arbo

Discussie in 'De lounge' gestart door Ischa31, 18 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Even een vraagje.

Vorig jaar oktober heb ik me ziek gemeld omdat ik het niet meer aan kon. 1 week later moest ik van de arbo alweer halve dagen gaan werken en binnen een paar weken zat ik weer thuis. Van de arbo mocht ik toen 1,5 week thuis blijven en ben toen geleidelijk aan op gaan bouwen en vanaf 1 februari was ik weer fulltime aan de gang. Nu sinds 2 weken merk ik dat het weer niet goed gaat en ik denk nog wel erger dan de voorgaande keren, heb het ook doorgegeven aan mijn leidinggevende en neem nu al 2 weken 2 uur per dag verlof op. Dit kan ik niet lang meer doen want dan zijn mijn dagen op. Maar mijn probleem is dat ik het tegenover mijn werkgever niet kan maken om mij weer ziek te melden. Ik heb echt de energie niet meer om op te staan en voel me lichamelijk ellendig. Vrijdag heb ik weer een afspraak bij de huisarts alleen heeft de arbo zijn advies toen niet opgevolgd.

Kan ik zonder dat ik ziek gemeld ben een afspraak maken bij de arbo arts?

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Meestal is dat wel mogelijk hoor. Vraag gewoon even bij PZ naar de gegevens van jullie arbodienst. En vraag dan een consult aan.

Maar ik vind het wel slecht dat een arbo-arts zo met je om is gegaan hoor. Dat is toch vragen om problemen.

Ik adviseer je om je toch deels ziek te melden nu, en geen verlof uren meer op te nemen. Dit schiet niet op zo. Ik begrijp je gevoel naar je werkgever toe, maar jij moet nog langer mee dan vandaag hè!

3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

N.a.v. Jouw verhaal vraag ik me af of de bedrijfsarts jouw serieus neemt. Ik weet niet of je gesprekken hebt met een psycholoog maar anders zou ik bij de huisarts een doorverwijzing vragen. Ik denk nl dat je hier niet alleen uitkomt, het duurt al zo lang en je valt steeds terug. Op deze manier sta je ook sterker bij de bedrijfsarts.

4. singa

singa Niet meer actief

Je kan eventueel ook een second opinion aanvragen bij het UWV mocht je er niet uitkomen met de bedrijfsarts.
    Als je te vroeg aan het werk gaat loop je het risico dat je blijvend ziek wordt. Dan ben je nog veel verder van huis.

Deel Deze Pagina