mijn poppen! en verder buiten spelen, dan ging ik lieveheersbeestjes zoeken en vlinder, die ik dan in potjes deed oww en ''parfum maken'' van water met bloemblaadjes...
loco! verder veel lego, barbies, mijn pop en van die gekleurde schuimrubber puzzels @buitenspelen: vaak op zoek naar vuursteentjes (geen idee waar die tic vandaan kwam en wat we er nou precies mee wilden) en als er weer eens een bouwkeet met bouwspullen stond, daar weer heel creatief mee zijn (heb wel eens met kinderen uit de buurt van een losliggende steigerplank een glijbaan gemaakt ) in de zomer speelden we veel badminton op het grasveldje achter de flat.
knikkeren,touwtje springen.elastieken. en ik weet niet hoe dat heet maar je tekent met krijt op de grond vierkanten met cijfers erin en dan steeds al springend loop je het af zeg maar
Vooral heel veel buitenspelen met alle kindren uit de buurt, hutten bouwen, bomen klimmen, kabelbanen maken echt van alles. Verder speelde m'n zusje en ik heel veel met onze baby born konden er uren zoet mee zijn. M'n moeder maakte dan vaak kleren voor onze poppen
- tekenen - en spelen met een klein goedkoop poppetje, lijkt op babyborn maar dan 10 cm groot, voeden (gaatje in de mond prikken en bij het geslachtje), en daarna baden, en kleertjes maken met keukenrol en plakband ... in bed stoppen. Ik had rijke fantasie
Dat deed ik ook allemaal, je bedoelt hinkelen toch? Kinderen van tegenwoordig zijn zo saai, zitten liever graag achter de pc of spelen met de telefoon (krijgen ze al heel vroeg). O ja toen ik wat ouder werd ging ik altijd voetvolleyen met mijn 3 jaar jongere broertje, lekker stoer
Ik vermaakte me uren met: - Poppenhuis (natuurlijk met meubeltjes ) Ik bouwde vaak een huis onder de eettafel in de woonkamer, vond ik zo leuk. - Tekenen - Knutselen - Keukentje/Winkeltje - Boeken/Stripboeken lezen - Buiten spelen met kinderen uit de buurt, speelde vaak verstoppertje met z'n allen buiten, was zo leuk. - Fietsen, skeeleren - Wandelen met mijn poppewagen. - Playstation, toen ik wat ouder was, mocht altijd even een uurtje spelen
Oh ja, natuurlijk! Hinkelen, elastieken en touwtje springen! Mijn dochter vindt touwtje springen trouwens ook geweldig. Zelf lukt t nog totaal niet, maar ik moet dan springen als zij en papa het touw draaien. Ligt ze helemaal dubbel We hadden ook een variant met hinkelen, al hinkelend tegen een plat (nivea)blikje aanschoppen, steeds een cijfertje verder, op t hinkelveld.. We hebben ook een tijdje met een tennisbal tegen de muur gegooid, de zevensprong heette dat geloof ik. En loloballen.. Doen kinderen dat tegenwoordig allemaal niet meer??
Hinkelen elastieken parfum maken idd Hutten bouwen in bomen klimmen.. Was eigenlijk altijd buiten aan het spelen.. heb vanaf de basisschool wel erg veel getrained (turnen) dus heb ook heel wat uurtjes gemist buiten..
1) buiten spelen (mijn kinderen zijn ook al van die buitenspeelkinderen). 2) knutselen, kleuren, tekenen (houden mijn kinderen ook erg van) 3) lezen
Wij hadden helemaal niet verschrikkelijk veel speelgoed, kregen alleen met verjaardag en sinterklaas nieuw speelgoed, maar tussendoor zorgde mijn moeder wel altijd dat er goede viltstiften en potloden waren, goed tekenpapier, klei: al die creatieve materialen. En ze maakte vaak brooddeeg, dan gingen we daar weer een middag mee aan de knutsel. Speelgoed wat hier erg succesvol is, is lego en duplo. Lego heeft sinds maart een nieuwe meidenlijn uit: lego friends. Errug leuk spul! Verder keukentje/winkeltje, littlest petshop, my little pony. Poppen en barbies. En wij steken zelf veel geld in gezelschapsspellen. Voor vaderdag ben ik ooit gestart met het kopen van een kinderspel, wat de kids dan samen met papa konden spelen. Die traditie hebben we wegens groot succes doorgezet: mijn man krijgt op vaderdag een spel van zijn kids (9 en 11), ik op moederdag van onze dochter (3)