Mijn zoontje van 13 maanden krijgt nog één borstvoeding per dag vanaf dat hij 9 maanden oud is. Ik was eigenlijk aan het afbouwen maar deze voeding is blijven 'hangen' zeg maar. Ik geef hem graag en mijn zoontje drinkt hem graag en het geeft hem veel goeds natuurlijk. Nu vroeg mijn vriend mij deze week wanneer ik eigenlijk wil gaan stoppen met voeden. Niet zozeer dwingend bedoelt maar hij gaf wel aan dat het nu toch wel 'raar' werd (de schat, in onze omgeving is langer voeden dan 3 maanden raar ). Hij heeft me wel aan het denken gezet. Wanneer was het voeden voor jullie klaar voor je gevoel en heb je ooit spijt gehad dat je gestopt bent?
Hier is dat gevoel niet gekomen. Mijn man moest er wel aan wennen maar is er in mee gegroeid. Ik denk dat hij hier rond die leeftijd heeft gevraagd wanneer ik ging stoppen en heb aangegeven dat ik 2 jaar voeden graag zou willen doen en het het liefst aan haar over wil laten. Ik had wel graag willen tandemen en mijn man vond dat geloof ik ook prima. Maar hij vindt het ook niet erg dat ze nu zelf is gestopt. Ik heb er niet heel veel moeite mee, het ging nu vanzelf en ze is zelf gestopt. Stiekum hoop ik dat ze straks nog even wil na de bevalling omdat het tandemen me gewoon erg leuk lijkt. Als het niet zo is, wat ik ook verwacht, is het prima. Ze heeft 23 maanden borstvoeding gehad.
Hier ging het stoppen eigenlijk vanzelf - door mijn zwangerschap liep mijn productie terug en stopte mijn dochtertje binnen een paar weken uit zichzelf met drinken, wat ik ook niet tegengehouden heb omdat het voeden steeds pijnlijker werd. Vond het heel prettig dat het zo ging en dat er geen drama van hoefde te worden gemaakt. Heb haar 17 maanden gevoed.
Voor ons was het voeden klaar op het moment nadat ze, ouder dan twee, zelf zouden beslissen niet meer te willen. Een kind van 13 maanden is wat mij betreft nog zo klein, die hoort gewoon borst te krijgen!
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben er nog niet klaar mee, mijn zoontje al helemaal niet. Heb tegen mijn vriend gezegd tot dat hij 1,5 is nog te willen voeden. Als hij eerder stopt is het ook goed. Kijk ik van de zomer wel weer verder hoe ik er dan in sta
Hier is het ook vanzelf gegaan. Door de nieuwe zwangerschap was het gewoon op en verloor zoon zijn interesse. Hij was toen net een jaar. Op het moment zelf had ik wel een beetje gemengde gevoelens, je sluit toch een periode af, maar achteraf gezien ben ik heel blij hoe het gegaan is. Nu kan ik me ook haast niet meer voorstellen dat ik hem nog zou voeden, terwijl het amper twee maanden geleden is. Ik denk dat je er heel snel aan went en in meegroeit, of je nu vrij snel stopt of jarenlang voedt. En ik "mag" gelukkig over een paar weekjes weer
Ja het is toch het fijnste als het kindje niet meer wil denk ik. Ik heb zondagavond hete thee over mijn borst heen gegooid (au) en het eerste wat ik dacht was; nice.. bijzondere look voor mijn trouwdag en het tweede: als ik nog maar kan voeden. Dus ik ben er gewoon nog niet klaar mee, punt.
Auw idd!! Gaat het wel? Ik ben hier ook heel benieuwd eigenlijk. Ik wilde 6 mnd voeden, en vanaf daar ben ik "gewoon" doorgegaan, heb gemerkt dat beslissen om te stoppen voor mij veel ingewikkelder was dan gewoon niets beslissen en doorgaan. DL wil ook nog veel en vaak drinken, zeker als ze hangerig is, en/of alleen thuis met mij. Maar dus ook in het openbaar. Ik geloof dat ik daar geen moeite mee heb, maar ik weet niet of dat verandert als ik eens een rare reactie krijg ofzo (nog niets van gemerkt). Anyway, dl maakt echt geen aanstalten om te minderen laat staan stoppen, en ik heb ook helemaal geen zin het haar te gaan weigeren of te gaan afbouwen. Dus. We gaan gewoon door, geen idee tot wanneer.
Hier is het gevoel ook niet gekomen. Ik wilde een half jaar voeden, dit werd een jaar......Toen gestopt omdat mijn lf kort was (8 dagen) en we graag een tweede kind wilden. Eerste cyclus na het stoppen van bv raakte ik zwanger.
Tja ik ging voor 3 maanden wantikzouechtnietgaankolven, dat werden er 6, dat werden er 9 en toen ging ik afbouwen maar de ochtendvoeding is bijven hangen zeg maar
Heel lang dacht ik dacht het voor mij nooit klaar zou zijn, maar toen bleek ik zwanger. En al gauw liep daardoor mn productie terug en ik denk ook dat de smaak veranderde oid want dochterlief wilde al gauw niet meer! En het maffe was dat ik het niet eens erg vond, ik was veel te beroerd en bezig met overleven... Dus ineens was het toen toch snel afgelopen, op haar verjaardag heeft ze haar laatste voeding gekregen en daarna niet meer. Ze heeft er ook nooit meer om gevraagd, ook niet als ze mn borsten ziet. Maar binnenkort mag ik weer
Hier vroeg ze er gisteravond opeens weer om. Ze is nu een maand 'gestopt' denk ik en heeft tussendoor 2x even gedronken. Was maar 10 sec. denk ik maar wel leuk! Andere kant wilde ze niet meer.