Ik was zo trots, het aankomen ging helemaal niet zo snel. Mijn eigen vk weegt niet, maar ik was voor de 20wk echo in het zh, en daar wordt wel gewogen. Ik was toen 19 week zwanger..met 28 week moest ik weer bij de gyna zijn en was toen 3.2 kilo aangekomen. Wat was ik blij... Nu was ik met 30 week er weer, 2.3 kilo erbij in 2 week.. Ik schrok me wilt. Ik zou niet weten waar dat nou aan moet liggen, want ik eet hetzelfde als daarvoor...zelfs minder, want zit snel vol...kleine zit hoog momenteel... Wie heeft hier een reden voor of herkent dit?
had ik ook hoor... elke controle (elke 2 weken dus) was er 2 kilo bij. Daarna is het even stil gebleven en nu was ik zelfs 2 kilo bij op 1 week tijd...... Kleine maakt groeispurten, vocht vasthouden, noem het maar op. Gewoon even in de gaten houden als je nu altijd veel blijft bijkomen, zal de vk er ook wel wat van zeggen, lijkt me....
Ik groeide in het begin heel snel, nu valt het op zich mee. Ben nu 20 weken zwanger en ruim 6,5 kg aangekomen... Volgens mij doe je het wel netjes met 5,5 kg Snap wel dat het niet leuk is hoor, ik word ook niet blij van de weegschaal... Mijn vlos weegt wel en heb haar ook gezegd dat ik er best moeite mee heb dat ik zoveel aankom. Maarja, zij zegt ook dat als ik niet onnodig veel eet, veel snoep of gekke dingen eet dat ik het dan wel nodig zal zijn. Je lichaam regelt die dingen zelf, kun je niets aan doen... De een groeit in het begin snel, de ander aan het eind, daar is geen standaard voor. Je zal het altijd aan je eigen vlos voor kunnen leggen natuurlijk!
Mee eens! Ken ook mensen die bv 25 kilo aan zijn gekomen in de zwangerschap, terwijl die toch echt gewoon een normaal postuur en eetpatroon hebben. En anderen eten alles wat los en vast zit en komen amper aan ( ken ik ook, grrrr :x). Dus volgens mij heb je er niet zoveel invloed op. En zover zijn en dan maar 6,5 kilo aankomen, vind ik al heeeeel knap! ( zit nu zelf al op ong. 5 kilo...... maar heb ook de eetlust van de gemiddelde bouwvakker, echt genant soms )
ik ben tot 20 weken niets aangekomen...Maar helaas toen nu zit ik al op 11 kg en ben bang dat er de laatste weken per week nog 1 kilo bij gaat komen...Ik eet ook gewoon en soms zelfs minder maar goed tis niet anders..
Ik heb op het einde van de zwangerschap zelfs eens gehad dat ik 6(!!) kilo was aangekomen in 2 weken tijd! Vk reageerde er toen heel rustig op van dat dat wel eens een keer voor kan komen en niet erg is. De keer daarop was ik gelukkig niks aangekomen.
Ben deze week bij de vk geweest en in 3 weken 3.5 kilo aangekomen Schok me echt een tierelier.. Het is wel aardig te verklaren, ik krijg ook echt een grote buik ineens en ik ben niet meer misselijk na ongeveer 28 weken.. Dus eet nu echt voor 2, al neemt de eetlust nu wel wat af. Zal wel een soort inhaalslag zijn geweest ofzo. Ben in totaal 7 kilo aangekomen nu. Ach, het zal er als de kleine er is wel weer af gaan! Dat hoop ik althans
meid maak je niet druk je doet er toch niks aan op dit moment kan ook heel veel vocht zijn wat je vast houd. tot 20 weken kwam ik niks aan en ben nu in 6 weken tijd 9 kilo aangekomen tja jammer maar heb tegen mn vriend ook gezegd al kom ik 30 kilo aan als me kleine meisje maar gezond geboren word ben ik t gelukkigst en daarna zorg ik er wel voor dat t er weer af komt
Zou me er ook niet zo druk om maken hoor. Vorige zwangerschap was ik met 20 weken al ruim 7 a 8 kilo aangekomen. 6weken voor bevalling woog ik 82, 3 maanden na bevalling pas weer gewogen en toen woog ik nog 80, mijn schrik was groot. Ik woog 65 toen ik net zwanger werd. Nu juist in het begin afgevallen, woog 73 en tot week 19 bleef ik op 70 hangen. Daarna ook 3 kilo in 2 weken tijd aangekomen. Heb nog even over de 75 gezeten en gister toevallig gewogen en toen was ik 74,1. Hangt er bij mij ook van af of ik me 's morgens of 's avonds weeg. In de avond ben ik vaak een kilo zwaarder.
Dankjewel meiden, Ik ben trouwens niet 5 kilo in totaal aangekomen hoor...voor de 20 week ook al 5. Maar ik was voordat ik zwanger werd 25kilo afgevallen, dus vind het wel moeilijk...Maar ik weet waarvoor ik het doe... En mijn vriend is nu echt heel lief, toen ik aan het afvallen was, was hij soms wel lekker streng, haha...had ik dan ook wel nodig... en nu zeg ik: Doe mij maar een appel ipv een koekje ofzo, hoezo dan zegt hij, ik zeg: Ja ik wil niet meer aankomen, ik ben al dik. Moet me dan niet zo aanstellen, zegt hij dan.. Ach straks als de kleine er is, lekker genieten, en dan in de loop der tijd, weer es de kilo's eraf proberen te krijgen. Het is gewoon een drempel voor me, maar kan me er momenteel wel redelijk overheen zetten..
Kijk, dat is het. 25 kg afgevallen, waarschijnlijk heel erg je best op gedaan en dan krijg je dit . Maar je doet het heel netjes hoor. Ik ben tijdens mijn eerste zwangerschap ruim 20 kg aangekomen en ik heb echt niks anders gedaan, gegeten, of wat dan ook. Het ging helemaal vanzelf. Was mijn kilo's binnen een half jaar weer kwijt en gelukkig heb ik ook daar niks voor hoeven doen. Ging ook helemaal vanzelf. Momenteel ook al weer een kilo of 11 erbij (inmiddels wel meer denk ik, ben met 28 weken voor het laatst gewogen). Het is nou eenmaal zo. Ben je bang dat de kilo's blijven plakken na de zwangerschap?
Ik was tot week 29 ook maar zoeen 3kg aangekomen, vrij weinig dus. En toen inneens tussen 29 en 33 is het 7kg geworden. Schijnt heel normaal te zijn aangezien de baby vanaf week 33/34 ook bijna alleen nog vooral groeit kwa gewicht.
@Storm, bedankt voor je reactie... Ik ben opzich niet echt bang om de kilo's weer kwijt te raken...ik heb een maagbandje, dus opzich gaat dat wel lukken, en dan is het resultaat van 10 kilo aangekomen zijn, is dan ook heel netjes...Want voor mijn zwangerschap at ik 1 cracker op een dag en een beetje yoghurt...en nu staat het bandje helemaal open, dus kan ook veel eten als ik wil (ALS ik wil he )... Maar zie er wel een beetje tegenop als ik ben bevallen dat het bandje dan weer opgespoten wordt, en dan weer zo lastig wordt met eten...maar die kilo's moeten eraf