en welke het dan eventueel wordt
Onze dochter zit voornamelijk in de mura 3.Denk toch dat ze daar beter in zit als in een buggy. Ik heb laatst wel een quinny zapp voor erbij gekocht.Als ik snel even iets in de stad moet halen gaat de buggy mee.Vindt het ook wel makkelijk voor op de fiets. Ik zie de buggy niet als een must had hem eigenlijk niet perse nodig. Misschien als ze straks wat ouder is en goed kan lopen dat ik hem dan wat vaker meeneem.Denk dat ze dan ook niet zo lang meer wil blijven zitten.
Wij hebben wel een buggy (Quinny Zapp), maar eigenlijk gebruiken we 'm nooit. Isabelle heeft er nog nooit ingezeten en Milan alleen 2 keer op vakantie.
Ik had bijna een Quinny zapp gekocht (op mp), maar heb het niet gedaan. Ik twinfelde nog teveel en ik vind het zonde als ik de Bugaboo dan niet meer gebruik. Heb van meerdere mensen gehoord dat de Quinny zapp toch niet zo lekker rijdt... En deze kon niet plat. Niet dat Liza nog veel slaapt in de wagen, maar vindt het toch wel handig. En hij had geen boodschappenmandje. Vind ik ook wel handig. Dus stel dat ik een buggy wil, dan weet ik nog niet welke...
wij gaan ook een buggy kopen deze week. ik wilde eigenlijk alleen de wandelwagen van maxi cosi blijven gebruiken, maar is soms best lastig mee te nemen met de auto, dus komt er een buggy
Wij hebben voor erbij de Safety 1st Compa City buggy gekocht. Deze heeft 5 standen, kan ook helemaal plat. Een aardig mandje, zonnekap en het grote voordeel voor ons (wij zijn beiden lang) is dat de handvaten verstelbaar zijn in hoogte. Er zit ook nog een regenhoes bij. Hij kostte 79,95.
Wij hebben een bugaboo en een buggy. De buggy gebruiken wij echt alleen maar voor vakantie. Ik vind het zo onhandig, vervelend sturen en oncomfortabel in vergelijking met mijn bugaboo. Ik verkies thuis dus nooit de buggy voor de bugaboo
Wij hebben de mura maar gingen met t vliegtuig op vakantie dus hadden een buggy nodig. Ik wilde wel een goede en t is de Nuna pepp geworden. Ok hij is duur maar wat een fijne buggy. Ik herken de verhalen helemaal niet van lastig sturen/rijden e.d. Ik vind m nog lekkerder sturen dan de mura omdat ie zo lekker licht is. Verder zit ze in de mura natuurlijk wel comfortabeler maar voor op de fiets, vakantie of snelle boodschap oid vind ik de buggy ideaal.
voor lars heb ik voor het gemak een buggy gekocht bij wehkamp (vergelijkbaar met die van prenatal of kruidvat) maar daar had ik al na een dag spijt van. toen van nichtje een keer een zapp geleend, ideaal. nu heb ik voor elin een zapp gekocht, nu ligt hij in de auto om de MC erop te zetten als we boodschappen doen, en straks kan hij gewoon in de auto blijven . voor thuis gebruik ik mijn quinny wagen wel, maar dat onderstel is ook nogal lomp, kan ik geen boodschappen meer kwijt achterin ik zou dus wel de zapp aanraden, maar als je echt een tip wilt, kijk of je van een vriendin/nicht/kennis een buggy kan lenen zodat je kan proberen. en mocht je een zapp willen, koop dan een van 2010 of 2011, die zijn namelijk iets hoger. die wij geleend hadden was uit 2008, en die was voor mijn man te laag, die wij nu hebben is iets hoger.