Spirograaf (????) oid Tekenen en kleuren/verven in het algemeen Barbies Hutten bouwen Bomen klimmen Pot goud zoeken daar waar de regenboog eindigt (bedankt pap en mam) Gewoon spelletjes die je buiten deed, zoals verstoppertje of knikkeren.
Poppen, en dan vooral de haren vlechten.. (nu is dochter de klos ) Turnen, aan de rekstokken slingeren (daar begint ze sinds kort ook al een beetje mee ) Rolschaatsen, buiten spelen Later: armbandjes knopen
Barbies! Ooh mijn vader had een houten huis gemaakt waar ze in konden dat vond ik geweldig! Had een arielbarbiepop en een barbiebad met water en daar ben ik ook uren zoet mee geweest.. En met de kat aan en uitkleden whahahah maar daar leent niet elke kat zich voor! En onze tamme ratjes, kon ik ook echt uren zoet mee zijn.. Lekker knuffelen, laten lopen, hangmatjes en huisjes voor ze knopen en bouwen. Verkleden en tutten, vooral met mijn moeder haar makeupkist. Pollypockets maar die kan je hier niet echt krijgen geloof ik, van die mini huisjes waren dat in een doosje wat je dichtklikte, ik had een heel dorp verzameld. Daar deed ik dan mijn minidiertjes(weet niet meer hoe ze heette) bij en daar was ik ook echt dagen zoet mee. Zalig vond ik dat.. Met de kruidenkast spelen, hele heksensoepen heb ik gebrouwen. Vond ik ook geweldig, toverpoeder en heksensoep.. En dan steentjes verzamelen en erbij doen. Geloof dat ik wel een rommeltje maakte maar dat weet ik niet meer zo goed, ik weet alleen nog heel goed dat ik het prachtig vond, al die potjes en geuren en kleuren. In het bos spelen vond ik ook prachtig, bomen klimmen, blaadjes verzamelen, beestjes kijken.. En ik keek een heel beperkt aantal films, nooit tv. Ik had Dombo maar die kon ik niet goed kijken tot ik een jaar of 8 was want ik vond het zo zielig. Bambi, Ariël(die is ECHT grijs gedraaid) en dokter snuggles. Oh en dokter snuggles heb ik ook voor mijn zoon, heeft er niks mee te maken maar vind het echt hilarisch dus moet het even delen. Mijn stiefmoeder is chinees, kan aardig nederlands maar het blijft moeilijk voor haar. Ik had een keertje een dvd meegegeven om daar te kijken voor zoonlief, hij ging logeren. Komt ze de volgende dag helemaal blij aan, we hebben samen dokter snikkel gekeken was lief film! Aaah zo leuk.. Jeetje wat was ik een meisjemeisje zeg Niks meer van over! Ben wel heel uitgebreid geweest geloof ik maar het is zalig om zo herinneringen op te halen, ben echt super benieuwd of ons kleine meisje straks op mij van vroeger lijkt!
Mijn broertjes en zusjes . We hadden op zich wel veel speelgoed, maar daar speelden we echt nooit mee. Ik merk nu bij mijn kinderen ook dat ze zich nooit met speelgoed kunnen vermaken, maar wel gewoon lekker buiten met stokjes en steentjes en allerlei andere troep die ze overal en nergens vinden. En als het slecht weer is vermaken ze zich binnen met allemaal dingen die eigenlijk niet als speelgoed bedoeld zijn en vooral met elkaar. Zo was ik vroeger ook!
Ik vond het leuk om met barbies te spelen, buiten spelen en kon ik echt uren zoet zijn met papier en potlood.
oja rolschaatsen tot je benen er vanaf vielen of je schaatsen vast gegroeid waren aan je voeten, which ever came first
Barbies, van die krasplaatjes met zo'n pen en dan werd tvzilver of goud wat j weg kraste bijv een dier ofzo, origami, lezen, fimo klei, zingen en dansen, zelf ' programma's opnemen met de camcorder haha, buiten spelen, tekenen
Met stip op één: lezen. Echt een boekenwurm, nam mn boek ook altijd mee en zat dan op de saaie verjaardag in een hoekje te lezen Maar ook: poppen, barbie's, my little pony's, buiten spelen (bomen klimmen, speeltuin, door de bosjes struinen, op bouwterreinen gevaarlijke dingen doen), knutselen. O ja! Toneelstukjes en dansjes én idd zelf radioprogramma's maken! Ik kon mezelf heel erg goed vermaken, moest ook wel want ik was al ruim 8 toen ik een zusje kreeg. Maar zowel M als T kunnen dat ook. En S kan ook al vrij lang in de box liggen, dus wellicht heeft ook hij die genen . Mn man was ook zo'n kind!
- Mijn garage met autootjes. - Mijn barbieverzameling. - Kaarsen maken/snoep maken, dat soort speelpakketten.
De magische speelboom!!! en hij is weer terug Vind hem alleen te duur om zomaar even voor mijn kids te kopen... Klorofil magische Speel Boom Vulli, Het leukste speelgoed waar papa's en mama's ook mee gespeeld hebben!!
Wat bedoel je hiermee?!?! haha! Het staat er zo dat de hond of jij je verstopte en dat de ander ging zoeken, maar dan heb je een knappe hond! Of verstopte je koekjes?!? hihi!
Buiten spelen (hutten, boom klimmen, fietsen, rennen, stoepranden , voetballen, skeeleren, dieren club maken, dieren redden, verstoppertje, tikkertje, knikkeren, slootje springen, van de bult af rollen/rennen/glijden (huis staat op een heuvel/bult). Bij opa en oma op de hooiberg spelen, achter koeien aan rennen, in plassen springen, onder de sproeiers rennen, op bevroren water glijden En zo nog veel meer, haha actief kind was ik. Binnen niet zo veel, vooral in de speelkamer springen op een oud bed, achter elkaar aan rennen en dan over en onder het bed door kruipen. Soms tekenen en soms op de Nintendo.
Prutjes maken. Mocht niet altijd maar als het mocht dan was in uren in de weer. Kreeg dan een oud aardappel schilmesje en een leeg bakje(van de kwark meestal, idioot dat ik zulke details nog weet😏 met wat water. En dan de tuin in. Ik plukte dan blaadjes en bloemetjes die ik dan fijn sneed en in het bakje deed. Met een stokje roeren, geweldig. Vaak deed in dit samen met een vriendinnetje. De kunst was om het meest stinkende soepje te maken. 😄 Maar naaar dit speelde ik ook graag met barbies en my little Pony. Oja, en ik speelde ook verstoppertje met mijn kat. Zag net al iemand voorbij komen die het met de hond speelde dus zo gek is het niet😊