Waar komen die rotvliegjes toch vandaan?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ladydi85, 11 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ladydi85

Ladydi85 Niet meer actief

Sinds een paar weken hebben we heel veel huisdieren: kleine rottige vliegjes. We worden er helemaal mesjogge van. Ze vliegen continu om je hoofd, ook als je aan het eten bent (waarschijnlijk zijn er dus ook wel een paar in onze mond geweest - juk!) of met bezoek zit te praten (en dan pffff een vliegje van je lippen blaast of met je handen in de lucht maaien - waarbij dat laatste altijd aanleiding is dat ons kleine mannetje ook gaat maaien en steeds vaker zijn beker drinken omkiepert).

Laatst was ik aan het koken en zag ik toen ik de aardappels wilde afgieten dat er twee vliegjes in het water dreven. Of ze zitten op een hap van je eten, op je boek dat je aan het lezen bent of in het sopje water dat ik gebruik bij het ramen lappen. Echt om helemaal gek van te worden. In de tijd dat ik dit schrijf, heb ik er alweer vier geplet (met een tekening van m'n zoontje :)). En nu komt er alweer eentje aanvliegen. GA WEG!

Het zijn vliegjes van 2-3 mm groot, iemand enig idee waar die vandaan komen? (De eerste reactie zal waarschijnlijk zijn: fruitvliegjes? Maar dat lijkt me stug, omdat ik al jaren een volle mand met fruit hier heb staan en we pas sinds een paar weken last hebben van die beestjes)

2. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Mijn oma zei, rode wijn op het aanrecht in een glas, verzuipen ze.

3. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Wel oppassen voor dronken vliegende vliegen.

4. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik had laatst een restje soep staan op het aanrecht, zonder deksel. Hierin zijn ze allemaal verdwenen! En sindsdien geen meer of misschien 1tje die rondvliegt..

5. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Het kan zijn dat je fruit hebt gekocht waar een 'nestje' in zat, dat kan soms gebeuren.
    Wij hebben dat ook wel eens gehad, zwaar irritant!
    Of heb je misschien pas geleden een nieuwe plant gekocht? Ik heb eens een regelrechte plaag gehad nadat we een Ficus hadden gekocht. Bleken ze daar uit te komen.

6. Clau

Clau Actief lid

8 okt 2006
    313
    0
    0
    Twente
    Nog opgegeten? :D

Inderdaad een beetje wijn neerzetten, maakt niet uit welke. Ze gaan ervan drinken en zijn meteen zo dronken dat ze niet verder kunnen. Wel een beetje zielig... ;)

7. Ladydi85

Helaas, nooit wijn en soep in huis hier.

We hebben sinds twee maanden een heleboel nieuwe planten. Dat zou natuurlijk kunnen... mogen we nu zeker gaan uitzoeken welke plant het is ;)

8. Ladydi85

Gossie! Dan maar beter de dood die ze van mij krijgen: pets!

9. bloem79

bloem79 Actief lid

16 okt 2006
    406
    0
    16
    Hier ook die kleine vliegjes (net iets groter dan fruitvliegjes). Wat hier heeft geholpen (werkt ook bij fruitvliegjes) is op de plek waar ze het meest zitten een glas met een beetje witte wijnazijn en daarin een druppeltje groene zeep. Ruikt niet lekker.....maar werkt prima!

10. MamavanF

MamavanF Actief lid

4 nov 2010
    424
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook enorm veel last van die vliegjes gehad, maanden lang zelfs...
    En nu ineens zijn ze weg?? Heb niet bijzonders gedaan in ieder geval

11. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Hier hebben ze ook een tijdje rondgevlogen. Ik heb overal bakjes schoonmaakazijn met een drupje dreft neergezet. Binnen 1 a 2 dagen allemaal verzopen en geen nageslacht terug gezien.

12. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

14 jun 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap ook niet waar ze vandaan komen. Bij ons zijn het er niet veel, maar ze zitten boven. Dat vind ik helemaal raar, aangezien daar geen eten of planten staan.
    Sowieso zou je zeggen dat ze rond deze tijd van het jaar toch wel allemaal weg zijn..
    Azijn met Dreft werkte hier trouwens niet, maar dat was met fruitvliegjes. Dit zijn weer net iets andere vliegjes.

13. Ladydi85

Azijn met dreft dus, dan ga ik dat maar eens proberen :)

14. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Om gek van te worden he hier zitten ze ook buiten en als ik ga wandelen met sem komen ze op de wagen af denk dat ze zo mee naar binnen komen. Ik heb nergens geen fruit staan.
    We hebben een vliegenlamp dus die maar een nacht aangezet en nu zijn ze bijna allemaal weg gelukkig want ik werd er een beetje gek van haha

15. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Wat apart, ik dacht dat wij de enige waren die er last van hadden.
    Wij hebben er niks aan gedaan, alleen veel op ze gemopperd maar daar trokken ze zich niks van aan.

Ze kwamen ineens, bleven een maandje rondvliegen en irriteren en waren van de één op de andere dag weg.

16. Ladydi85

Hihi, ik stond net ook op ze te schreeuwen: sodemieter nou eens op!! Tot ik me bedacht dat die beesten dat natuuuurlijk niet snappen ;)

17. sanell

sanell Bekend lid

16 dec 2008
    628
    0
    0
    Wij hadden hier van de zomer heel veel van die grote vliegen. Tot ik verse basilicum nodig had voor het eten en sindsdien geen vlieg meer te bekennen. Schijnen de vliegen (misschien ook die kleintjes dan??) een grote hekel aan te hebben.
    Succes wat het is zooo vervelend!

18. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Zijn dat van die vliegjes met bredere vleugeltjes?
    Die hebben wij gehad en ook onwijs last van.. Op onderzoek uitgegaan waar ze nou vandaag kwamen.
    Ze kwamen uit de kruipruimte, daar lag een plas in... Vocht weggehaald en geen vliegje meer te bekennen.
    Motvliegjes heten ze geloof ik....

19. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    pets doen is een slecht idee;) dan komen er alleen maar meer.
    Ik heb ook azijn met afwasmiddel gedaan en binnen 2 dagen was dfat een massagraf!

20. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Huh, waarom zouden er meer komen als je ze doodslaat?

Deel Deze Pagina