Vanmorgen ben ik uit de nachtdienst gekomen en erg moe!! Niet gek als je niet kan slapen met nachtdiensten en nu dus sinds vrijdagochtend maar 2,5 uur geslapen heb! Vandaag helaas geen oppas kunnen regelen..... Nu merk ik dat ik zo moe ben dat alles verkrampt bij mij, mijn vingers, tenen, de spieren achter mijn schenen, mijn kuiten en zelfs mijn rug! Hete douche genomen, maar geen effect. Eigenlijk zin in een bad, en volgens mij zou dat wel werken, maar heb hier een dame van 1,5 jaar rondlopen. Dus dat bad gaat hem denk ik niet worden. Maar wat is nou de ultieme tip??? Continue kramp is niet lekker, erg vervelend zelfs, zeker als de dag nog minimaal tot 18.15 duurt, want dan pas is vriendlief thuis om de boel over te nemen..... Dus wie o wie heeft de ultieme tip??!
Dochterlief mee in bad? (De korte oplossing...) En verder... Is dit wellicht de moeite waard. Je bent dan misschien geen fanatiek sporter.. Maar je draait wel rare tijden ten op zichte van je bio-klok Met weinig slaap en dus veel inspanning.
EEn vitamine B tekort veroorzaakt ook krampen, een vitamine B pil innemen kan dus ook helpen (mijn tantes hebben hier ook altijd last van en dit helpt goed) Ik heb zelf een B12 tekort en als ie te laag is krijg ik ook meer last van....
Dan zou ik denk ik... In geval van zelfdokteren voor een multivitamine pil gaan En als je er vaker last van hebt... Het gewoon eens laten onderzoeken door de huisarts.
Toen ik jaren geleden veel last had van kramp in mijn kuiten en voeten,ben ik magnesium gaan slikken en dat hielp!
op zich mee eens, (als controle of er geen tekorten zijn) maar het is algemeen bekend dat een vitamine B complex helpt tegen krampen (en andere dingen) ook al is er geen tekort dus zeg maar als extraatje.. daarom verkopen ze deze vitamine B complex ook gewoon in de winkel in een multivitamine zitten niet altijd alle vitamines B en ook vaak niet de hoeveelheden.. Maar ik zou dat bv zelf niet hoeven innemen want ik heb geen stofje in mijn maag zitten die het uit eten (of pillen) kan halen dus heeft ook geen zin vandaar dat ik zelf spuiten krijg..
Een multivitamine slik ik al..... Kan het ook gewoon aan de moeheid liggen, of is dat te ver gezocht??