Baby 3,5 maand gestopt met doorslapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Zonnebloem25, 17 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem25

Zonnebloem25 Actief lid

18 mei 2012
    431
    0
    0
    Allereerst: ik snap en weet dat we niks te klagen hebben, maar toch wil ik onderstaande delen, want misschien zitten er bruikbare tips en/of trucs tussen.

Onze hummel is 16 weken en slaapt sinds 2 weken niet meer door. Daarvoor maakte hij zo een nacht van 22.00 - 08.00 uur.
    Hij begint vaak rond half 3 te huilen en valt na 10 min weer in slaap. Dit herhaalt zich om de 20 min en standaard rond 04.15u begint hij weer te huilen alleen houdt hij dan niet meer op.
    Ik heb alles geprobeerd; speentje er in, over hoofdje aaien enz enz, maar meneer gaat pas weer slapen als hij een fles heeft gehad die ie niet eens leeg drinkt. Daarom heb ik ook niet het idee dat hij erge honger heeft.
    Verder zijn we al voorzichtig begonnen met fruithapje en groente.

Ik snap dat we niks te klagen hebben, maar wellicht hebben jullie nog tips of trucs die ik kan gebruiken of dat het een fase is?

Alvast bedankt!

2. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Alles is een fase!!!!!!! Tievallig was mijn zoon van 21 maanden vanmorgen om 5 uur wakker terwijl hij altijd tot 6.15 sliep!

Ik he. Geen ervaring met flesvoeding, maar is het mogelijk om een klein flesje te maken en te geven? Rond die leeftijd kwam mijn zoon kon nog 2 leer voor borstvieding.
    Jouw kindje kan zich miss nu ook alleen voelen, wellicht komt dat besef?

3. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik zou sowieso stoppen met groente en fruit en wachten tot de aangegeven 4 maanden, wellicht heeft hij daar last van? Verder is inderdaad een fase. Mijn dochter heeft het ook soms. Laten huilen zou ik sowieso niet doen. Gewoon bij je nemen en gelijk klein flesje geven. Zeker als je toch weet dat dit komen gaat, scheelt een hoop rust voor jullie en hem.

4. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    Ik zou toch een klein flesje geven, en ff lekker stevig vasthouden en hem een lekker gevoel geven.

Als je begonnen bent met een hapje erbij geven zou ik daar niet mee stoppen, heeft geen zin meer om er mee te stoppen. En als jij het al gegeven hebt is je kindje er blijkbaar aan toe geweest.

T zal vanzelf wel weer overgaan. Misschien heeft hij wel een beetje dorst. Hij kan wel een droge mond en keel hebben. Al die baby's slapen met de mond open en dan drogen die keeltjes compleet uit.

Ti's ff vervelend maar hij zal heus wel weer door gaan slapen. Ooit ;)

Succes.

5. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Of het is een fase of hij heeft gewoon meer honger. Waarom geef je niet een klein flesje om 4 uur als hij wakker wordt anders? Of je hoogt de flessen van de dag iets op. Wellicht heeft hij dan weer genoeg en slaapt hij ook rustiger.

Maar ik zou eerder uit gaan van een fase hoor? hebben wij hier ook al gehad. De kleine slaapt klokkie rond iedere nacht maar een week of twee geleden ineens 3 nachten niet.

6. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Wij hebben een mannetje wat ook al snel doorliep. Nog steeds kan hij slapen van 0700 tot 0900. Maar er zijn ook perioden dat hij 2 tot 3 keer per nacht komt. Het gaat iedere keer vanzelf weer over.

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Gewoon lekker makkelijk; een voeding geven. Ik vind 't ook aannemelijk dat hij last heeft van de bijvoeding, 't is wel erg vroeg zeg.

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Direct stoppen met bijvoeding en dat flesje ewoon geven snachts

Je zal nog wel vaker van die periodes krijgen

9. Zonnebloem25

Zonnebloem25 Actief lid

18 mei 2012
    431
    0
    0
    Ter informatie: deze bijvoeding geef ik op aanraden van het consultatiebureau.
    Ik was daar 2 weken geleden en zij dachten dat hij er mee aan geeft dat hij toe is aan vast voedsel.

10. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Dat geloof ik ook wel hoor, vind het wel een gek advies, voor de 4 maanden bijvoeden. Is de nacht zo sinds de bijvoeding? Want dan zie ik wel een link toch? En je bent uiteraard niet verplicht om een raad van het cb op te volgen, zeker niet wanneer dit tegen de landelijke adviezen in gaat. Ik zou gewoon kijken hoe het gaat zonder de bijvoeding, want het is natuurlijk best heel goed mogelijk dat hij er last van heeft.

