Vervoer van baby en peuter

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door akleinrensink, 3 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. akleinrensink

3 sep 2006
    20
    0
    0
    onderwijsdeskundige
    Houten
    Heeft iemand ervaring met het vervoeren van baby en peuter?
    Ik zie veel (kostbare) oplossingen. Wellicht is een van jullie een creatieve denker en kan mij een goede tip geven?!

2. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    neem aan dat je bedoelt met de baby in de kinderwagen en hoe dan de peuter?

3. akleinrensink

3 sep 2006
    20
    0
    0
    onderwijsdeskundige
    Houten
    ja, dat bedoel ik ! ;)

4. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Een plankje aan de wagen waar de oudste op kan staan?

De oudste in de buggy en baby in de draagzak?

5. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    een buggypod winnen :D (deze heb ik van de week gewonnen via de Ouders van Nu), dat is een "aanklik" buggy. Ik kan je niet zeggen of het fijn is, want ik krijg hem pas in april en ga hem als het goed is pas in mei gebruiken. Normaal kost ie 129 euro in de winkel.

6. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    die buggypod is indd gaaf alleen was onze peuter al te zwaar ervoor
    je kan indd ook een plankje kopen voor achter de kinderwagen

7. Kiddo

Kiddo Nieuw lid

30 jan 2008
    4
    0
    0
    Peuter in de buggy/lopen en de baby in een draagdoek

8. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (Belgiƫ)
    Dit vroeg ik me dus ook al af. Ik denk misschien al te ver vooruit, maar aangezien we niet zo lang willen wachten voor een tweede, zal ons zoontje misschien nog niet goed kunnen stappen als we een twee kindje krijgen (als het ons gegund is natuurlijk!).

Bestaan er geen dubbele kinderwagens waar je eventueel een maxi-cosi in kunt zetten en het andere stuk gewoon een buggy is? Want een draagzak gaat voor even, maar geen ganse dag, lijkt me.

Tips zijn dus welkom!

9. mamavanshawn

mamavanshawn Actief lid

2 jan 2008
    239
    0
    0
    Gewoon een dubbele wagen, bij Urban Jungle en Easywalker kun je er een reiswieg en een buggyzitting op zetten..

10. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    je hebt inderdaad veel dubbele wagens naast elkaar, maar ook achter elkaar. Die achter elkaar zijn vaak zo dat voorin de peuter kan zitten en op de achterste stoel kun je zo'n zachte reiswieg zetten want daar kan de rugleuning helemaal plat van.

11. babyeindhoven

7 dec 2007
    38
    0
    0
    Eindhoven
    Een pas klare oplossing is er niet te geven. Het is namelijk een beetje afhankelijk van het leeftijds verschil tussen de twee kinderen.

Voor het vervoeren van kinderen van veschillende leeftijden zijn verschillende oplossingen verkrijgbaar.

Met behulp van kinderwagens/duo-wagens/babypeuterwagen:
    Het vervoeren van de kinderen kan
    - voor elkaar (middels baby- peuterwagen, tandem, plankje)
    - naast elkaar (tweelingwagen, toevoeging aan huidige wagen)

Voor elkaar:
    Afhankelijk van het leeftijdsverschil kun je kiezen voor een wagen (tandem, baby- peuterwagen) of een toevoeging zoals bij sta plankje.
    Bij de keuze van een wagen is het volgende van toepassing:
    Het oudeste kind zit voor in de wagen en het jongste achterin.
    Het stoelje van de voorste kan vaak niet plat en het kind dient zelfstandig te kunnen zitten. Bij het achterstoelje kun je vaak zorgen dat de rugleuning geheel plat kan en de baby dus kan slapen.

De breedte van dit soort wagens is gelijk aan die van een normale kinderwagen (kan dus door elke deur en in elke winkel)
    Bij het de stoep op lopen zal kracht gezet dienen te worden op het voorste kind als eerste op de stope te krijgen. Zwaarte punt zit voor in de wagen.

Bij de keuze van een plankje:
    De loop ruimte van de ouder wordt beperkt. Je moet er van op aan kunnen dat je kind niet zomaar wegloopt. Het kind staat ook niet altijd even gemakkelijk tussen wagen en ouder.
    Loopplankjes passen niet altijd op de aanwezige kinderwagen/buggy etc.

Naast elkaar:
    Bij vervoer naast elkaar, heb je een wagen die breeder is dan de kinderwagen. Dit betekend dat je niet altijd overal binnen kunt ( blokker, krijdvat, zeeman etc).
    Bij de aanschaf moet je erop letten dat de rugleuningen beide onafhankelijk van elkaar kunnen bewegen. Het oudste kind zal namelijk willen zitten en de baby moet kunnen liggen.
    Voor beide kinderen is het wel wat gezelliger naast elkaar. De oudeste kan soms de baby bezighouden met spellen.

Toevoeging aan huidige wagen. Een andere oplossing is je huidige wagen breder maken dor bijvoorbeeld de BuggyPod.
    Echter deze past niet altijd op elke wagen dus ben je beperkt in de keuze mogelijkheid. Doordat het een toevoeging is is het niet gelijk aan een normale dubbele wagen en kan het soms dus ook erg onhandig zijn.

Uiteraard zijn alle oplossingen goede oplossingen. Je dient zelf te kijken wat je het makkelijkste vindt. De vrouw moet vaak zelf alleen op pad met een van de oplossingen. Vaak is dit een erg bepalende factor.
    Tweeling wagens zijn wat lomper van model (dus wat onhandiger met in de auto plaatsen)

Natuurlijk is de prijs ook verschillend. De goedkoopste oplossing (plankje) zal circa 50 euro zijn en voor de wagens kun je het zelf zo gek maken al je wenst.

Alternatieve indien het leeftijds verschil niet te groot is:
    - Draagdoek
    - Buikdrager (babybjorn, chicco etc)
    - heupzit

Vaak maak je van bovenstaande gebruik tot circa 9 maanden. Afhankelijk van merk en wens.

Maar vergeet ook de rugdrager niet. Hierin is het mogelijk om ook wat oudere kinderen te vervoeren (tot circa 3 jaar (15 kg))
    Hopelijk heb je aan deze ervaring/adviezen wat.

Prijzen van bovenstaande artikelen varieren per merk en model.

Zoals je ziet zijn er vele alternatieven. Er is geen beste keuze direct aan te wijzen. Het ligt geheel aan de wensen die je zelf hebt en stelt.

Edit mod: Teken eens met je naam ipv met je bedrijfs naam!

12. Ylona

Ylona Actief lid

31 jan 2008
    109
    0
    0
    Volgens mij was het bij de koelstra tweeling uit voering mogelijk om op de ene kant een zitje te hebben en aan de andere kant de maxi cosi

groetjes

Deel Deze Pagina