Hey meiden, ff een vraagje. Ik heb al een aantal weken geen/weinig last van bandenpijn, maar nu ineens (sinds 2 tot 3 dagen) heb ik echt best wel pijn in mn liezen en onderaan mn buik. Kan het zijn dat mijn kindje ineens een groeispurt maakt en mijn baarmoeder pijn kan gaan doen? Of dat mn banden nu ineens wel heel erg uitgerekt worden? Als ik opsta moet ik dat echt heel rustig doen, anders doet het pijn in mn buik en het lijkt net of iemand me knijpt of prikt met naalden (ja, weet ook niet hoe ik het anders moet uitleggen ) Er zal toch niets aan de hand zijn met de baby? Ik heb geen bloed verloren ofzo. Liefs, Daphne
Volgens mij zijn het inderdaad je banden. Probeer eens of het minder wordt als je er een kruik tegenaan houdt, of als je er over wrijft.
Ik wrijf nu wel heel veel en laat mijn vriend er ook over wrijven, als ik er geen zin meer in heb , dat helpt wel een beetje. Inderdaad als het warm is heb ik er niet zo'n last van. Ik heb 4 september weer een afspraak, zal het dan ook wel vragen hoe het kan komen dat het nu ineens zo heftig is! Liefs, Daphne
Hoi Daphne, Het kan ook komen doordat je bekken "zachter" en breder begint te worden door de zwangerschapshormonen. Je kindje moet er straks doorheen kunnen en daar bereidt je lichaam zich nu langzaam op voor. Je bekken zal breder worden en dat voel je op de plaatsen die jij aangeeft. Zelf had ik dit rond week 20. Wat bij mij heel goed hielp was een warme kruik. Ik denk niet dat je je verder zorgen hoeft te maken ... het hoort erbij ! Groetjes, Nikki F
laatste dagen heb ik dat ook wel wat. of als ik op mijn zij lig, dan krijg ik ondraaglijke pijn in mijn lies, wat dan heeel langzaam wegtrekt. maar ik weet dat als ik het tegen mijn vk zeg dat die zal zeggen dat het de banden zijn en dat het het kindje is wat aan het groeien is. beetje rustig aan doen.
Ik heb ook zo af en toe nog steeds bandenpijn. volgens mij heb je dat de hele zwangerschap door. ik in ieder geval wel. verkeerde beweging maken en het schiet er weer in. Het zijn soms echt van die harde steken in de lies. en dat geeft mij weer een seintje van heeee doe eens rustig aan.
De groei van het kindje en je buik gaat in spurten waardoor het hebben van bandenpijn ook vaak in periodes erger voor komt. Ik heb ook met periodes meer last van bandenpijn. Een paar wkn geleden was het heel erg aanwezig en zag mijn buik daarna ook bijna groeien hihi (ging toen echt heel hard). Daarna heb ik er een aantal wkn nauwelijks last van gehad. Nu begint het weer flink te trekken en kan het echt heeeel vervelend zijn. Ik verwacht dan ook dat mijn buik de komende weken weer een flinke groeispurt zal maken.
Ja heb er ook last van en tis zeer pijnlijk bij het opstaan of het aantrekken van broeken bijv of het omdraaien in bed. Vind nog niet echt dat mijn buik een groeispurt heeft maar dat komt waarschijnlijk wel.
Hallo meiden, de pijn in de liezen herken ik ook. Mijn verloskundige geeft dit aan als bandenpijn. Maar steken en pijn in de bil, die doortrekt naar het been, dat is je bekken. Ook ik heb er heel veel last van en ben ervoor doorgestuurt naar de fysiotherapeut. Het is iets wat veel voorkomt in de zwangerschap, door het verweken van je bekken. Het gaat ook niet over, maar je kunt het tijdens je zwangerschap wel zo aangenaam mogelijk maken. Mijn fysiotherapeut leert mij om op een andere manier te lopen, zitten, opstaan uit bed, tillen etc...waardoor ik er een heel stuk minder last van heb. Ik kan het iedereen aanraden. Ohhh ja, een bekkenband doet ook wonderen.