Hallo, Graag graag had ik wat ervaringen van mensen met een baby met een afgeplat hoofd die naar een osteopaat gaan. Mijn zoontje van bijna 1 heeft nog steeds een kleine afplatting. Ik vraag me dus af of een osteopaat hiermee nog wat kan helpen. En wat doet een osteopaat eigenlijk? Moet je dit zelf betalen,of word het vergoed? En waren er veel behandelingen nodig? Alvast bedankt. Groetjes Cindy
Onze dochter heeft drie behandelingen gehad, vanwege voorkeurshouding en afgeplat hoofdje. Ze was toen al 8 maanden en droeg al een helm. Hij heeft o.a. de spanning weggehaald bij de schedelnaden zodat het hoofdje weer gelijkmatig groeit. Het heeft wel geholpen want ze heeft vanaf 9 maanden en na de behandelingen van de osteopaat de helm nauwelijks opgehad en de afplatting was wel minder geworden. De behandelingen kostten 80 euro per keer en ik kreeg 50% terug (cz uitgebreid verzekerd) maar al had ik het zelf moeten betalen dan had ik het nog gedaan!
Fenna huilde heel veel en ik ben met haar met 6 weken oud naar de osteopaat geweest en ze bleek lang klem te hebben gezeten met haar nekje in mijn baarmoeder de laatste weken van de zwangerschap en heeft nog een extra klap gehad met de bevalling (1,5 uur moeten persen) Ze was heel scheef toen ze eruit kwam en na 1 keer osteopaat was het stukken minder en huilde ze veel minder! In totaal ben ik 4 keer geweest à 90 en kreeg 100% vergoed door VGZ uitgebreid aanvullend pakket. Ze lag altijd met het hoofd naar rechts en toen niet meer en haar hoofd is gelukkig weer wat boller geworden. Je ziet het nog wel een beetje.