Mijn kleine meid is nu 4,5 maand oud. Sinds 4 maanden wil ze snachts ineens iedere 2 uur aan de borst drinken! Ze wordt dan wakker, en valt pas weer in slaap na 1 borst te hebben gedronken. Ze slaapt nu dus ook al twee weken bij mij in bed want anders is het niet te doen (bedje staat sowieso naast ons bed, maar steeds met n slaperig hoofd haar eruit halen en terugleggen vind ik niks, dus mijn man slaapt voor zijn rust op de logeerkamer). Ze heeft dit nu dus al twee weken bijna....intussen zijn er twee tanden flink doorgekomen....'kletst' ze enorm en heeft ze haar omroltechnieken verfijnd. Kortom ik denk ook wel dat het te maken heeft met n fysieke en mentale sprong. Hierbij komt dat ze twee oefenochtenden op kdv heeft gehad en dus ineens langere tijd zonder mama moet. Hier moet ze echt aan wennen merk ik. Komende donderdag begin ik weer met werken. Nu is mijn vraag....dit gewoon accepteren en het zo makkelijk mogelijk voor ons beiden maken? Of een hardere aanpak en niet meer steeds n borst geven snachts? Ik voed op verzoek en tussen 6.00 en 19.00u heeft ze vijf voedingen....normaal dus.
Waarom probeer je haar niet rond 23:00 nog een keer te voeden. Dan bepaal jij wanneer er gegeten wordt in de hoop dat ze dan wel de nacht doorkomt.
Hier precies hetzelfde!! Inclusief man die in de logeerkamer slaapt. 1 tandje door en de ander probeert al een week maar komt er nog niet doorheen. Brabbelt wat af en is echt vooruit gegaan. En ook hier begonnen met de gastouder ongeveer 4 weken terug. Ik ga er maar gewoon in mee. Ik weet het anders ook niet! Hij zal t wel nodig hebben denk ik dan. Het duurt nu al bijna 4 weken, vanaf zijn eerste tandje! Overigens heb ik de eerste 2 weken wel gewoon terug in zijn bedje gelegd (ook naast mijn bed) maar dat breekt echt op. Soms zit er zelfs maar een uur tussen. Hij is ook nog eens verkouden wat ook niet meehelpt. Maar het is een fase haha. Mijn nieuwe mantra. Hij gaat dat echt niet tot zijn 18e doen, hoop ik tenminste! Ik weet dus precies hoe je je voelt maar helaas geen oplossing! Lees wel mee!
Thnx voor jullie reacties! @cygent....heb ik ook geprobeerd maar scheelt helaas niets. Het lijkt dus meer op troost zoeken bij mama dmv ff drinken. Honger is het niet iedere keer. Maar ff aanleggen en ze slaapt zo weer door, dus dan doe ik dat maar. @Majo....jij precies hetzelfde dus! Nou inderdaad wat zijn die tandjes lastig voor onze kleintjes zeg! Nu is ze vandaag ook nog verkouden geworden...dat komt er ook nog bij. Jouw kindje drinkt dus ook vaak per nacht ff 1 borst om vervolgens weer 1 a 2 uur door te slapen?
Ja inderdaad. 1 borst paar slokjes en dan weer verder slapen. En zo al paar weken. Is niet leuk maar je doet er zo weinig aan haha. Go with the flow. Gelukkig ben ik hier wel makkelijk in en mijn man staat er helemaal achter. En mēn die tandjes haha. Cherm hij heeft er echt last van maar volgens mij zie ik nu net een puntje doorkomen, als ze eenmaal door zijn hebben ze volgens mij minder last. Was tenminste bij t eerste tandje zo! Nu nog zijn verkoudheid kwijt en dan hoop ik dat we allemaal weer lekker slapen haha.
Ja idd, go with the flow is t beste. Kleintje hangt nu al sabbelend aan mijn borst in de draagdoek. Heeft koorts en wil alleen lekker bij papa of mama slapen. Ach ja dan maar lekker zo. Psychologisch werkt t voor mij ook altijd beter als ik weet dat t n fase is en dat ik gewoon ff doe wat het natuurlijkst voelt en het beste werkt. Die kleintjes toch....ook al is dit mijn tweede kindje....iedere keer weer kom ik voor vragen te staan. Heel fijn altijd om ff op zp.nl te delen met andere (gefrusteerde ) mamas van kindjes die ingewikkeld doen
Ja, hier die fase (want dat is het) ook gehad met Finley. Kwam opeens ook weer vaker in de nacht. En ik als zombie naar mijn werk . Ik heb het gewoon geaccepteerd. Hem gewoon aangelegd telkens. Had het nodig blijkbaar. Zal wel met de groei te maken hebben gehad. Paar weken later kwam hij gelukkig weer minder vaak.
Is een fase. Sprongetje, tandjes, niet lekker voelen, kan van alles zijn. Niks om je zorgen over te maken. Even doorbikkelen.
Fijn om te lezen dat anderen het herkennen als fase! Daar ga ik dan ook maar vanuit. Vannacht ging het wonder boven wonder beter! Ze had koorts dus misschien daardoor of lukt het haar gewoon beter? We gaan het de komende nachten merken. Voel me een stuk fitter vandaag zeg! Alhoewel ze nog twee keer kwam drinken haha. Maar heb twee keer een flinke ruk slaap kunnen pakken en dat scheelt echt.
Wat ben ik blij dit te lezen, hier is het idem. Op CB was het gelijk ow dan heeft u te weinig borstvoeding ( knap gezien ik overproductie heb en kleine als kool groeit ) Dus dit steld mij gerust