Gastouder worden?

Discussie in 'De lounge' gestart door Deb26, 3 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deb26

Deb26 Bekend lid

3 okt 2006
    626
    0
    16
    Hallo,

Ik zit erover na te denken om gastouder te worden. Ik werk nu als leidster op een kdv en het lijkt me heerlijk om thuis een paar kids op te vangen en zodoende ook nog bij mijn dochter te zijn.

Maar ik vraag me af of het wel een beetje goed verdiend. Ik werk nu 3 dagen en verdien zo'n 1100 euro. Wil wel een beetje hetzelfde gaan verdienen, maar moet ik dan echt 5 dagen in de week 4 kids erbij hebben?
    Misschien dat ik 2 dagen kdv kan doen en de rest gastouder.
    Ik zou graag ervaringen van andere gastouders horen, of het een beetje een leuke verdienste is of alleen een leuk extraatje.

Ik wil het wel gewoon via een buro doen, zwart vind ik wel erg link.

Hoop op veel antwoorden,
    Groetjes Debby

2. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Hoi,
    Ik ben al bijna 6 jaar gastouder en het bevalt mij prima! Ik heb daarnaast nog een andere baan maar de combinatie is erg leuk!
    Je verdient er op zich best veel mee, maar je moet daar eens per jaar dus wel belasting over betalen en dan schrik je vaak wel even maar ja anders gaat dat er natuurlijk automatisch af en nu in een keer.
    Ik pas bij de vraagouder thuis op en vind het ideaal maar je kunt er dus ook voor kiezen gewoon in je eigen huis kinderen op te vangen wat je zelf en de vraagouder het prettigste vind :)
    Maar de combi van kdv en gastouder is denk ik heel goed te combineren suc6!

3. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    ohja vergeet ik helemaal, wat je verdient hangt beetje af van de leeftijd van de kinderen en of ze al naar school/peuterspeelzaal gaan. Een baby een hele dag van 9-5 bv verdient meer als een kindje van 4 of ouder want dan krijg je alleen de uren betaald buiten school om ;)

4. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik heb me er ook in verdiept, maar ik vind het echt te weinig verdienen. Ik zou er volgens mij 3 kinderen bij mogen hebben, maar kan en wil eigenlijk niet zoveel plek maken en dan is het voor mij de moeite niet waard.

5. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    met drie dagen werken kun je volgens mij als gastouder geen 1100 euro verdienen TENZIJ je heel veel kindjes opvangt. Meer als dat mag eigenlijk. Of je moet het echt full-time doen.

Mijn buuf doet het groots en dan erdient het lekker. Heb je gewoon 2 kleintjes erbij en dan nog 2 grotere in de bso/nso dan kom je op 500/700 euro in de maand, daar moet belasting nog van af.

Je zou anders gewoon bij een bureau moeten informeren. Volgens mij verschilt het nog wel eens. Ik ben bezig om als gastouder aan de slag aan de slag en ga 3,50 per uur per kind verdienen.

Ik wil het maximaal 3 dagen met maximaal 2 kindjes onder de 4 jaar en maximaal 2 kindjes boven de 4 jaar.

Voor mij is het wel voor de extraatjes, de leuke dingen zeg maar.
    Succes.

6. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

1 sep 2006
    959
    0
    0
    Is dat bruto of netto?

7. Mootje1985

Mootje1985 Actief lid

24 mei 2006
    360
    0
    0
    Geen
    Nijverdal
    Ik ben ook gastouder, en ik verdien 4,50 per uur per kind. Ik doe dit 3 dagen van 8.00 tot ong 17.15.

Het verdient wel lekker vind ik dan, en het voor deel is dat ik Nienke gewoon mee kan nemen! Maar ik moet ook zeggen dat ik het wel zwaar vind..

Als je een kind thuis opvangt, dan krijg je geld voor eten, wassen, gas,water en licht extra, dus komt er nog iets meer bij op!

8. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Ik ga het ook doen en krijg 3,75 bruto per uur per kind. Nu begin ik nog met 1 kindje de hele dag op donderdag en dan iets van 5 kinderen bso.

Na m'n zwangerschapsverlof wil ik het fulltime gaan doen, omdat ik anders nooit aan voldoende inkomen kom.

9. Mootje1985

Mootje1985 Actief lid

24 mei 2006
    360
    0
    0
    Geen
    Nijverdal
    Je mag nooit meer dan 4 kids incl je eigen kind opvangen.. Tenzij ze boven de 8 jaar zijn...

10. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

de gastouder van Joey krijgt 732 per maand voor 3 dagen van 7.30 tot 17.30 hier moet wel nog belasting vanaf

11. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik heb me ook ingeschreven ,maar ze bellen soms voor 3 kids en dat vind ik echt te veel.
    Ok de verdienste is niks....

12. greetje82

greetje82 Bekend lid

11 jul 2006
    575
    0
    0
    Provincie Groningen
    Ik krijg maar 3,40 per uur per kind en ik vang ze bij mij thuis op. Hier moet de belasting nog af.
    Ik werk zelf nog 3 dagen en heb dus 2 dagen gastkindjes voor bso. Het is leuk voor erbij, maar je wordt er dus echt niet rijk van!

13. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Zou dat is een best inkomen zou ik zeggen!

Ik ben ook gastouder en heb ook 3 dagen in de week een baby van 7 maanden 10 uur per dag dus 30 uur per week maar krijg daar krijg ik maar 450 euro van! En moet idd de belasting er nog af.

@Je mag nooit meer dan 4 kids incl je eigen kind opvangen.. Tenzij ze boven de 8 jaar zijn...

Die regel is nog niet vast gezet. Het verschilt per gastouderburo of het incl. of excl. je eigen kids is.
    Ik mag namelijk excl eigen kids.

Maar misschien gaat het per 1 mei in dat het incl je eigen kinderen zijn maar dan komt er wel een goed opvang te kort zijn ze bang

14. Athena

Athena Lid

17 mrt 2008
    78
    0
    0
    iets anders aan het zoeken
    België
    gastouder dat is hetzelfde als bij onthaalmoeder klinkt het.. nou die verdienen hier een pak meer lijkt me. Als je hier je kind naar een onthaalmoeder doet kost het tussen de 20 en 25 euro per dag per kind :confused: en dan moet je nog zelf pampers en spullen meegeven.

15. Dan heb je ook nog bepaalde gastouderbureaus die gecertificeerd zijn om gastouders in dienst te nemen die tot 6 kinderen mogen opvangen (excl. eigen kids) Dan functioneer je als kleine opvang, en dan moet je wel een cursus volgen.

16. ProudMum

Stef, wat krijg jiij per uur dan? en is het bij jou thuis of bij de vraagouder?

17. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Dat is wel heel veel voor onthaalmoeder hoor, normaal vragen de prive kribbes zelfs maar 18 euro max per dag en dat is all in behalve de luiers.
    Maar in Belgie krijgen de ouders heel veel terug als de onthaalmoeder bij Kind en gezin zijn aangesloten.

18. ProudMum

k betaal 6.10 per uur maar moet zelf luiers en voeding meegeven

19. Deb26

Deb26 Bekend lid

3 okt 2006
    626
    0
    16

Dat is netto

20. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

1 sep 2006
    959
    0
    0
    wow Deb, dan moet je me toch eens vertellen hoe en waar en wat voor functie. Ik sta 2 en halve dag voor de klas en verdien netto 1200... 'k Dacht dat KDV veel minder verdiende....

Deel Deze Pagina