Harde buiken?

Discussion in 'Zwangerschap' started by spotlight, Jun 23, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. spotlight

spotlight Actief lid

Mar 18, 2008
    437
    0
    0
    Hoi dames,

Ik heb, na het vrijen voornamelijk, het gevoel van een harde buik, maar dan eigenlijk alleen rechts. Het trekt dus niet door mijn hele buik en zit meer onderin dan bovenin.

Ook heb ik vaak een kramperig en trekkend gevoel onderin mijn buik (op de helft tussen mijn navel en schaambeen en dan naar beneden) het doet ook zeer als ik erop druk.

Ik kon altijd het randje van mijn baarmoeder voelen als ik sta, maar het lijkt nu niet verder gegroeid en het zou nu toch wel onder mijn navel moeten zitten. Kan het zijn dat ik het nu niet meer kan voelen (vetlaat onder de navel net iets dikker)

Op verzoek van de vk heb ik urine laten controleren op blaasontsteking, maar dat had ik niet....

Wie o wie helpt mij van deze onzekerheid af?

2. dreames

dreames VIP lid

Dec 9, 2007
    7,813
    4,057
    113
    Wat betreft het voelen van de baarmoederrand kan ik je niet helpen, want ik heb de mijne nooit zelf goed kunnen voelen.

De harde buik na het vrijen heb ik ook altijd. Het is bij mij niet een gedeelte, maar mijn hele baarmoeder is een grote harde bal.

3. Kiezeltje

Kiezeltje Bekend lid

Feb 11, 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    Ik heb ook vaak een harde buik na het vrijen (weet iemand trouwens of dat erg is?)

Met de groei van je baarmoeder kan k je niet zo helpen, maar je VK kan toch wel voelen hoe t daarmee staat?

4. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

Feb 19, 2008
    3,365
    0
    36
    essen
    mss een stomme vraag maar wat is nu eigenlijk een harde buik? hoe voeld het en wat voor nut heeft het?

5. Kiezeltje

Kiezeltje Bekend lid

Feb 11, 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    Harde buik is eigenlijk gewoon dat je baarmoeder heel hard word, het voelt alsof je opeens een harde bol in je buik hebt zeg maar, doet geen pijn, ik moet echt aan mn buik voelen om door te hebben dat ik een harde buik heb. Volgensmij is een paar per dag normaal (iig wel bij mijn termijn) maar als je er veel op een dag hebt is dat een teken van je lichaam dat je rustiger aan moet doen.

6. spotlight

spotlight Actief lid

Mar 18, 2008
    437
    0
    0
    Bedankt voor jullie antwoorden. Het rare is, is dat het bij mij een deel van mijn onderbuik is en niet de gehele baarmoeder....vreemd...

7. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Harde buiken kunnen wel degelijk pijnlijk zijn hoor! Of iig n naar gevoel geven. Dat is iig mijn ervaring van mn vorige 2 zwangerschappen. Deze keer valt t n stuk mee trouwens. Maar goed wat niet is kan nog komen.
    Een harde buik tijdens of direct nadat je klaar komt is helemaal normaal en kan totaal geen kwaad. Het is voor je kindje als een warme omhelsing :)
    En ik heb zelfs ergens gelezen dat t goed is voor de ontwikkeling van het kindje...maar dat was geen echt betrouwbare bron...dus of t klopt weet ik niet (dat van dat goed voor de ontwikkeling dan)
    Gedeeltelijk heb ik ze soms ook trouwens. Vooral alleen beneden dan. En niet alleen na t klaarkomen. Ik neem aan dat dit ook helemaal normaal is al is dit niet voor gekomen OF niet opgemerkt door me de vorige 2x.

8. Kiezeltje

Kiezeltje Bekend lid

Feb 11, 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    kan t dan niet zijn dat je beebje daar gewoon ligt? Ik heb wel es dat ie helemaal aan de rechterkant gaat liggen en dan is de rechterkant hard omdat daar zn ruggetje ligt, en de linkerkant zacht. Maar eigenlijk heb ik dat pas sinds een week, niet al met week 18 :rolleyes: :p

Anders weet ik t ook niet denk ik :p

Kan je ook een gedeeltelijke harde buik hebben?

9. steffie1980

steffie1980 Fanatiek lid

Mar 12, 2007
    1,344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    ik heb harde buiken ervaren als een hele bol, maar ook zoals jij onderin aan een kant
    zo gingen mijn weeen bij de derde trouwens ook, voelde ze maar aan een kant
    dus denk dat als alles gewoon normaal verloopt er niks aan de hand is, kan soms gewoon wat vervelend zijn helaas

10. channa

channa Actief lid

May 18, 2008
    231
    1
    0
    stylist
    nou ik hb af en toe ook harde buiken mr die kunnnen goed zeer doen...

11. dreames

dreames VIP lid

Dec 9, 2007
    7,813
    4,057
    113
    Tijdens een harde buik bereid je baarmoeder zich voor op de bevalling. Dat is dus het nut ervan.

Mijn harde buiken voelen soms wel vervelend. Als ik een harde buik heb tijdens het lopen dan doet het vaak ook echt pijn.

Share This Page