Lamp voor de babykamer (meisje)

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Shaana, 18 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Dag dames,

Er zijn al wat topics wat lampen betreft en ik heb er ook een paar terug zitten lezen... Maar ik kom er niet helemaal uit.

We zijn bezig met de babykamer en vandaag gestrand op het onderwerp lampen...
    We hadden (mijn man en ik) toen beide totaal geen idee wat voor lamp het moet worden. Wel veel licht of juist niet? Wat voor een soort dan?
    In de kamer zijn er 2 aansluitingen (raar maar waar, 1 net boven de ledikant en 1 boven de commode), waar we beide gebruik van willen maken. Nu hebben we nog altijd maar 1 aansluiting gebruikt, meer hadden we gewoon niet nodig. Echt fel is het niet, maar goed te doen.
    Aangezien dat nu de babykamer wordt, denk ik (in de nachtelijke uurtjes) juist wel veel meer licht nodig te hebben (?)

Maar wat voor 1 dan? Na net het e.e.a. gelezen en gezien te hebben op het internet, lijkt mij zo een hanglamp met een kapje eromheen zo leuk! Je hebt ze werkelijk in allerlei soorten maten, figuurtjes, kleurtjes noem maar op. Mijn man daarentegen zit nu ineens te denken aan spot lampen (grr :)). Wat ik persoonlijk te strak, koel, hard vind voor een babykamer en misschien ook wel te fel!? Dan zegt hij weer, ja maar je kan ze overal naar toe richten als je niet zoveel licht wilt...

Verder zit ik te denken aan een klein nachtlampje op het plankje boven commode voor als er echt niet veel/fel licht nodig is.

Zoals jullie zien ben ik het even helemaal kwijt.
    Alle tips, adviezen, websites zijn welkom please :) voorbeelden dmv plaatjes misschien?

Dank jullie wel!

2. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
  3. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.480
    3.935
    113
    Vrouw
  4. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Wij hebben in het midden van de kamer (soort L vorm) een hanglamp hangen. Het is een grote kamer (17m2), maar zo is het prima. Die hebben we besteld bij leuk van jorien. Die maakt hele leuke kappen!

Bij de commode hebben we nog een klein lampje die in het stopcontact kan. Volgens mij bij de action, die is dimbaar. Tijdens de nachten hadden we alleen dat lampje aan staan. Omdat die op de goede plek bij de commode zat ging dat prima.
    Nachtvoedingen heb ik bij ons op bed gegeven met alleen mijn nachtlampje aan. In de nachten dus juist niet te veel licht zodat ze sneller door hebben dat het nacht is.

Zl heeft de eerste 1,5 week bij ons op de kamer gelegen en daarna naar zijn eigen kamer gegaan.

5. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Dankjewel voor alle reacties.

De Ikea hanglamp is wel een hele leuke!
    Ik kwam zelf gisteren deze tegen, die ik wel wat vind hebben!
    Of het genoeg licht geeft, of juist te dimmen is moet ik nog even uitzoeken... Maar hij oogt wel leuk zo met die roosjes.
    Wat denken jullie? Voor of nadelen?

https://www.karwei.nl/assortiment/karwei-hanglamp-rosa/p/B433289?q=fh_location%3d%2f%2fcatalog01%2fnl_NL%2fcategories%3C%7bcatalog01_catverlichting%7d%2fcategories%3C%7bcatalog01_catverlichting_catverlichting_hanglampen%7d%2ffh_item_type%3d%7bproduct%7d%26fh_start_index%3d100%26fh_refview%3dlister%26fh_lister_pos%3d115%26fh_view_size%3d20%26fh_secondid%3db_product_b021433289

Deel Deze Pagina