transavia verkoopt kilo's?

Discussion in 'De lounge' started by Ladylola, May 16, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

Sep 19, 2009
    4,832
    1,234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Wowwww ik kom uit de tijd dat je standaard 20 kilo mee mocht nemen, maar ik kom er zojuist achter dat transavia tegenwoordig ruimbagage verkoopt.

Vooraf reserveren:
    10 euro 15 kilo
    15 euro 20 kilo
    Niet reserveren is 20 euro afrekenen voor 15 kilo, en per kilo erboven 20 euro!

Zijn ze nou helemaal gek geworden???? :$:$:$:$:x

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Wow zeg! Dat is raar! Nog nooit meegemaakt...

3. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    Volgens mij is dat alleen bij vluchten boekt op de site daar....maar nu weet ik het niet zeker ik ga eens ff kijken hoe het zit bij onze reis over 3 weeeekkieesss zo zin in :)

4. Supi

Supi Fanatiek lid

Sep 12, 2011
    1,523
    8
    38
    Noord-Holland
    je mag nu standard 10 kilo handbagage meenemen per persoon, alleen onhandig als je een kleine hebt. De maxi cosi word al als 1 bagagestuk gerekend dus je moet als je een kinderwagen mee wil die apart in het ruim laten stallen voor extra geld.

5. Illy30

Illy30 Actief lid

May 15, 2012
    220
    0
    16
    Dit geldt alleen als je een losse vlucht boekt. Maakt niet uit of het bij Transavia op de site is of via een reisbureau. Als je een pakketreis hebt geboekt inclusief een hotel of appartement is het (meestal) inbegrepen. Checken bij je reisorganisatie kan geen kwaad :)

6. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    Pfieww...heb het even opgezocht en dit staat er:
    Op alle vluchten geldt een bagagevrijdom van 20 kg ruimbagage per persoon. Tevens mag je 5 kg aan handbagage meenemen met de maximale afmetingen van 55x35x25 cm.

Wij raden je dringend aan om je hier ook aan te houden, want indien het totale gewicht van je bagage wordt overschreden wordt bij incheck een overbagagetarief gehanteerd (ca. € 10,- per kilo per enkele reis, zie de site van de betreffende luchtvaartmaatschappij). Het is ook mogelijk dat de overbagage wordt geweigerd. Bovendien mogen bagagestukken nooit zwaarder wegen dan 32 kg per stuk.

Let op! Vanaf 1 november 2011 gelden er nieuwe aangescherpte regels met betrekking tot de ruim- en handbagage voor alle vluchten van Transavia. Elke passagier mag 1 stuk handbagage van 5 kg meenemen. Dit is inclusief laptop, foto- en filmapparatuur. Daarnaast is 1 jas of draagtas met goederen gekocht op de luchthaven na de security controle/douane toegestaan. Daarnaast mag elke passagier 1 stuk ruimbagage meenemen. De kosten voor een extra koffer bedragen € 10,- per koffer per enkele reis. Voor elke kilo overbagage wordt daarnaast € 10,- per kilo per enkele reis in rekening gebracht. Voor kinderen onder de 2 jaar heb je een bagagevrijdom van 10 kg inclusief kinderwagen/buggy. De bagage van kinderen onder de 2 jaar dien je te verdelen over je eigen ruimbagage. Voor hen heb je geen recht op een eigen koffer.

Er gelden voor alle vliegtuigpassagiers binnen de Europese Unie (EU) regels voor wat mee mag in de handbagage. Vloeistoffen, gels en spuitbussen in de handbagage mogen alleen in kleine hoeveelheden (maximaal 100 ml per stuk) en op de juiste manier verpakt worden meegenomen. Dit geldt voor alle passagiers die vertrekken van, of overstappen op, een vliegveld binnen de Europese Unie.

De regels gelden voor vloeistoffen zoals water en andere drankjes voor consumptie. Ook geldt het voor gels, pasta's, lotions en de inhoud van spuitbussen. Toiletartikelen zoals tandpasta, scheerschuim, haargel, lipgloss en crèmes vallen hier dus ook onder.

7. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

Sep 19, 2009
    4,832
    1,234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Huh dus wat is het nou? De oude regeling, of die vanaf 1 november?

Hmm ik zie het al, sorry blond:p
    Dan wordt in ieder geval een nieuwe koffer pour moi. Alleen mijn koffer weegt al 7 kilo.

8. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    Hahaha je mag dus 'gratis' voor iedere persoon 1 koffer die regeling is meer voor extra bagage dus als je een koffer meer hebt zeg maar

9. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

Sep 19, 2009
    4,832
    1,234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Gek want transavia beschrijft het anders, maar jouw stuk zie ik ook terug bij onze aanbieder. Phieeeuuww!
    Maar ik heb zoiezo altijd 22 kilo, dus moet ook gewoon een andere koffer. Geen zin om bij te betalen per kilo!

10. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Als je alleen een vlucht boekt moet je idd voor je koffer betalen. Fitis niet alleen bij Transavia zo maar bij meerdere maatschappijen. Verschil is wel dat je qua handbagage 10 kilo mag mee nemen ipv 5.

11. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik heb wel begrepen dat ze érg streng zijn op 1 stuks handbagage: Dus niet een kleine trolley + fototoestel om je nek + handtas.
    Nee écht maar 1 stuk. Logisch ook wel natuurlijk ;) . Maar een handtas vergeten of fototoestel vergeten mensen vaak mee te tellen als handbagage.

12. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    Vind het wel een beetje overdreven allemaal maar jah regels zijn regels he ;)

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

Als je een losse vlucht boekt heb je bij je boeking de optie om het aantal kilo's te kiezen, doe je dat niet, dan mag je alleen 1 stuk handbagage meenemen.

Leuke manier om extra geld te verdienen....

14. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

Jun 5, 2011
    5,097
    503
    113
    Dan heb ik laatst mazzel gehad ik had een handtas en een normale tas bij me.

Share This Page