ow dat is vreselijk! Heb gelukkig ook aardige verkopers ertussen. Ik heb ooit een kastje via marktplaats gekocht. Mijn bod was geaccepteerd en op de dag dat ik het ging ophalen stond er ook een hoger bod. De man zei al ik heb het reeds geaccepteerd voor het bedrag dat ik heb geboden... dus geen gezanik! Echt super... dus uitzondering op de regel bestaat gelukkig ook nog
Mensen die bieden en dan als ik ik zeg dat er verzendkosten bij komen dan zeggen ja mijn bod was incl verzendkosten...ja daag. Ik vind dat de verzendkosten echt voor de koper zijn!
Oh ja, heel irritant, mensen die niet op komen dagen! Ik vraag wel altijd een 06-nummer, maar dan nog, sommigen nemen niet meer op etc. Of soms krijg je reacties met namen als 'gansta-man1' etc., nou, daar verkoop ik ook niets aan. Een keer wat verkocht aan een vrouw die iets met 'hot babe' als emailadres had, ze klonk verder nog wel normaal. Haha, stond er echt zo'n slons moeke voor mijn deur met lang grijs slierthaar ...yeah right, hot babe!
Als mensen extra geld rekenen voor een envelop.. Je koopt er 10 voor 69 cent bij de Action, sjongejongejonge De verzendkosten als koper betalen vind ik niet meer dan logisch, maar dat 'kosten voor verpakkingsmateriaal' vind ik zo zielig.. Ik heb ook een keer in een advertentie zien staan; Onzinbiedingen laten we lekker staan. Jij staat voor lul en wij hebben er geen last van. Ook zoiets.. En het allerergste; Laatst had ik geboden op een Wii spelletje, was bieden vanaf 5 euro, dus ik 5 euro geboden. Krijg ik een mail terug, voor 7,50 mag je 'm hebben. Terwijl er géén hogere biedingen waren. Heb haar gevraagd waarom ze dan invult dat er vanaf 5 euro geboden mag worden, geeft ze als antwoord dat ze anders allemaal TE LAGE BIEDINGEN krijgt.. Waarom vul je dan niet gewoon 7,50 in, 5 euro vond je blijkbaar ook te laag?
Ik vind het trouwens ook vreselijk als je op marktplaats, wat in mijn ogen echt een site is om tweedehands spullen te verkopen, zoekt, en je honderdduizend advertenties krijgt van winkels die nieuwe spullen verkoopt, mét bijbehorende prijzen natuurlijk. Als ik het nieuw wilde kopen, en die hoge prijs er voor over had, dan was ik meteen wel naar die winkel gegaan. Of winkels, die dus overal vaste prijzen voor hebben, maar die prijs níét in de advertentie zetten. Dat er staat 'Zie omschrijving', en dat er in die 'omschrijving' dan staat dat je naar de link van de webwinkel moet vragen.. Aaaaargh! Ik weet het nog precies; bij een webwinkel van iemand uit Oud Beijerland die allemaal Woezel&Pip spulletjes verkochten had ik dit aaaaltijd Ik heb er naar gevraagd, dat was om meer klanten te werven. Ik vond het alleen maar irritant en skipte de W&P advertenties waar 'Zie omschrijving' bij stond bij voorbaat al!
ja idd, van die winkels. Vreselijk irritant. Ik was een fietsstoeltje aan het zoeken en een fietsenwinkel hier in zuid west brabant spamde mp helemaal vol met advertenties.
Haha, dat heb ik laatst wel gedaan. Ik gaf de AH superdierenplaatjes gratis weg. Alleen de kosten voor postzegel+envelop vroeg ik. Is maar goed ook, want ik moest me toch een boel verzenden. Kijk, iets gratis wegdoen vind ik kunnen, maar ik moet er geen verlies op draaien. Maar als iets gewoon x euro kost en ze willen het laten verzenden, dan koop ik een doos bij het postkantoor als ik geen dozen meer heb of kan vinden in de supermarkt. En deze kosten betaal ik natuurlijk wel zelf, want daar heeft de koper niet om gevraagd.
Ik word ook helemaal gek van al die commerciële advertenties op marktplaats. Ik zit op mp omdat ik iets tweedehands zoek... Ik vind het ook irritant als mensen allang verkochte dingen op mp laten staan. Bel je op: "nee, die is al verkocht!" Hallo, weg met die advertentie dan..
Ik koop bijna niks op marktplaats, verkoop alleen. Vind het vreselijk irritant als mensen absurt laag bieden, waar ik vervolgens niet op reageer en zij hun bod verwijderen met als reden dat ze niets van mij vernemen. Of dat mensen een mail sturen dat ze het in de uitverkoop voor een paar euro meer nieuw kunnen kopen als dat ik het aanbied, dan koop je het toch fijn in de uitverkoop!
Lijkt de laatste tijd wel gewoonte belachelijk laag te bieden.. Voor degeen die afknappen op advertenties met 'bieden vanaf'.. Worden jullie dan niet gestoord van die lage biedingen?
Ik vind het inderdaad belachelijk sommige mensen 5 euro bieden bij een advertentie waar bijvoorbeeld 'bieden vanaf 15 euro' staat. Natuurlijk is niet geschoten altijd mis, maar soms kan het gewoon echt niet.
- Slecht NL - geen foto/ gekopieerde foto - vieze/ slonzige achtergronden - mensen die hun advertentie op 'bieden' zetten, en er dan bij zetten; 'geen onzinbiedingen'. Zeg dan gewoon wat je ervoor wilt hebben (of vul 'bieden vanaf' in). Op al deze dingen knap ik af, dan laat ik het meteen varen, ook als ik het leuk vind...
Ja okay, maar dan geef je iets gratis weg! Dat vind ik heel iets anders! Dat is alleen maar lief, en logisch dat je er dan geen verlies op wilt draaien. Als je een kledingstuk, dvd, of weet ik veel wat verkoopt van 5, 10 of 15 euro, dan vind ik het echt sneu om 10 cent te vragen voor die envelop en wat plakband.. Oh, en de inkt van je balpen natuurlijk!
Waar ik me op dit moment aan erger is: Heb meerdere advertentie's te koop staan omdat ik ga verhuizen en het niet mee kan nemen en er word alleen maar hele lage biedingen gedaan. Bijvoorbeeld een hele mooie ( grote ) aquarium doet ons zelfs pijn om hem weg te doen met alles erop en eraan werd er 10,- geboden volgende bood 11,- ga zo maar door. Gooi het nog liever weg of geef het aan een instantie die er heel veel plezier van heeft:x Weet geen andere manieren om het te verkopen en mee nemen kan helaas echt niet
Heb je in je advertentie gezet dat je gaat verhuizen, dat de spullen niet mee kunnen en dat je er zo snel mogelijk vanaf moet? Ik denk dat ik dan namelijk ook laag zou bieden..
Er staat alleen wegens verhuizing te koop. Maar hij staat er nu al 10 dagen op heb hem al 3x opnieuw omhoog geplaatst dus het kost me alleen geld nu haha. Ik zal de tekst verhuizen weghalen misschien dat dat helpt. Heb al heel veel dingen voor heeeel weinig weg gedaan maar mijn visjes zijn veel meer waard Bedankt voor je reactie!
Waar ik op afknap (of eigenlijk: waar ik nooit op reageer) is als er geen mogelijkheid is om de spullen zelf af te halen. Iemand die het alleen per post wil doen, en dan vooraf betaald wil worden, daar doe ik geen zaken mee. Dat doe ik alleen bij webwinkels met keurmerk.