11. Zonnebloem25

Zonnebloem25 Actief lid

18 mei 2012
    431
    0
    0
    Nee, hij deed dit al voordat hij bijvoeding kreeg dus ik hoopte dat hij misschien niet meer genoeg had aan z'n fles, maar volgens mij maakt t weinig uit. Nou moet ik ook zeggen dat de bijvoeding niet zo heel veel voorstelt, want hij krijgt een 2 of 3 hapjes.
    Verder is hij de 28e van deze maand 4 maanden dus wat dat aan gaat..

12. Zonnebloem25

Zonnebloem25 Actief lid

18 mei 2012
    431
    0
    0
    Het is ook geen ramp dat hij 's nachts wakker wordt, maar de een zegt dat je een baby dan moet laten huilen omdat ze er anders aan gewend raken of je krijgt een advies dat je maar een half flesje moet geven.

13. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Wat zegt je eigen gevoel? Mijn gevoel zegt altijd lekker bij me nemen, knuffelen en wat eten geven. Soms slaapt ze zelfs een hele nacht bij ons in bed. Ik vind dat je een kleine baby echt niet moet laten huilen hoor. Levert ook alleen meer frustratie op toch bij jezelf?

14. Zonnebloem25

Zonnebloem25 Actief lid

18 mei 2012
    431
    0
    0
    Ik ben daar in wat onzeker, maar ik loop er er liefst direct heen en troost hem en als hij een flesje wil, nou lekker boeiend hij heeft daar dan blijkbaar behoefte aan en hij wordt ook niet wakker om ons te pesten

15. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Lekker je eigen gevoel volgen dan, niks verkeerds aan hoor! En gewoon heerlijk gelijk heen en inderdaad, blijkbaar heeft hij daar dan behoefte aan. En misschien groeit hij even wat harder en heeft hij wat meer fv nodig op het moment. Gewoon lekker in mee gaan dat geeft de meeste rust.

16. Mam1988

Mam1988 Bekend lid

16 okt 2011
    725
    0
    16
    Hoort erbij! Hier ook een meisje dat doorsliep maar sinds een maand weer 2x wil drinken 's nachts. (borstvoeding) Ze zal het wel nodig hebben denk ik dan.

Ik heb het geaccepteerd :)

17. san1981

san1981 Actief lid

8 sep 2008
    218
    1
    18
    Hier ook een meisje dat van de week ineens twee keer kwam. Ze had niet echt honger dronk de fles niet leeg. Wist eerst ook niet wat het was totdat ik dacht heeft ze het misschien koud want als ze huilde pakte ik haat lekker warm in bed. Heb haar nu dus een winterslaap gegeven ipv een deken en ze slaapt weer door.

18. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Inderdaad gewoon een fase. Groeispurt of iets anders waar hij even last van heeft. Je kunt hem op deze leeftijd nog niet laten wennen aan de fles is mijn mening;). CB denkt daar misschien anders over.

Ons mannetje sliep door vanaf 2,5/3 mnd. Maar daarna kwam hij met fases ook nog wel eens in de nacht of vroeg in de ochtend. Ik heb hem toen altijd een fles aangeboden. Meestal hielp dat en sliep hij snel weer. Of het nu echt honger is of dat het gewoon helpt als troost middel maakt op deze leeftijd in mijn optiek nog niet uit. Iig heb ik vaak nog tijdens die fases een fles gegeven in de nacht, binnen enkele dagen of iets langer sliep hij gewoon weer door als vanouds. Ik denk dat onze uk iig vanaf een maand of 6 nog maar zelden (misschien 1x per 2/3 mnd:() in de nacht wakker. Dus dat flesje in de nacht heeft geen "kwaad" gedaan;).

19. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe

Dit!!

Offtopic: De darmpjes zijn echt niet klaar voor hapjes, dus waarom doe je het eigenlijk?

20. Zonnebloem25

Zonnebloem25 Actief lid

18 mei 2012
    431
    0
    0
    Waarom? Op aanraden van het cb.
    En aangezien hij t al ff krijgt en er totaal geen last van heeft, lijkt t me wel een beetje mee te vallen.
    Meneer is ook een flinke jongen

Deel Deze Pagina